Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (N1)
specjalność: Zastosowania informatyki
Sylabus przedmiotu Wybrane elementy higieny człowieka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria cyfryzacji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wybrane elementy higieny człowieka | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Wychowania Fizycznego i Sportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Józef Lemke <Jozef.Lemke@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | W-1 brak wymagań |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | - dostarczenie wiedzy o wpływie aktywnosci ruchowej na organizm człowieka,wyrobienie własciwych nawyków potrzebnych do prowadzenia prozdrowotnego stylu zycia - zapoznanie z róznymi rodzajami zagrozen dla zdrowia człowieka i sposobami ich eliminowania lub zminimalizowania - wyrobieniem nawyków i przyzwyczajen zwiazanych z ochrona i doskonaleniem zdrowia i fizycznego i psychicznego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | - czynniki warunkujące prozdrowotny styl życia - aktywność ruchowa ,praca,wzpocznek,czas wolny - wpływ systematycznej aktywności ruchowej na życie człowieka - zalecany wysiłek fizyczny w zależności od wieku stanu zdrowia, płci - aktywność ruchowa jako sposób przeciwdziałania na otyłości - ruch fizyczny jako forma walki ze stresem | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w zajęciach dydaktycznych | 10 |
A-A-2 | Opracowania własne i studiowanie literatury | 25 |
A-A-3 | Przygotowanie do zajęć i zaliczenia | 8 |
A-A-4 | udział w przygotowaniu imprez sportowo-rekreacyjnych | 2 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | -wykład -pogadanka -pokaz -opis |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: -kololokwium -projekt grupowy -zaliczenie ustne -zliczenie na podstawie obecności |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_A/02_K01 -student wie,jaki wpływ na organizm ma ruch , potrafi sprawic aby cwiczenia stały sie nawykiem , zna rózne formy aktywnosci ruchowej. -posiada umiejetnosc zaplanowania własnej aktywnosci fizycznej w cyklach tygodniowym,miesiecznym , rocznym, wakacyjnym (urlopowym) | IC_1A_K07 | T1A_K01, T1A_K02 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
IC_1A_A/02_K02 -zna zasady higienicznego postepowania w odniesieniu do własnego ciała i srodowiska .Wie co to jest stres i zna kilka technik relaksacji. Zna podstawowe zasady zdrowego odzywiania Posiada wiedze o szkodliwosci nalogów ( narkomania ,nikotynizm ,alkoholizm) | IC_1A_K07 | T1A_K01, T1A_K02 | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_A/02_K01 -student wie,jaki wpływ na organizm ma ruch , potrafi sprawic aby cwiczenia stały sie nawykiem , zna rózne formy aktywnosci ruchowej. -posiada umiejetnosc zaplanowania własnej aktywnosci fizycznej w cyklach tygodniowym,miesiecznym , rocznym, wakacyjnym (urlopowym) | 2,0 | nie uczeszcza na zajecia - wykazuje obojetnosc w stosunku do wiedzy - nie wywiazuje sie z polecen i zadan przekazywanych przez wykładowce |
3,0 | - uczeszcza na zajecia w stopniu zgodnym z regulaminem studiów - wywiazuje sie z poleceń i zadań przekazywanych przez wykładowce | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_A/02_K02 -zna zasady higienicznego postepowania w odniesieniu do własnego ciała i srodowiska .Wie co to jest stres i zna kilka technik relaksacji. Zna podstawowe zasady zdrowego odzywiania Posiada wiedze o szkodliwosci nalogów ( narkomania ,nikotynizm ,alkoholizm) | 2,0 | nie uczeszcza na zajecia - wykazuje obojetnosc w stosunku do wiedzy - nie wywiazuje sie z polecen i zadan przekazywanych przez wykładowce |
3,0 | - uczeszcza na zajecia regulanimowo - wywiazuje sie z polecen i zadan przekazywanych przez wykładowce | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura dodatkowa
- B.Wojnarowska, Edukacja zdrowotna., Podręcznik akademicki, Warszawa, 2010
- J.Drabik, Aktywność i wydolność fizyczna jako miernik zdrowia człowieka, Gdańsk, 1997
- J. Drabik, Styl życia w promocji zdrowia, Gdańsk, 2010