Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (N1)
specjalność: Zastosowania informatyki
Sylabus przedmiotu Projektowanie grafiki I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria cyfryzacji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie grafiki I | ||
Specjalność | Zastosowania informatyki | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Olejnik-Krugły <aolejnik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw grafiki komputerowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy z zakresu komunikacji wizualnej i zasad estetyki w projektowaniu grafiki użytkowej oraz zdobycie umiejętności posługiwania się narzędziami przeznaczonymi do projektowania grafiki rastrowej i wektorowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Obróbka fotografii cyfrowej (korekta tonalna, korekta barwna, techniki retuszowania, techniki fotomontażu, zniekształcenia obrazu, kompozycja sceny, kadrowanie) | 5 |
T-L-2 | Projektowanie form komunikacji wizualnej (logo, piktogramy, infografika) z wykorzystaniem narzędzi grafiki wektorowej i rastrowej. | 5 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rozwój i trendy w projektowaniu grafiki | 2 |
T-W-2 | Komunikacja wizualna | 2 |
T-W-3 | Zagadnienia estetyki i kompozycji szaty graficznej | 2 |
T-W-4 | Typografia | 2 |
T-W-5 | Kolor w projektowaniu grafiki | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Przygotowanie do zaliczenia zajęć | 35 |
A-L-3 | Zaliczenie zajęć | 10 |
55 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 18 |
A-W-4 | Zaliczenie wykładów | 2 |
37 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test uzupełnień |
S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt zaliczeniowy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O2/02/01_W01 Zna trendy i metody wykorzystywane w projektowaniu grafiki użytkowej. | IC_1A_W10 | T1A_W02, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O2/02/01_U01 Student potrafi idywidualnie i zespołowo wykonać projekt graficzny z przeznaczeniem dla różnych form komunikacji wizualnej. | IC_1A_U11 | T1A_U12, T1A_U13, T1A_U16 | InzA_U05, InzA_U08 | C-1 | T-L-1, T-L-2 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O2/02/01_W01 Zna trendy i metody wykorzystywane w projektowaniu grafiki użytkowej. | 2,0 | |
3,0 | Student zna rozwój i współczesne trendy w projektowaniu grafiki, rolę oraz jej zastosowania w dziedzinie informatyki i społeczeństwie informacyjnym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O2/02/01_U01 Student potrafi idywidualnie i zespołowo wykonać projekt graficzny z przeznaczeniem dla różnych form komunikacji wizualnej. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi posługiwać się narzędziami do projektowania grafiki rastrowej i wektorowej, potrafi samodzielnie zaprojektować formy graficzne typu piktogram, logo, infografika. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Charlotte Fiell, Peter Fiell, Projektowanie graficzne w XXI wieku, Taschen GmbH, 2007
- Kazimierz Wolny-Zmorzyński i inni, Komunikacja w prasie i w mediach elektronicznych, Poltext, 2013
- Robin Williams, Typografia od podstaw, Helion, 2011
- Von Glitschk, Grafika wektorowa, Helion, 2012
- Gavin Ambrose, Paul Harris, Pre-press. Poradnik dla grafików., PWN, 2010
- Tomas T., Kreatywna fotografia cyfrowa Montaż retusz i techniki artystyczne, APN Promise, 2006