Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (S1)
Sylabus przedmiotu Technologie spajania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Energetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologie spajania | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl>, Sławomir Krajewski <Slawomir.Krajewski@zut.edu.pl>, Ryszard Pakos <Ryszard.Pakos@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy chemii, fizyki i nauki o materiałach |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z nowowoczesnymi technologiami spawania i technikami spajania materiałów zaawansowanych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Spawanie drutami rdzeniowymi | 2 |
T-L-2 | Spawanie plazmowe i mikroplazmowe | 2 |
T-L-3 | Spawanie laserowe i elektronowe | 1 |
T-L-4 | Nowoczesne metody zgrzewania | 2 |
T-L-5 | Wysokowydajne metody spawania | 2 |
T-L-6 | Spawanie zmechanizowane, zautomatyzowane i zrobotyzowane | 2 |
T-L-7 | Lutowanie próżniowe | 2 |
T-L-8 | Nowoczesne metody badania spoin | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Nowoczesne metody spajania - charakterystyka ogólna | 1 |
T-W-2 | Techniki spawania MMa, GTA i GMA | 1 |
T-W-3 | Techniki lutowana i klejenia | 2 |
T-W-4 | Spawalnicze powłoki ochronne w energetyce | 2 |
T-W-5 | Zgrzewanie FW, FSW, ultradźwiekowe, termokompresyjne i ultratermokompresyjne | 2 |
T-W-6 | Spawalność stali w energetyce | 2 |
T-W-7 | Spawanie elektronowe i laserowe | 1 |
T-W-8 | Spajanie zaawansowanych tworzyw metalicznych, ceramicznych, polimerowych i kompozytów | 2 |
T-W-9 | Wady i niezgodności złączy spawanych | 1 |
T-W-10 | Badania i odbiory konstrukcji spawanych | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie raportów z wynikami i analiza wyników | 8 |
A-L-3 | Przygotowanie sie do kowlokwiów cząstkowych i końcowego | 7 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 8 |
A-W-3 | Przgotowanie sie do kolokwium | 7 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Film |
M-3 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Kolokwium w połowie semestru |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwkwium pod koniec semestru |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_1A_C11-1_W01 Ma rozszerzoną wiedzę w zakresie zjawisk zwiazanych z właściwiościami materiałów konstrukcyjnych. | ENE_1A_W07, ENE_1A_W05 | T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-9, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-2, T-W-7, T-W-10, T-W-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_1A_C11-1_U01 potrafi zaprojektować wyrób z wykorzystaniem technik spajania | ENE_1A_U06 | T1A_U13, T1A_U14, T1A_U16 | InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08 | C-1 | T-W-1, T-W-9, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-2, T-W-7, T-W-10, T-W-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_1A_C11-1_K01 potrafi określić priorytety dotyczące wyboru właściwego rozwiązania problemu doboru materiału dla zadanych warunków eksploatacji | ENE_1A_K07 | T1A_K01, T1A_K02, T1A_K07 | InzA_K01 | C-1 | T-W-1, T-W-9, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-2, T-W-7, T-W-10, T-W-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_1A_C11-1_W01 Ma rozszerzoną wiedzę w zakresie zjawisk zwiazanych z właściwiościami materiałów konstrukcyjnych. | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student przezentuje ogólną wiedzę z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu i potrafi analizować podstawowe związki czynników wyjściowych ze skutkami | |
4,5 | student wykazuje ponad dobrą wiedze z zakresu przedmiotu i wyciaga wnioski z prostej analizy związków przyczyn ze skutkami | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu oraz umiejetność interpretacji zwiążków przyczyn ze skutkami |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_1A_C11-1_U01 potrafi zaprojektować wyrób z wykorzystaniem technik spajania | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student wykazuje podstawową orietację w problematyce zastosowania wiedzy z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student wykazuje ogólną orientacje w problematyce zastosowania wiedzy z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student potrafi formułować i testować proste problemy z zakresu przedmiotu | |
4,5 | student potrafi formułować i testować średnio trudne problemy z zakresu przedmiotu | |
5,0 | student potrafi sprawnie rozwiązywać problemy w oparciu o zdobyta wiedzę w ramach przedmiotu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_1A_C11-1_K01 potrafi określić priorytety dotyczące wyboru właściwego rozwiązania problemu doboru materiału dla zadanych warunków eksploatacji | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student prezentuje ogólną wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
4,5 | student wykazuje ponad dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków |
Literatura podstawowa
- Klimpel A., Spawanie, zgrzewanie i cięcie metali, WNT, Warszawa, 2009
- Klimpel A., Napawanie i natryskiwanie cieplne, WNT, Warszawa, 2000
- Nowacki J., Chudziński M., Zmitrowicz P., Lutowanie w budowie Maszyn, WNT, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Nowacki J., Stal dupleks i jej spawalność, WNT, warszawa, 2009