Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_2A_IK/07-2_W01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć, student powinien być w stanie opisać metody i cel modyfikacji polimerów, rozróżniać chemiczne i fizyczne metody modyfikacji, wyjaśnić różne mechanizmy modyfikacji. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_2A_W06 | Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce |
---|
IM_2A_W02 | Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu budowy, struktury i morfologii materiałów niezbędną do projektowania nowoczesnych i zaawansowanych materiałów w tym biomateriałów i/lub wyrobów |
IM_2A_W05 | Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu inżynierii materiałowej niezbędną do zrozumienia zaawansowanych procesów technologicznych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W02 | ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
---|
T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
T2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W08 | ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej |
T2A_W09 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
T2A_W10 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej |
T2A_W11 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie metod , warunków i podstaw technologicznych modyfkaci polimerów dla uzyskania polepszonych cech użytkowych |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Modyfikacja fizyczna i chemiczna polimerów: przegląd. Metody i skutki modyfikacji fizycznej i chemicznej polimerów. Starzenie i stabilizacja. Mieszalność a kompatybilność. Modyfikacja plastomerów, modyfikacja duromerów i elastomerów; różnice w przetwórstwie i warunkach modyfikacji. Polimery specjalne: termoodporne, przewodzące prąd elektryczny, z pamięcią kształtu, biopolimery, kompozyty i nanokompozyty, polimerowe tworzywa magnetyczne, polimery wodorozcieńczalne. Zastosowania ogólne i specjalne. |
---|
T-L-1 | Metody modyfikacji fizycznej i chemicznej polimerów. Ocena wpływu modyfikacji an efekt starzenia i stabilizacja polimerów. Mieszalność a kompatybilność. Modyfikacja plastomerów, modyfikacja duromerów i elastomerów- w procesie przetwórstwa; różnice w przetwórstwie i warunkach modyfikacji. Polimery specjalne: termoodporne, przewodzące prąd elektryczny, z pamięcią kształtu, biopolimery, kompozyty i nanokompozyty, polimerowe tworzywa magnetyczne, polimery wodorozcieńczalne. Zastosowania ogólne i specjalne. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, zajęcia praktyczne laboratoryjne |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena testu, ocena egzaminu pisemnego. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Poniżej 7 |
3,0 | 7-8 wiedza w zakresie rodzajów modyfikacji polimerów |
3,5 | 9-10 J.w. wpłew modyfikacji polimerów na ich strukturę |
4,0 | 11-12 J.w. oraz wiedza na temat wpływu modyfikacji polimerów na ich właściwości fizyczne |
4,5 | 13-15 J.W. oraz znajomośc możliwości wykorzystania modyfikowanych polimerów w praktyce. |
5,0 | 16-20 J.w + sumaryczna wiedza w zakresie modyfikacji polimerów. |