Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_2A_D17/O4/2-4_U01 | Po zakończeniu przedmiotu student będzie potrafił stworzyć projekt interfejsu służącego do sterowania urządzeniami w oparciu o fale mózgowe dostosowany do postawionego zadania sterowania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_2A_U05 | Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników |
---|
I_2A_U08 | Potrafi wykorzystywać narzędzia sprzętowo-programowe wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów w różnych obszarach nauki i techniki |
I_2A_U14 | Ma umiejętność tworzenia interfejsów oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji międzysystemowej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności projektowania interfejsów sterujących pracą urządzeń za pośrednictwem fal mózgowych. |
---|
Treści programowe | T-L-4 | Przygotowanie eksperymentu badawczego wykorzystującego zaprojektowany interfejs. |
---|
T-L-2 | Zapoznanie się z zasadami działania elektroencefalografu |
T-L-5 | Przeprowadzenie zaplanowanego eksperymentu badawczego. |
T-L-1 | Zapoznanie się z oprogramowaniem do analizy danych elektroencefalograficznych |
T-L-3 | Stworzenie projektu interfejsu BCI, korzystającego z danych elektroencefalograficznych, przeznaczonego dla konkretnego zadania sterowania. |
Metody nauczania | M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
---|
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych w formie prezentacji wykonanego projektu interfejsu BCI oraz przeprowadzonego eksperymentu badawczego. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie jest w stanie wykonać ani ogólnego ani szczegółowego projektu interfejsu BSI |
3,0 | Student jest w stanie wykonać ogólny projekt interfejs BCI |
3,5 | Student jest w stanie wykonać szczegółowy projekt interfejs BCI |
4,0 | Student jest w stanie zaimplementować interfejs BCI |
4,5 | Student potrafi zaprojektować eksperyment badawczy adekwatny do stworzonego przez siebie interfejsu BCI |
5,0 | Student potrafi przeprowadzić zaplanowany eksperyment badawczy z wykorzystaniem stworzonego interfejsu BCI oraz dokonać analizy uzyskanych wyników |