Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ENE_1A_C22_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęc student powinien umieć analizować proces spalania różnego rodzaju paliw, dobierac technologie spalania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ENE_1A_U09 | Umie analizować schematy cieplne i charakterystyczne parametry pracy urządzeń i systemów energetycznych |
---|
ENE_1A_U10 | Umie dobrać w procesie projektowania urządzenia energetyczne stosowane w przemyśle |
ENE_1A_U06 | Umie dobrać materiał konstrukcyjny i eksploatacyjny oraz techniki połączeń do warunków pracy urządzenia, układu lub systemu energetycznego |
ENE_1A_U13 | Umie ocenić wpływ eksploatacji urządzenia, systemu energetycznego na środowisko |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem kursu jest teoretyczne przygotowanie studenta w zakresie: analizy procesu spalania paliw stałych, ciekłych i gazowych, przygotowania paliwa do spalania, doboru urządzeń i technologii spalania różnego rodzaju paliw. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe wiadomości z zakresu termodynamiki spalania.
Właściwosci paliw stałych : węgla kamiennego, węgla brunatnego , koksu, pólkoksu. Mechanizm spalania paliw stałych. Technologie spalania paliw stałych ze szczególnym uwzględnieniem technologii proekologicznych ( rodzaje palenisk, palniki niskoemisyjne).
Właściwosci paliw gazowych. Mechanizm spalania paliw gazowych. Technologie spalania paliw gazowych ze szczególnym uwzględnieniem technologii proekologicznych ( rodzaje palników).Metody intensyfikacji wymiany ciepła pomiedzy płomieniem a otoczeniem.
Paliwa ciekłe ich podstawowe własciwosci. Technologie spalania paliw ciekłych ze szczególnym uwzględnieniem technologii proekologicznych.
Wspólspalanie. Ekologiczne aspekty stosowania różnego rodzaju paliw. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Metoda podajaca- wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | mniej niż 60% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
3,0 | 60 - 70% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
3,5 | 0 – 75% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
4,0 | 75 - 80% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
4,5 | 80 – 90% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
5,0 | 90 – 100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |