Wydział Informatyki - Programowanie z elementami systemów wbudowanych
Sylabus przedmiotu Dynamiczne zarządzanie pamięcią, algorytmy i struktury danych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Programowanie z elementami systemów wbudowanych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Dynamiczne zarządzanie pamięcią, algorytmy i struktury danych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radosław Maciaszczyk <Radoslaw.Maciaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Słuchacz zna zasady konstruowania algorytmów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student potrafi analizować i badać złożoność algorytmów, zna podstawowe algorytmy wykorzystywane w informatyce oraz potrafi je zaimplementować z użyciem dynamicznego zarządzania pamięcią. Zna różnicę między statyczną i dynamiczną alokacją pamięci. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Nauka notacji, zapisu algorytmów i badanie złożoności. | 2 |
T-L-2 | Implementacja znanych algorytmów sortowania. | 2 |
T-L-3 | Implementacja znanych algorytmów wyszukiwania. | 2 |
T-L-4 | Wykorzystanie dynamicznych sposobów zarządzania pamięcią. | 2 |
T-L-5 | Implementacja znanych struktur danych i algorytmów z nimi związanych. | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzanie do algorytmów. | 1 |
T-W-2 | Algorytmy sortowania, algorytmy wyszukiwania. | 1 |
T-W-3 | Dynamiczne zarządzanie pamięcią. | 1 |
T-W-4 | Struktury danych, algorytmy zaawansowane. | 1 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 10 |
A-L-3 | Samodzielne rozwiązywania zadań i problemów postawionych na laboratoriach. | 22 |
42 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-W-2 | Samodzielnie studiowanie zaleconej literatury i analiza materiału z wykładów | 12 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
18 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Anegdota |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-5 | Nauka i ćwiczenia własne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Obserwacja aktywności na zajęciach laboratoryjnych |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kompletności rozwiązań problemów postawionych na zajęciach laboratoryjnych |
S-3 | Ocena formująca: Test zaliczeniowy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PESW_10-_03_W01 Zna podstawowe mechanizmy dynamicznego zarządzania pamięcią. | PESW_10-_W05 | — | C-1 | T-W-3, T-L-3 | M-4, M-1, M-3, M-2 | S-3, S-2 |
PESW_10-_03_W02 Zna podstawowe struktury danych i podstawowe algorytmy stosowane w informatyce. | PESW_10-_W06 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-L-5, T-L-3 | M-3, M-5, M-1, M-4, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PESW_10-_03_U01 Potrafi wykorzystać mechanizmy dynamicznego zarządzania pamięcią. | PESW_10-_U03 | — | C-1 | T-W-4, T-L-4 | M-1, M-4, M-2, M-5 | S-3, S-2, S-1 |
PESW_10-_03_U02 Potrafi zaimplementować podstawowe algorytmy i struktury danych stosowane w informatyce | PESW_10-_U04 | — | C-1 | T-L-2, T-W-1, T-L-1, T-L-5, T-W-4, T-L-3 | — | S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PESW_10-_03_W01 Zna podstawowe mechanizmy dynamicznego zarządzania pamięcią. | 2,0 | |
3,0 | Zna metody wykorzystywania dynamicznego zarządzania pamięcią. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PESW_10-_03_W02 Zna podstawowe struktury danych i podstawowe algorytmy stosowane w informatyce. | 2,0 | |
3,0 | Zna metody wykorzystywania struktur danych, Zna metody zapisu algorytmów. | |
3,5 | ||
4,0 | Rozumie różnice między strukturami danych oraz różnicę pomiędzy algorytmami sortowania, a wyszukiwania. | |
4,5 | ||
5,0 | Potrafi wybrać optymalną strukturę danych i algorytm dla zadanych problemów. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PESW_10-_03_U01 Potrafi wykorzystać mechanizmy dynamicznego zarządzania pamięcią. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wykorzystać metody wykorzystywania dynamicznego zarządzania pamięcią. | |
3,5 | ||
4,0 | Potrafi wykorzystać różnice między statycznym i dynamicznym zarządzaniem pamięcią. | |
4,5 | ||
5,0 | Potrafi zaimplementować optymalny sposób zarządzania pamięcią dla zadanych problemów. | |
PESW_10-_03_U02 Potrafi zaimplementować podstawowe algorytmy i struktury danych stosowane w informatyce | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wykorzystać metody zapisu algorytmów i użyć odpowiednie struktury danych. | |
3,5 | ||
4,0 | Potrafi wykorzystać różnice między strukturami danych i użyć metod sortowania lub wyszukiwania | |
4,5 | ||
5,0 | Potrafi zaimplementować optymalną strukturę danych dla zadanych problemów. |
Literatura podstawowa
- Harel David, Feldman Yishai, Rzecz o istocie informatyki. Algorytmika. Klasyka informatyki;
Literatura dodatkowa
- Prof. Erik Demaine, Introduction to Algorithms