Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_2A_D17/06_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętność doboru narzędzi badawczych oraz definiowania celów i hipotez badawczych adekwatnych do postawionych problemów badawczych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_2A_U04 | Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego |
---|
I_2A_U05 | Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Wykształcenie umiejętności doboru metod badawczych oraz definiowania hipotez i celów adekwatnych do postawionego problemu badawczego. |
---|
Treści programowe | T-P-2 | Prezentacja przez studentów tematów prac dyplomowych, a następnie ich omówienie z punktu widzenia aktualności tematyki pracy, doboru tematu pracy do postawionej hipotezy badawczej i celu pracy, planowanego zakresu pracy, wybranych narzędzi badawczych. |
---|
T-P-1 | Przedstawienie metodyki realizacji pracy magisterskiej z wybranego zakresu kierunku studiów. Omówienie kwestii wyboru problemu badawczego; sensu celu i hipotezy pracy dyplomowej; metod badawczych pozwalających na realizację celu pracy; znaczenia wkładu pracy własnej dyplomanta w pracy magisterskiej; konieczności przeprowadzenia analizy osiągnięć światowych opisanych w literaturze naukowej w zakresie tematu pracy magisterskiej. |
Metody nauczania | M-1 | Dyskusja dydaktyczna |
---|
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Metoda przypadków |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności podczas dyskusji dydaktycznych prowadzonych w odniesieniu do prezentowanych tematów prac dyplomowych. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania końcowego, w którym zostaną zdefiniowane podstawowe elementy pracy dyplomowej studenta. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie jest w stanie sformułować celu, hipotez oraz zakresu swojej pracy dyplomowej |
3,0 | Student jest w stanie sformułować cel, hipotezy oraz zakres swojej pracy dyplomowej |
3,5 | Student jest w stanie sformułować cel, hipotezy i zakres pracy dyplomowej oraz ułożyć ogólny harmonogram pracy |
4,0 | Student jest w stanie sformułować cel, hipotezy, zakres i harmonogram pracy oraz potrafi dobrać pozycje bibliograficzne adekwatne do poruszanych problemów |
4,5 | Student jest w stanie sformułować cel, hipotezy, zakres i harmonogram pracy, potrafi dobrać właściwe pozycje bibliograficzne oraz jest w stanie dobrać metody badawcze najbardziej adekwatne do rozwiązania zagadnień poruszanych w pracy |
5,0 | Student jest w stanie sformułować cel, hipotezy, zakres i harmonogram pracy, potrafi dobrać właściwe pozycje bibliograficzne i metody badawcze oraz jest w stanie wskazać w jaki sposób można zaadoptować wybrane metody, tak, żeby dokładniej odzwierciedlały charakterystykę problemów poruszanych w pracy |