Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: inżynieria oprogramowania
Sylabus przedmiotu Pracownia dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pracownia dyplomowa | ||
Specjalność | internet w zarządzaniu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Pelczar <Malgorzata.Pelczar@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone poprzednie semestry studiów magisterskich. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych. |
C-2 | Realizacja badań związanych z tematem pracy magisterskiej i opracowanie tekstowe wyników badań. |
C-3 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Metody realizacji prac dyplomowych | 5 |
T-P-2 | Definiowanie celu i hipotez w pracy | 5 |
T-P-3 | Określenie wkładu własnego dyplomanta | 10 |
T-P-4 | Dobór metod i narzędzi | 5 |
T-P-5 | Omówienie zasad oceny pracy | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 26 |
A-P-2 | Konsultacje | 2 |
28 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-2 | Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna. |
M-3 | Metoda praktyczna - metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena terminowości realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena umiejętności opracowania literatury i innych źródeł danych na zadany temat. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania prezentacji tematu i zakresu pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D15/10_W01 zna obowiązujące przepisy prawa w zakresie ochrony własności intelektualnej | I_2A_W02 | T2A_W08, T2A_W10 | — | — | — | — |
I_2A_D15/10_W02 Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań. | I_2A_W05, I_2A_W06, I_2A_W10 | T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07 | C-1 | — | M-2, M-1 | S-1 |
I_2A_D15/10_W03 Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. | I_2A_W02 | T2A_W08, T2A_W10 | C-3 | — | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D15/10_U01 Student ma umiejętność opracowania raportu z zakresu wykonanywanej pracy dyplomowej i jego prezentacji przed większym gronem odbiorców. Umie sporządzić spis literatury niezbędny do realizacji pracy dyplomowej | I_2A_U02 | T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U10 | — | — | — | — |
I_2A_D15/10_U02 Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej | I_2A_U02 | T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U10 | — | — | — | — |
I_2A_D15/10_U03 Student potrafi rozwiązać złożony i pracochłonny problem informatyczny związany z inżynierią internetową | I_2A_U04, I_2A_U05, I_2A_U07 | T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18 | — | — | — | — |
I_2A_D15/10_U04 Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski | I_2A_U11 | T2A_U15, T2A_U17, T2A_U19 | — | — | — | — |
I_2A_D15/10_U05 Umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych. | I_2A_U02 | T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U10 | C-1 | — | M-1 | S-3 |
I_2A_D15/10_U06 Umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków. | I_2A_U10, I_2A_U03, I_2A_U04, I_2A_U05, I_2A_U07 | T2A_U02, T2A_U03, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18 | C-1 | — | M-3, M-2 | S-1 |
I_2A_D15/10_U07 Umiejętność pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników. | I_2A_U05 | T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11 | C-2 | — | M-3, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D15/10_K01 ma świadomość w organizacji pracy by osiagnąć cel | I_2A_K01 | T2A_K01, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06 | — | — | — | — |
I_2A_D15/10_K02 ma swiadomość odniesienia sie do prawa w zakresie własności intelektualnej | I_2A_K04 | T2A_K02, T2A_K05 | — | — | — | — |
I_2A_D15/10_K03 W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | I_2A_K01 | T2A_K01, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06 | C-1 | — | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D15/10_W01 zna obowiązujące przepisy prawa w zakresie ochrony własności intelektualnej | 2,0 | |
3,0 | zna obowiązujące przepisy prawa w zakresie ochrony własności intelektualnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_2A_D15/10_W02 Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań. | 2,0 | Student nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań. |
3,0 | Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem może być projekt o podstawowym poziomie wnikliwości. | |
3,5 | Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem może być projekt o różnym poziomie wnikliwości. | |
4,0 | Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym lub badawczym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości. | |
4,5 | Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości. | |
5,0 | Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań. | |
I_2A_D15/10_W03 Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. | 2,0 | Student nie zna zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. |
3,0 | Student zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. | |
3,5 | Student zna i rozumie zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. | |
4,0 | Student zna, rozumie i potrafi zastosować zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. | |
4,5 | Student zna, rozumie, potrafi zastosować i zanalizować zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. | |
5,0 | Student zna, rozumie, potrafi zastosować i zanalizować oraz dokonac syntezy zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D15/10_U01 Student ma umiejętność opracowania raportu z zakresu wykonanywanej pracy dyplomowej i jego prezentacji przed większym gronem odbiorców. Umie sporządzić spis literatury niezbędny do realizacji pracy dyplomowej | 2,0 | |
3,0 | tudent ma umiejętność opracowania raportu z zakresu wykonanywanej pracy dyplomowej i jego prezentacji przed większym gronem odbiorców. Umie sporządzić spis literatury niezbędny do realizacji pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_2A_D15/10_U02 Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej | 2,0 | |
3,0 | Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_2A_D15/10_U03 Student potrafi rozwiązać złożony i pracochłonny problem informatyczny związany z inżynierią internetową | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi rozwiązać problem informatyczny związany z inżynierią internetową | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_2A_D15/10_U04 Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski na poziomie podstawowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_2A_D15/10_U05 Umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych. | 2,0 | Student nie posiada umiejetności opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych. |
3,0 | Student posiada umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych. | |
3,5 | Student posiada umiejetność opracowania oraz opisania przeglądu literatury i innych źródeł danych. | |
4,0 | Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych. | |
4,5 | Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych. | |
5,0 | Student posiada umiejetność opracowania, opisania, wartościowania i scharakteryzowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych. | |
I_2A_D15/10_U06 Umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków. | 2,0 | Student nie posiada umiejętności rozwiązywania prostych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków. |
3,0 | Student posiada umiejętność rozwiązywania prostych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków. | |
3,5 | Student posiada umiejętność rozwiązywania prostych, ale czasochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków. | |
4,0 | Student posiada umiejętność rozwiązywania złożonych oraz czasochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków. | |
4,5 | Student posiada umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych oraz pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków. | |
5,0 | Student posiada w umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków oraz potrafi je scharakteryzować. | |
I_2A_D15/10_U07 Umiejętność pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników. | 2,0 | Student nie posiada umiejętności pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników. |
3,0 | Student posiada w podstawowym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej. | |
3,5 | Student posiada w podstawowym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi zaprezentować jej wyniki. | |
4,0 | Student posiada w dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi dobrze prezentować jej wyniki. | |
4,5 | Student posiada w bardzo dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi dobrze prezentować jej wyniki. | |
5,0 | Student posiada w bardzo dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi doskonale prezentować jej wyniki. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D15/10_K01 ma świadomość w organizacji pracy by osiagnąć cel | 2,0 | |
3,0 | ma świadomość w organizacji pracy by osiagnąć cel | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_2A_D15/10_K02 ma swiadomość odniesienia sie do prawa w zakresie własności intelektualnej | 2,0 | |
3,0 | ma swiadomość odniesienia sie do prawa w zakresie własności intelektualnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_2A_D15/10_K03 W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | 2,0 | Student nie opanował umiejętności planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. |
3,0 | Studenci opanował w sposób podstawowy umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | |
3,5 | Studenci opanował umiejętność planowania i opisania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | |
4,0 | Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie i wartościowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | |
4,5 | Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie, wartościowania i organizowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | |
5,0 | Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie, wartościowania, organizowania oraz scharakteryzowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. |
Literatura podstawowa
- Sołdek Jerzy, Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu informatyki., Instytut Informatyki PS, Szczecin, 1998
Literatura dodatkowa
- Boć Jan, konsultacja filologiczna Jan Miodek, Jak pisać pracę magisterską?, Kolonia Limited, Wrocław, 2009, 7