Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_IBR/03_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien organizować oraz kontrolowac zintegrowne systemy:
- zarządzania ruchem drogowy,
- zarządzania transportem zbiorowym,
- zarządzania służbami ratowniczymi,
- informacji transportowej,
- zarządzania transportem towarowym, |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik |
T_1A_U03 | potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji |
T_1A_U04 | ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
T_1A_U21 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich typowych dla środków transportu i procesu logistycznego oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzie |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Znajomość narzędzi oddziaływujących na bezpieczeństwo ruchu drogowego |
---|
C-3 | Znajomość narzędzi wspomagających w zarządzaniu bezpieczeństwem ruchu drogowego |
C-4 | Metody zarządzania (Zarządzanie systemowe, zagrożeniami, ryzykiem) |
C-1 | Znajomość systemów bezpieczeństwa transportu drogowego |
Treści programowe | T-W-7 | Badania wypadków drogowych |
---|
T-A-6 | Określenie ryzyka jako: prawdopodobieństwo wypadku, skutków wypadku, skład ryzyka. |
T-A-1 | Pojęcia podstawowe, aspekty planistyczne (zadania transportowe, metoda przydziału, problemy sieciowe, analiza decyzyjna) |
T-A-3 | Zintegrowany System Ratowniczy jako system integrujący i koordynujący pracę służb Państwowej Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, Policji, Straży Miejskiej, Służb Miejskich oraz instytucji współdziałających z tymi służbami, w ramach prowadzonych działań ratowniczych. |
T-A-2 | Zintegrowany System Zarządzani Ruchem jako elektroniczny system (np. TRISTAR) mający wspomagać przemieszczanie się po ........- np. Gdańśk |
T-A-4 | Sprawdzenie aktualnej lokalizacji swoich pojazdów, monitorowanie zużycia paliwa, czas pracy kierowców, okresy międzyobsługowe i wiele innych parametrów w Systemie Informacji Transportowej (np. Dynafleet) |
T-A-5 | Zarządzanie ruchem pojazdów ciężarowych i dostawczych (zapewnienie bezpiecznego przejazdu, administrowanie przewozami z towarem, zarządzanie przewozami w centrach logistycznych) |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca |
---|
M-2 | Metoda problemowa |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów w formie pisemnej oraz ustnej, zaliczenie ćwiczeń w formie pisemnej. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi oraz nie posiada wiedzy |
3,0 | Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego. |
3,5 | Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego. |
4,0 | Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce. |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność. |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie uzasadnić. |