Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N2)
specjalność: niekonwencjonalne i konwencjonalne systemy energetyczne
Sylabus przedmiotu Sterowanie procesami spajania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechanika i budowa maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sterowanie procesami spajania | ||
Specjalność | eksploatacja pojazdów samochodowych | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Pakos <Ryszard.Pakos@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Spajanie i cięcie termiczne |
W-2 | Matematyka |
W-3 | Informatyka |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z procesami spajania oraz cyklem produkcji i wytwarzniem |
C-2 | Ukształtowanie umiejetności z zakresu kompleksowego sterowania produkcją |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Operatywne planowanie produkcji-organizacja linii produkcyjnej. | 2 |
T-A-2 | Organizacja stanowisk roboczych. | 1 |
T-A-3 | Koncepcje przepływu materiałów ( system JIT, karty Kanban). | 2 |
5 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Procesy spajania | 1 |
T-W-2 | Charakterystyka procesów spajania i pokrewnych | 2 |
T-W-3 | Klasyfikacja formuł i algorytmów sterowania produkcją | 2 |
T-W-4 | klasyfikacja systemów sterowania produkcją | 2 |
T-W-5 | Kompleksowe systemy sterowania produkcją -system Just In Time system Kanban -system planowania zasobów produkcyjnych MRP | 3 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-A-2 | Studiowanie zalecanej literatury | 15 |
A-A-3 | Projekty wykonywanych rozwiązań koncepcyjnych | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-W-2 | Studiowanie zalecanej literatury | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia końcowego | 25 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody podające-wykład informacyjny |
M-2 | Metody eksponujące-film |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Kolokwium po zrezlizowaniu 1/3 treści programowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe po zrealiaowaniu całego cyklu wykladów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_EPS/07-5_W01 W Wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien rozpoznać i trafnie definiować proces spajania dla określonych zadań, potrafi wskazać odpowiednie formuły i algorytmy w procesie sterowania produkcją | MBM_2A_W04 | T2A_W03 | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_EPS/07-5_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć dobrać odpowiednie formuły i algorytmy sterowania produkcją w zależności odrodzaju procesu spajania | MBM_2A_U17 | T2A_U17 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_EPS/07-5_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa zdolności i kompetencji do opracowania procedur sterowania procesami spajania ,kontroli przebiegu produkcji oraz opracowywaniaplanów produkcji i kontroli . | MBM_2A_K03 | T2A_K03 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_EPS/07-5_W01 W Wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien rozpoznać i trafnie definiować proces spajania dla określonych zadań, potrafi wskazać odpowiednie formuły i algorytmy w procesie sterowania produkcją | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy na temat procesów spajania |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę opisującą procesy spajania i ich wykorzystanie w wytwarzniu konstrukcji spawanych. | |
3,5 | Student ma wiedzę z zakresu formuł ialgorytmów sterowania procesami produkcji . | |
4,0 | Student posiada wiedzę odnośnie systemów sterowania produkcją | |
4,5 | Student jest wtanie charakteryzowac i opisywać kompleksowe systemy sterowania procesami spajania . | |
5,0 | Student ma wiedzę z zakresu doboru i wdrożenia odpowiedniego systemu sterowania produkcją spawalniczą. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_EPS/07-5_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć dobrać odpowiednie formuły i algorytmy sterowania produkcją w zależności odrodzaju procesu spajania | 2,0 | Student nie umie formułować podstawowych cech i właściwości procesów spajania. |
3,0 | Student potrafi analizować i organizować wybrane procesy spajania w procesie wytwarznia. | |
3,5 | Student umie dobrać odpoweidnią formułę i algorytm sterowania procesem. | |
4,0 | Student potrafi decydować o wyborze systemu sterowania produkcją. | |
4,5 | Student umie opracowywać zasady kompleksowych systemów sterowania procesem spajania . | |
5,0 | Student umie planować ,kalkulować i podejmować decyzje o wprowadzeniu określonego systemu sterowania procesami spajania. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_EPS/07-5_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa zdolności i kompetencji do opracowania procedur sterowania procesami spajania ,kontroli przebiegu produkcji oraz opracowywaniaplanów produkcji i kontroli . | 2,0 | Student nie posiadł podstawowych kompetencji pozwalających sterować określonym procesem spajania . |
3,0 | Studet nabył aktywnej postawy do konieczności sterowania procesem spajania na każdym etapie wytwarzania . | |
3,5 | Student nabył kompetencji w zakresie operatywnego planowania procesu produkcyjego i linii produkcyjnych. | |
4,0 | Student jest kompetentny w zakresie organizacji stanowisk roboczych i racjonalnego wykorzystania czasu pracy . | |
4,5 | Student jest kompetentny w zakresie opracowywania koncepcji przeplywu materiałów w wybranych systemach sterowania . | |
5,0 | Student nabył świadomości i zdolności do opracowywania procedur sterowania procesami spajania, kontroli przebiegu produkcji oraz opracowywania i analizy wdrożonego systemu. |
Literatura podstawowa
- Pilarczyk J., Poradnik Inżyniera "Spawalnictwo", WNT, Warszawa, 2003
- Pająk E., Zarządzanie produkcją.Produkt,technologia, organizacja., PWE, Warszawa, 2006
- Hubicki M., Sterowanie procesem produkcyjnym., Ministerstwo Przemysłu i Handlu, 1994, Zeszyt 10
Literatura dodatkowa
- Mizerski J., Spawanie w osłonach gazów metodami MAG i MIG, REA s.j., Warszawa, 2005
- Mizerski J., Spawanie w osłonach gazów metodą TIG, REA s.j., Warszawa, 2008