Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: inżynieria oprogramowania
Sylabus przedmiotu Zastosowanie technologii internetowych w systemach informacyjnych - Przedmiot obieralny II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zastosowanie technologii internetowych w systemach informacyjnych - Przedmiot obieralny II | ||
Specjalność | projektowanie i zarządzanie projektami informatycznymi | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z wybranymi technologiami internetowymi. |
C-2 | Ukształtowanie umiejetności z zakresu zastosowania wybranych technologii internetowych w systemach informacyjnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wyszukiwanie informacji w Internecie. Pozycjonowanie informacji w Internecie. Wirtualna komunikacja z odroczoną odpowiedzią. Wirtualna komunikacja z natychmiastową odpowiedzią. Aukcje internetowe. Telepraca. Elektroniczne instrumenty płatnicze. Bankowość elektroniczna. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wyszukiwanie informacji w Internecie. Pozycjonowanie informacji w Internecie. Wirtualna komunikacja z odroczoną odpowiedzią. Wirtualna komunikacja z natychmiastową odpowiedzią. Aukcje internetowe. Telepraca. Elektroniczne instrumenty płatnicze. Bankowość elektroniczna. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta) | 15 |
A-L-2 | Praca na zajęciach laboratoryjnych | 30 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta) | 5 |
A-L-4 | Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć | 2 |
52 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowanie do aktywnego udziału w dyskusji na wykładzie (praca własna studenta) | 15 |
A-W-2 | Udział w wykładach i zaliczeniu | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta) | 12 |
57 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego |
S-2 | Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D16/O3/2-2_W01 Posiada wiedzę z zakresu wykorzystywania konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych | I_2A_W10 | T2A_W02, T2A_W05 | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D16/O3/2-2_U01 Posiada umiejętności wykorzystania wybranych technologii internetowych w systemach informacyjnych | I_2A_U10 | T2A_U09, T2A_U18 | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D16/O3/2-2_K01 Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze systemów informacyjnych | I_2A_K06 | T2A_K06 | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D16/O3/2-2_W01 Posiada wiedzę z zakresu wykorzystywania konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na temat technologii internetowych oraz jej zastosowania w systemach informacyjnych. |
3,0 | Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych wykorzystywanych w systemach informacyjnych (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej). | |
3,5 | Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych wykorzystywanych w systemach informacyjnych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną technologię internetową w systemach informacyjnych. | |
4,0 | Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych wykorzystywanych w systemach informacyjnych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną technologię internetową w systemach informacyjnych. | |
4,5 | Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych wykorzystywanych w systemach informacyjnych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w obszarze systemów informacyjnych za pomocą konkretnych technologii internetowych. | |
5,0 | Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych wykorzystywanych w systemach informacyjnych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w obszarze systemów informacyjnych za pomocą konkretnych technologii internetowych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D16/O3/2-2_U01 Posiada umiejętności wykorzystania wybranych technologii internetowych w systemach informacyjnych | 2,0 | Student nie posiada umiejętności używania technologii internetowych w systemach informacyjnych. |
3,0 | Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej). | |
3,5 | Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię internetową w systemach informacyjnych. | |
4,0 | Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię internetową w systemach informacyjnych. | |
4,5 | Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię internetową do rozwiązania określonego problemu w obszarze systemów informacyjnych. | |
5,0 | Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię internetową do rozwiązania określonego problemu w obszarze systemów informacyjnych. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D16/O3/2-2_K01 Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze systemów informacyjnych | 2,0 | Student nie posiada kompetencji w zakresie używania technologii internetowych w systemach informacyjnych. |
3,0 | Student posiada kompetencje w zakresie używania konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej). | |
3,5 | Student posiada kompetencje w zakresie używania konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencją w zakresie wykorzystania konkretnej technologii internetowej w systemach informacyjnych. | |
4,0 | Student posiada kompetencje w zakresie używania konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. | |
4,5 | Student posiada kompetencje w zakresie używania konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. | |
5,0 | Student posiada kompetencje w zakresie używania konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. |
Literatura podstawowa
- Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Przedsiębiorstwo wirtualne, Difin, Warszawa, 2002
- Jerkovic J.I., Wojownik SEO. Sztuka osiągania najwyższych pozycji w wyszukiwarkach, Helion, Gliwice, 2010
- Nilles J.M., Telepraca: strategie kierowania wirtualną załogą, WNT, Warszawa, 2003
- Szpringer W., Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu - ujęcie instytucjonalne, SGH, Warszawa, 2008
- Wojciechowska-Filipek S., Technologia informacyjna w usługach bankowości elektronicznej, Difin, Warszawa, 2010