Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: projektowanie i zarządzanie projektami informatycznymi
Sylabus przedmiotu Infrastruktura technologiczna przedsiębiorstwa wirtualnego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Infrastruktura technologiczna przedsiębiorstwa wirtualnego | ||
Specjalność | internet w zarządzaniu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza o organizacji wirtualnej |
W-2 | Podstawy tworzenia serwisów WWW |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z aspektami teoretycznymi infrastruktury technologicznej przedsiębiorstwa wirtualnego |
C-2 | Nabycie przez studentów umiejętności doboru narzędzi oraz realizacji prototypu portalu korporacyjnego wspierającego wirtualizację działań |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Określenie struktury oraz zakresu działania organizacji wirtualnej | 1 |
T-L-2 | Opracowanie struktury organizacyjnej portalu | 2 |
T-L-3 | Dobór, instalacja, konfiguracja narzędzi pracy grupowej | 2 |
T-L-4 | Rozbudowa portalu o dodatkowe funkcjonalności wspierające wirtualizację działań | 4 |
T-L-5 | Zaliczenie zajęć laboratoryjnych | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Cechy i funkcjonalność przedsiębiorstwa wirtualnego | 2 |
T-W-2 | Systemy informatyczne wspierające wirtualizację | 3 |
T-W-3 | Portale korporacyjne | 2 |
T-W-4 | Dobór infrastruktury technologicznej | 2 |
T-W-5 | Zaliczenie wykładów | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta) | 15 |
A-L-3 | Implementacja elementów portalu korporacyjnego wspomagającego funkcjonowanie przedsiębiorstwa wirtualnego (praca własna studenta) | 30 |
55 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta) | 8 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta) | 10 |
28 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena bieżąca wykonanych elementów prototypu portalu korporacyjnego wspierającego działaność przedsiębiorstwa wirtualnego |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D15/6_W01 Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej przedsiębiorstw wirtualnych | I_2A_W06, I_2A_W09 | T2A_W03, T2A_W07 | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D15/6_U01 Student potrafi wykonać prototyp portalu korporacyjnego o zadanej funkcjonalności, obejmującego różne narzędzia wspierające wirtualizację działań | I_2A_U03, I_2A_U07, I_2A_U12 | T2A_U02, T2A_U03, T2A_U07, T2A_U09, T2A_U12, T2A_U14, T2A_U18 | C-2 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D15/6_K01 Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu portalu korporacyjnego w kontekście zespołowego tworzenia złożonych systemów wspomagających wirtualizację działań | I_2A_K05 | T2A_K03, T2A_K04 | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D15/6_W01 Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej przedsiębiorstw wirtualnych | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej przedsiębiorstw wirtualnych |
3,0 | Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej przedsiębiorstw wirtualnych, ale na dużym poziomie ogólności | |
3,5 | Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej przedsiębiorstw wirtualnych, potrafi wymienić główne systemy wspierające wirtualizację oraz ogólnie scharakteryzować ich funkcjonalność | |
4,0 | Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej przedsiębiorstw wirtualnych, potrafi wymienić główne systemy wspierające wirtualizację oraz szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność | |
4,5 | Student potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej przedsiębiorstw wirtualnych, potrafi wymienić główne systemy wspierające wirtualizację, szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność, zna zasady projektowania portali korporacyjnych | |
5,0 | Student potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu funkcjonowania elementów infrastruktury technologicznej przedsiębiorstw wirtualnych, potrafi wymienić główne systemy wspierające wirtualizację, szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność, zna zasady projektowania portali korporacyjnych, administrowania infrastrukturą technologiczną oraz potrafi definiować kierunki rozwoju technologicznego dla organizacji wirtualnych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D15/6_U01 Student potrafi wykonać prototyp portalu korporacyjnego o zadanej funkcjonalności, obejmującego różne narzędzia wspierające wirtualizację działań | 2,0 | Student nie wykonał prototypu portalu korporacyjnego w oparciu o wybrany system |
3,0 | Student wykonał prototyp portalu korporacyjnego w oparciu o wybrany system, prototyp cechuje się małą funkcjonalnością w stosunku do założeń projektowych | |
3,5 | Student wykonał prototyp portalu korporacyjnego w oparciu o wybrany system, funkcjonalność portalu jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, nie wszystkie elementy portalu są uzupełnione właściwą zawartością oraz prawidłowo skonfigurowane | |
4,0 | Student wykonał prototyp portalu korporacyjnego w oparciu o wybrany system, funkcjonalność portalu jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, wszystkie elementy portalu są uzupełnione właściwą zawartością oraz prawidłowo skonfigurowane | |
4,5 | Student wykonał prototyp portalu korporacyjnego w oparciu o wybrany system, funkcjonalność portalu jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie elementy portalu są uzupełnione właściwą zawartością oraz prawidłowo skonfigurowane | |
5,0 | Student wykonał prototyp portalu korporacyjnego w oparciu o wybrany system, funkcjonalność portalu jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie elementy portalu są uzupełnione właściwą zawartością oraz prawidłowo skonfigurowane, mechanizmy komunikacji, elementy pracy grupowej działają prawidłowo |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D15/6_K01 Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu portalu korporacyjnego w kontekście zespołowego tworzenia złożonych systemów wspomagających wirtualizację działań | 2,0 | Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu portalu korporacyjnego i realizacji jego prototypu, w kontekście zespołowego tworzenia systemów wspomagających wirtualizację działań |
3,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu portalu korporacyjnego i realizację jego prototypu, w kontekście zespołowego tworzenia systemów wspomagających wirtualizację działań, ale na bardzo dużym poziomie ogólności | |
3,5 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu portalu korporacyjnego i realizację jego prototypu, w kontekście zespołowego tworzenia systemów wspomagających wirtualizację działań, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji portalu | |
4,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu portalu korporacyjnego i realizację jego prototypu, w kontekście zespołowego tworzenia systemów wspomagających wirtualizację działań, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji portalu | |
4,5 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu portalu korporacyjnego i realizację jego prototypu, w kontekście zespołowego tworzenia systemów wspomagających wirtualizację działań, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji portalu, wykorzystywanych narzędzi oraz funkcjonalności różnych systemów | |
5,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu portalu korporacyjnego i realizację jego prototypu, w kontekście zespołowego tworzenia systemów wspomagających wirtualizację działań, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji portalu, wykorzystywanych narzędzi oraz funkcjonalności różnych systemów, ma świadomość potrzeb monitorowania i koordynacji postępów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej |
Literatura podstawowa
- Maciej Brzozowski, Organizacja wirtualna, PWE, 2010
Literatura dodatkowa
- Kardaszewski Jacek, Warner Malcolm, Witzel Morgen, Zarządzanie organizacją wirtualną, Wolters Kluwer Polska - OFICYNA, 2005