Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_2A_C07-1_W01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student uzyskuje informacje dotyczące zużycia elementów maszyn, metodyki badań symulacyjnych, stanowiskowych i eksploatacujnych w odniesieniu do pojazdów, |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_2A_W09 | ma podstawową wiedzę o cyklach życia produktu (technicznym, marketingowym i środowiskowym) w odniesieniu do urządzeń i systemów o różnym stopniu złożoności |
---|
T_2A_W06 | ma szczegółową wiedzę w zakresie opracowania dokumentacji konstrukcyjnej, technologicznej i eksploatacyjnej |
T_2A_W10 | zna podstawowe metody i techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań w zakresie konstruowania, pomiarów, projektowania technologii i eksploatacji |
T_2A_W02 | ma rozszerzoną wiedzę w zakresie fizyki, chemii i inżynierii materiałowej niezbędną do rozumienia zjawisk związanych z właściwościami materiałów konstrukcyjnych, obróbką materiałów, spajaniem, zużyciem i korozją, procesami cieplnymi, ochroną środowiska, funkcjonowaniem aparatury pomiarowej |
T_2A_W05 | ma szczegółową wiedzę dotyczącą konstrukcji, eksploatacji i obliczeń dotyczących systemów transportowych i środków transportu |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W01 | ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W06 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
T2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z procesami oddziaływania na siebie współpracujących elementów maszyn, procesami zużycia, metodyką badań eksploatacyjnych i symulacyjnych w eksploatacji. Nabycie umiejętności przeprowadzenia podstawowych pomiarów i analizy wyników tych pomiarów. |
---|
Treści programowe | T-L-5 | ocena właściwości eksploatacyjnych pojazdu na podstawie badań drogowych |
---|
T-L-6 | symulacja i ocena właściwości użytkowych pojazdu |
T-L-1 | Pomiary stanowiskowe zużycia wybranych elementów pojazdu |
T-L-2 | Ocena właściwości reologicznych olejów i smarów |
T-L-3 | Badanie i ocena właściwości użytkowych wybranych materiałów eksploatacyjnych |
T-L-4 | Ocena właściwości meksploatacyjnych pojazdu na podstawie badań stanowiskowych |
T-W-1 | Podstawowe procesy charakteryzujące oddziaływanie elementów maszyn |
T-W-2 | Wybrane charakterystyki procesów zużyciowych |
T-W-3 | Metody badań nieniszczących, badania defektoskopijne |
T-W-4 | Metody badań stanowiskowych |
T-W-5 | Metody badań eksploatacyjnych |
T-W-6 | Wpływ warunków zewnętrznych na intensywność procesów zużycia i eksploatację pojazdów i maszyn |
T-W-7 | Wykorzystanie sieci neuronowych w procesie eksploatacji |
T-W-8 | Znaczenie obsług technicznych w procesie eksploatacji |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne z zastosowaniem urządzeń pomiarowych właściwych dla ocenianej wielkości, obiekt badań |
---|
M-1 | wykład informacyjny, problemowy / typowe środki audiowizualne ( tablica, rzutnik) |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Warunkiem zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych jest uzyskanie pozytywnych ocen z odbytych ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów składa się z części pisemnej lub części ustnej. przystąpienie do egzaminu uwarunkowane jest zaliczeniem ćwiczeń laboratoryjnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowa wiedze z zakresu przedmiotu. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |