Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agronomia (S3)
Sylabus przedmiotu Użytki zielone w krajobrazach przyrodniczym, rolniczym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Agronomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Użytki zielone w krajobrazach przyrodniczym, rolniczym | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teodor Kitczak <Teodor.Kitczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zasad gospodarowania na użytkach zielonych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie kryteriów wyznaczających funkcje użytków zielonych oraz możliwości ich wielokierunkowego wykorzystania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Czynniki modyfikujące krajobraz przyrodniczy i rolniczy z udziałem użytków zielonych. Znaczenie użytków zielonych w gospodarstwach rolnych. Rola i zakres oddziaływania czynników siedliskowych na potencjał produkcyjny użytków zielonych. Walory przyrodnicze użytków zielonych w różnych warunkach siedliskowych. Rola nawierzchni trawiastych w róznych w przestrzeniach pozaprodukcyjnych. | 12 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-K-2 | Konsultacje | 5 |
A-K-3 | Studiowanie literatury | 13 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład konwersatoryjny. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROL_3A_C04-2_W01 Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu waloryzacji przyrodniczej i rolniczej oraz działalności gospodarczej w zróżnicowanych warunkach siedliskowych i krajobrazie. | ROL_3A_W06 | — | C-1 | T-K-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROL_3A_C04-2_U01 Wykazuje się umiejętnością różnicowania ekosystemów trawistych w kontekście ich wykorzystania. | ROL_3A_U05 | — | C-1 | T-K-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROL_3A_C04-2_K01 Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej za realizację przyjętej koncepcji wykorzystania użytków zielonych z zachowaniem środowiska naturalnego. | ROL_3A_K02 | — | C-1 | T-K-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_3A_C04-2_W01 Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu waloryzacji przyrodniczej i rolniczej oraz działalności gospodarczej w zróżnicowanych warunkach siedliskowych i krajobrazie. | 2,0 | Nie ma wiedzy z zakresu ekosystemów trawiastych. |
3,0 | Ma podstawową wiedzę z zakresu ekosystemów trawiastych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_3A_C04-2_U01 Wykazuje się umiejętnością różnicowania ekosystemów trawistych w kontekście ich wykorzystania. | 2,0 | Nie ma umiejętności różnicowania ekosystemów trawistych w kontekście ich wykorzystania. |
3,0 | Wykazuje się podstawowymi umiejętnościami różnicowania ekosystemów trawistych w kontekście ich wykorzystania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_3A_C04-2_K01 Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej za realizację przyjętej koncepcji wykorzystania użytków zielonych z zachowaniem środowiska naturalnego. | 2,0 | Nie ma świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej za realizację przyjętej koncepcji wykorzystania użytków zielonych z zachowaniem środowiska naturalnego. |
3,0 | Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej za realizację przyjętej koncepcji wykorzystania użytków zielonych z zachowaniem środowiska naturalnego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Frey L., Polska księga traw, IB im. W. Szafera PAN, Kraków 2002, 2002
- Rogalski M., Łąkarstwo, KURPISZ Poznań, Poznań 2004, 2004