Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N2)
specjalność: niekonwencjonalne i konwencjonalne systemy energetyczne
Sylabus przedmiotu Samochody specjalne i specjalizowane:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechanika i budowa maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Samochody specjalne i specjalizowane | ||
Specjalność | eksploatacja pojazdów samochodowych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karol Abramek <Karol.Abramek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 3 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólne informacje z budowy pojazdów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z budową i różnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi wszelkiego typu pojazdów samochodowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Definicja pojazdów specjalnych, specjalizowanych, uniwersalnych, klasyfikacja pojazdów specjalnych | 1 |
T-W-2 | Konstrukcje pojazdów specjalnych i specjalizowanych wykorzystywanych w budownictwie i pracach ziemnych | 3 |
T-W-3 | Samochody ratownictwa chemicznego | 2 |
T-W-4 | Samochody straży pożarnej | 2 |
T-W-5 | Pojazdy policji | 1 |
T-W-6 | Budowa cystern samochodowych | 1 |
T-W-7 | Budowa chłodni samochodowych | 1 |
T-W-8 | Pojazdy do przewozu osób niepełnosprawnych | 1 |
T-W-9 | Pojazdy asenizacyjne, pojazdy do usuwania nieczystości, śmieciarki | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 20 |
A-W-3 | Nauka do kolokwium zaliczeniowego | 22 |
A-W-4 | Kolokwium zaliczeniowe | 2 |
59 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, klasyczna metoda problemowa |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Kolokwium zaliczeniowe, które podsumowaiuje osiągnięte efekty uczenia się. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_EPS/08-2_W01 Student po odbytych zajęciach zdobędzie wiedzę z zakresu budowy różnych pojazdów specjalnych i specjalizowanych | MBM_2A_W08, MBM_2A_W05 | T2A_W04, T2A_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-8, T-W-2, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-9, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_EPS/08-2_U01 Student potrafi dokonać podstawowych obliczeń zagospodarowania nadwozia pojazdu specjalnego. | MBM_2A_U10 | T2A_U10 | C-1 | T-W-2, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_EPS/08-2_W01 Student po odbytych zajęciach zdobędzie wiedzę z zakresu budowy różnych pojazdów specjalnych i specjalizowanych | 2,0 | Brak znajomości wybranych pojazdów specjalnych i specjalizowanych |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu budowy pojazdów specjalnych i specjalizowanych | |
3,5 | Student potrafi wskazać rodzaje i zna budowę pojazdów wykorzystywanych w budownictwie. | |
4,0 | Student potrafi wskazać rodzaje i zna budowę pojazdów wykorzystywanych w budownictwie, pojazdy służb ratownictwa drogowego. | |
4,5 | Student potrafi wskazać i zna budowę pojazdów wykorzystywanych w budownictwie, pojazdy służb ratownictwa drogowego, pojazdy do wyrębu lasów, pojazdy służb miejskich itp. | |
5,0 | Obliczenia wybranych elementów i sposobów zabudowy określonych samochodów specjalnych i specjalizowanych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_EPS/08-2_U01 Student potrafi dokonać podstawowych obliczeń zagospodarowania nadwozia pojazdu specjalnego. | 2,0 | Student nie potrafi dokonać żadnych obliczeń dotyczących konstrukcji pojazdów specjalnych |
3,0 | Student potrafi dokonać proste obliczenia wytrzymałościowe ramy pojazdu specjalnego | |
3,5 | Student potrafi ocenić konieczne wyposażenie pojazdów specjalnych ratownictwa drogowego. | |
4,0 | Student potrafi dobierać pojazdy specjalne i specjalizowane stosowane w budownictwie drogowym do konkretnych zadań. | |
4,5 | Student potrafi dobierać pojazdy specjalne i specjalizowane stosowane w budownictwie drogowym do konkretnych zadań oraz planować konieczną liczbę samochodów ciężarowych. | |
5,0 | Student potrafi obliczyć sposób zagospodarowania nadwozia pojazdu specjalnego. |
Literatura podstawowa
- Uzdowski M., Abramek K. F., Garczyński K., Pojazdy samochodowe. Eksploatacja techniczna i naprawa, WKiŁ, Warszawa, 2003
- Abramek K. F., Uzdowski M., Pojazdy samochodowe. Podstawy obsługiwania i napraw, WKiŁ, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Różni, Katalogi różnych producentów pojazdów, 2011