Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O9/04_W01 | W wyniku przeprowadzonych zajec student powinie dobierac
narzedzia do potrzeb realizacji aplikacji wieloplatformowych w
systemie przenosnym. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą systemów operacyjnych |
---|
I_1A_W06 | zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych |
I_1A_W07 | ma wiedzę w zakresie technologii sieciowych |
I_1A_W10 | zna podstawowe architektury systemów komputerowych, w tym systemów wbudowanych |
I_1A_W14 | zna wybrane metody i techniki służące do komunikacji człowieka z komputerem |
I_1A_W21 | ma wiedzę w zakresie technologii mobilnych |
I_1A_W23 | ma wiedzę w zakresie systemów internetowych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
---|
T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W05 | ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_W06 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W08 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
T1A_W09 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z zagadnieniami zwiazanymi z technologiami tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych. |
---|
C-2 | Zapoznanie studenta z róznorodnoscia rozwiazan w dziedzinie aplikacji wieloplatformowych dla systemów przenosnych. |
Treści programowe | T-W-1 | Zapoznanie z wymaganiami przedmiotu.
Definicja aplikacji wieloplatformowych. Definicja programowania wieloplaformowego. Podstawowe zasady programowania wieloplatformowego dla urządzeń przenośnych. |
---|
T-W-2 | Rozwój aplikacji wieloplatformowych. Wieloplatformowe biblioteki i narzędzia programistyczne - przegląd. |
T-W-3 | Platforma J2ME dla systemów przenosnych. Pojecie profilu i konfiguracji. Podstawowe elementy J2ME. Specyfikacje.Podstawowe srodowiska programistyczne dla J2ME. Wersje, instalacja, konfiguracja, mozliwosci. |
T-W-4 | Podstawowe kontrolki graficznego interfejsu uzytkownika w J2ME.
Technologiie komunikacji sieciowej w J2ME - interfejsy, protokoły. Interfejs uzytkownika w systemie
przenosnym dla komunikacji sieciowej. |
T-W-5 | Rozwiązanie PhoneGap - jako proste, skuteczne i wydajne narzędzie wspierające tworzenie aplikacji wieloplatformowych na urządzenia przenośne. |
T-W-6 | Qt — biblioteka w języku C++ pozwalająca tworzyć jednolite GUI niezależnie od platformy. |
T-W-7 | Qt dla Android jako rozwiązanie pozwalające uruchamiać aplikacje wieloplatformowe stworzone w Qt5 na urządzeniach działających w oparciu o platformę Android. |
T-W-8 | Tworzenie wieloplatformowej aplikacji mobilnej w technologii: HTML5 z wykorzystaniem JavaScript. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podajace: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny. |
---|
Sposób oceny | S-6 | Ocena podsumowująca: Ocena całościowa wiedzy. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi wymienic i nazwac istniejacych wieloplatformowych technologii programistycznych i sprzetowych w systemach przenosnych. |
3,0 | Potrafi wymienic, nazwac i ogólnie opisac istniejace wieloplatformowe technologie programistyczne i sprzetowe w systemach przenosnych oraz wskazac ich potencjalne zastosowania. |
3,5 | Potrafi dobierac wieloplatformowe technologie sprzetowe i programistyczne odpowiednio do zastosowan w systemach przenosnych. |
4,0 | Potrafi wytłumaczyc dobór technologii sprzetowych i programistycznych odpowiednio do zastosowan i je opisac. |
4,5 | Potrafi rozpoznac trudnosci i zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne. |
5,0 | Potrafi zaproponowac uniwersalne wieloplatformowe rozwiazania programistyczne działajacej na szerokiej grupie systemów przenosnych. |