Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Energetyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Techniki Cieplnej
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksander Stachel <Aleksander.Stachel@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD6 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone przedmioty specjalnościowe. Umiejętność korzystania z baz danych i katalogów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wprowadzenie do samodzielnej i systematycznej pracy badawczej. Przekazanie wiedzy na temat właściwego planowania i realizacji pracy przejściowej i dyplomowej. Nabycie umiejętności przygotowania i zaprezentowania założeń oraz stanu realizacji pracy badawczej na przykładzie pracy przejściowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Praca dyplomowa: rodzaje prac, wybór tematu, planowanie pracy, realizacja, konsultacje. Poszukiwanie i dostęp do materiałów źródłowych. Przegląd literatury: odnośniki, cytowania. Katalogi, normy, informatory. Źródła internetowe. Prace eksperymentalne: planowanie, koncepcja stanowiska badawczego, przygotowanie (budowa) stanowiska, realizacja badań eksperymentalnych, bezpieczeństwo i nadzór na prawidłowym przebiegiem badań. Prace analityczne i projektowe: planowanie i realizacja. Obliczenia. Opracowanie i prezentacja wyników badań. Błędy pomiarów. Ocena wyników obliczeń. Podsumowanie badań i wnioski. Układ pracy: podział na rozdziały, zawartość poszczególnych rozdziałów, załączniki. Technika pisania. Technika edycji. Poprawność językowa. wersja elektroniczna pracy. Prezentacja multimedialna pracy: rodzaje, plan prezentacji, szablony, tempo, czas prezentacji, zakończenie, środki techniczne.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach. Prezentacja prac.15
A-SD-2Praca własna. Przygotowanie prezentacji.15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia fakultatywne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna i formalna przygotowanej prezentacji. Ocena aktywności na zajęciach.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ENE_1A_C46_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie samodzielnie opracować zadany temat, zaprezentować założenia i przedstawić stan realizacji pracy przejściowej stanowiącej wstęp do pracy dyplomowej.
ENE_1A_W03, ENE_1A_W01, ENE_1A_W31T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07, T1A_W10InzA_W02C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ENE_1A_C46_U01
W wyniku realizowanych zajęć student powinien umieć dobrać właściwe metody badawcze do zakresu wykonywanej pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej i technicznej, przedstawić założenia i stan realizacji pracy przejściowej będącej wstępem do pracy dyplomowej.
ENE_1A_U21, ENE_1A_U25, ENE_1A_U26, ENE_1A_U28T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U06, T1A_U07C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ENE_1A_C46_K01
W wyniku zajęć student nabywa kompetencji w zdobywaniu niezbędnej wiedzy, prowadzeniu analizy literaturowej oraz w planowaniu i realizacji przyszłych badań.
ENE_1A_K01, ENE_1A_K02, ENE_1A_K03, ENE_1A_K04T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-1T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ENE_1A_C46_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie samodzielnie opracować zadany temat, zaprezentować założenia i przedstawić stan realizacji pracy przejściowej stanowiącej wstęp do pracy dyplomowej.
2,0Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny w trakcie zajęć.
3,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym.
3,5Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym plus.
4,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym.
4,5Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym.
5,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ENE_1A_C46_U01
W wyniku realizowanych zajęć student powinien umieć dobrać właściwe metody badawcze do zakresu wykonywanej pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej i technicznej, przedstawić założenia i stan realizacji pracy przejściowej będącej wstępem do pracy dyplomowej.
2,0Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny w trakcie zajęć.
3,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym.
3,5Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dość dobrym.
4,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym.
4,5Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym.
5,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ENE_1A_C46_K01
W wyniku zajęć student nabywa kompetencji w zdobywaniu niezbędnej wiedzy, prowadzeniu analizy literaturowej oraz w planowaniu i realizacji przyszłych badań.
2,0Student nie bierze udziału w zajęciach lub nie wykazuje aktywności w trakcie zajęć.
3,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym.
3,5Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dość dobrym.
4,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym.
4,5Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym.
5,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. Literatura z dziedziny, do której należy tematyka pracy., Indywidualne rozpoznanie literatury dostępnej w uczelnianych bazach danych dotyczącej tematyki pracy dyplomowej., 2011
  2. Honczarenko J., Zygmunt M., Praca dyplomowa., Politechnika Szczecińska, 2002, 2002
  3. Hindle T., Sztuka prezentacji. Wydawnictwo Wiedza i Życie, Warszawa 2000, 2011
  4. Negrino T., PowerPoint. Tworzenie prezentacji. Projekty. Wydawnictwo HELION, Gliwice 2005., 2011

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Praca dyplomowa: rodzaje prac, wybór tematu, planowanie pracy, realizacja, konsultacje. Poszukiwanie i dostęp do materiałów źródłowych. Przegląd literatury: odnośniki, cytowania. Katalogi, normy, informatory. Źródła internetowe. Prace eksperymentalne: planowanie, koncepcja stanowiska badawczego, przygotowanie (budowa) stanowiska, realizacja badań eksperymentalnych, bezpieczeństwo i nadzór na prawidłowym przebiegiem badań. Prace analityczne i projektowe: planowanie i realizacja. Obliczenia. Opracowanie i prezentacja wyników badań. Błędy pomiarów. Ocena wyników obliczeń. Podsumowanie badań i wnioski. Układ pracy: podział na rozdziały, zawartość poszczególnych rozdziałów, załączniki. Technika pisania. Technika edycji. Poprawność językowa. wersja elektroniczna pracy. Prezentacja multimedialna pracy: rodzaje, plan prezentacji, szablony, tempo, czas prezentacji, zakończenie, środki techniczne.15
15

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach. Prezentacja prac.15
A-SD-2Praca własna. Przygotowanie prezentacji.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaENE_1A_C46_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie samodzielnie opracować zadany temat, zaprezentować założenia i przedstawić stan realizacji pracy przejściowej stanowiącej wstęp do pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówENE_1A_W03Ma elementarną wiedzę w zakresie prawa dotyczącego energetyki, ochrony własności intelektualnej, prawa patentowego oraz podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
ENE_1A_W01Zna podstawowe metody i procedury numeryczne oraz zagadnienia programowania i możliwości obliczeń numerycznych
ENE_1A_W31Zna sposoby posługiwania się literaturą fachową oraz sposoby komunikowania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wprowadzenie do samodzielnej i systematycznej pracy badawczej. Przekazanie wiedzy na temat właściwego planowania i realizacji pracy przejściowej i dyplomowej. Nabycie umiejętności przygotowania i zaprezentowania założeń oraz stanu realizacji pracy badawczej na przykładzie pracy przejściowej.
Treści programoweT-SD-1Praca dyplomowa: rodzaje prac, wybór tematu, planowanie pracy, realizacja, konsultacje. Poszukiwanie i dostęp do materiałów źródłowych. Przegląd literatury: odnośniki, cytowania. Katalogi, normy, informatory. Źródła internetowe. Prace eksperymentalne: planowanie, koncepcja stanowiska badawczego, przygotowanie (budowa) stanowiska, realizacja badań eksperymentalnych, bezpieczeństwo i nadzór na prawidłowym przebiegiem badań. Prace analityczne i projektowe: planowanie i realizacja. Obliczenia. Opracowanie i prezentacja wyników badań. Błędy pomiarów. Ocena wyników obliczeń. Podsumowanie badań i wnioski. Układ pracy: podział na rozdziały, zawartość poszczególnych rozdziałów, załączniki. Technika pisania. Technika edycji. Poprawność językowa. wersja elektroniczna pracy. Prezentacja multimedialna pracy: rodzaje, plan prezentacji, szablony, tempo, czas prezentacji, zakończenie, środki techniczne.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia fakultatywne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna i formalna przygotowanej prezentacji. Ocena aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny w trakcie zajęć.
3,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym.
3,5Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym plus.
4,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym.
4,5Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym.
5,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaENE_1A_C46_U01W wyniku realizowanych zajęć student powinien umieć dobrać właściwe metody badawcze do zakresu wykonywanej pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej i technicznej, przedstawić założenia i stan realizacji pracy przejściowej będącej wstępem do pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówENE_1A_U21Umie korzystać z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
ENE_1A_U25Ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
ENE_1A_U26Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w energetyce, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik
ENE_1A_U28Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Wprowadzenie do samodzielnej i systematycznej pracy badawczej. Przekazanie wiedzy na temat właściwego planowania i realizacji pracy przejściowej i dyplomowej. Nabycie umiejętności przygotowania i zaprezentowania założeń oraz stanu realizacji pracy badawczej na przykładzie pracy przejściowej.
Treści programoweT-SD-1Praca dyplomowa: rodzaje prac, wybór tematu, planowanie pracy, realizacja, konsultacje. Poszukiwanie i dostęp do materiałów źródłowych. Przegląd literatury: odnośniki, cytowania. Katalogi, normy, informatory. Źródła internetowe. Prace eksperymentalne: planowanie, koncepcja stanowiska badawczego, przygotowanie (budowa) stanowiska, realizacja badań eksperymentalnych, bezpieczeństwo i nadzór na prawidłowym przebiegiem badań. Prace analityczne i projektowe: planowanie i realizacja. Obliczenia. Opracowanie i prezentacja wyników badań. Błędy pomiarów. Ocena wyników obliczeń. Podsumowanie badań i wnioski. Układ pracy: podział na rozdziały, zawartość poszczególnych rozdziałów, załączniki. Technika pisania. Technika edycji. Poprawność językowa. wersja elektroniczna pracy. Prezentacja multimedialna pracy: rodzaje, plan prezentacji, szablony, tempo, czas prezentacji, zakończenie, środki techniczne.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia fakultatywne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna i formalna przygotowanej prezentacji. Ocena aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny w trakcie zajęć.
3,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym.
3,5Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dość dobrym.
4,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym.
4,5Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym.
5,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaENE_1A_C46_K01W wyniku zajęć student nabywa kompetencji w zdobywaniu niezbędnej wiedzy, prowadzeniu analizy literaturowej oraz w planowaniu i realizacji przyszłych badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówENE_1A_K01Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się – podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
ENE_1A_K02Ma świadomość wagi pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej; w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
ENE_1A_K03Ma świadomość konieczności działania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
ENE_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowanie zadania, związane z pracą zespołową
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Wprowadzenie do samodzielnej i systematycznej pracy badawczej. Przekazanie wiedzy na temat właściwego planowania i realizacji pracy przejściowej i dyplomowej. Nabycie umiejętności przygotowania i zaprezentowania założeń oraz stanu realizacji pracy badawczej na przykładzie pracy przejściowej.
Treści programoweT-SD-1Praca dyplomowa: rodzaje prac, wybór tematu, planowanie pracy, realizacja, konsultacje. Poszukiwanie i dostęp do materiałów źródłowych. Przegląd literatury: odnośniki, cytowania. Katalogi, normy, informatory. Źródła internetowe. Prace eksperymentalne: planowanie, koncepcja stanowiska badawczego, przygotowanie (budowa) stanowiska, realizacja badań eksperymentalnych, bezpieczeństwo i nadzór na prawidłowym przebiegiem badań. Prace analityczne i projektowe: planowanie i realizacja. Obliczenia. Opracowanie i prezentacja wyników badań. Błędy pomiarów. Ocena wyników obliczeń. Podsumowanie badań i wnioski. Układ pracy: podział na rozdziały, zawartość poszczególnych rozdziałów, załączniki. Technika pisania. Technika edycji. Poprawność językowa. wersja elektroniczna pracy. Prezentacja multimedialna pracy: rodzaje, plan prezentacji, szablony, tempo, czas prezentacji, zakończenie, środki techniczne.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia fakultatywne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna i formalna przygotowanej prezentacji. Ocena aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie bierze udziału w zajęciach lub nie wykazuje aktywności w trakcie zajęć.
3,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym.
3,5Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dość dobrym.
4,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym.
4,5Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym.
5,0Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu bardzo dobrym.