Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agronomia (S3)

Sylabus przedmiotu Produkcja nasienna traw:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Agronomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Produkcja nasienna traw
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Kształtowania Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Kitczak <Teodor.Kitczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 14 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość biologii traw.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie specyfiki produkcji nasiennej traw.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Specyfika hodowli traw. Potencjał nasienny odmian hodowlanych traw. Czynniki determinujące plon nasion odmian pastewnych i gazonowych traw. Odmianoznawstwo traw i roślin motylkowatych. Zakładanie, nawożenie, pielęgnacja i zbiór plantacji nasiennych traw. Opłacalność produkcji nasion traw. Aktualny stan i tendencje rozwojowe nasiennictwa roślin łąkowych w Polsce.12
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach12
A-K-2Konsultacje8
A-K-3Studiowanie literatury10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersatoryjny.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena podsumowująca

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_3A_C08-1_W01
Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu agrotechniki traw na nasiona.
ROL_3A_W07C-1T-K-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_3A_C08-1_U01
Wykazuje się umiejętnością analizy problemu z zakresu produkcji nasiennej traw, uwzględniając aspekty agrotechniczne i ekonomiczna.
ROL_3A_U04C-1T-K-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_3A_C08-1_K01
Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej zakresu produkcji roślinnej z zachowaniem środowiska naturalnego.
ROL_3A_K02C-1T-K-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_3A_C08-1_W01
Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu agrotechniki traw na nasiona.
2,0Nie ma wiedzy z zakresu specyfiki uprawy traw na nasiona.
3,0Ma podstawową wiedzę z zakresu specyfiki uprawy traw na nasiona.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_3A_C08-1_U01
Wykazuje się umiejętnością analizy problemu z zakresu produkcji nasiennej traw, uwzględniając aspekty agrotechniczne i ekonomiczna.
2,0Nie ma umiejętności kompleksowego opracowaniia technologii uprawy traw na nasiona.
3,0Wykazuje się podstawowymi umiejętnościami kompleksowego opracowaniia technologii uprawy traw na nasiona.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_3A_C08-1_K01
Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej zakresu produkcji roślinnej z zachowaniem środowiska naturalnego.
2,0Nie ma świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej za dobór metod produkcji roślinnej.
3,0Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej za rdobór metod produkcji roślinnej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Falkowski M., Trawy Polskie, PWRiL, Warszawa 1980, 1980
  2. Falkowski M., Łąkarstwo i gospodarka łąkowa, PWRiL, Warszawa 1983, 1983

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Specyfika hodowli traw. Potencjał nasienny odmian hodowlanych traw. Czynniki determinujące plon nasion odmian pastewnych i gazonowych traw. Odmianoznawstwo traw i roślin motylkowatych. Zakładanie, nawożenie, pielęgnacja i zbiór plantacji nasiennych traw. Opłacalność produkcji nasion traw. Aktualny stan i tendencje rozwojowe nasiennictwa roślin łąkowych w Polsce.12
12

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach12
A-K-2Konsultacje8
A-K-3Studiowanie literatury10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_3A_C08-1_W01Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu agrotechniki traw na nasiona.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyROL_3A_W07Ma pogłębioną wiedzę z zakresu stosowania nowoczesnych technologii i technik w praktyce rolniczej, ogrodniczej i ochronie środowiska.
Cel przedmiotuC-1Poznanie specyfiki produkcji nasiennej traw.
Treści programoweT-K-1Specyfika hodowli traw. Potencjał nasienny odmian hodowlanych traw. Czynniki determinujące plon nasion odmian pastewnych i gazonowych traw. Odmianoznawstwo traw i roślin motylkowatych. Zakładanie, nawożenie, pielęgnacja i zbiór plantacji nasiennych traw. Opłacalność produkcji nasion traw. Aktualny stan i tendencje rozwojowe nasiennictwa roślin łąkowych w Polsce.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma wiedzy z zakresu specyfiki uprawy traw na nasiona.
3,0Ma podstawową wiedzę z zakresu specyfiki uprawy traw na nasiona.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_3A_C08-1_U01Wykazuje się umiejętnością analizy problemu z zakresu produkcji nasiennej traw, uwzględniając aspekty agrotechniczne i ekonomiczna.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyROL_3A_U04Samodzielnie dokonuje krytycznej i oryginalnej analizy problemów z zakresu produkcji rolniczej i ogrodniczej oraz kształtowania i ochrony środowiska, uwzględniając aspekty ekonomiczne, ekologiczne i społeczne.
Cel przedmiotuC-1Poznanie specyfiki produkcji nasiennej traw.
Treści programoweT-K-1Specyfika hodowli traw. Potencjał nasienny odmian hodowlanych traw. Czynniki determinujące plon nasion odmian pastewnych i gazonowych traw. Odmianoznawstwo traw i roślin motylkowatych. Zakładanie, nawożenie, pielęgnacja i zbiór plantacji nasiennych traw. Opłacalność produkcji nasion traw. Aktualny stan i tendencje rozwojowe nasiennictwa roślin łąkowych w Polsce.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma umiejętności kompleksowego opracowaniia technologii uprawy traw na nasiona.
3,0Wykazuje się podstawowymi umiejętnościami kompleksowego opracowaniia technologii uprawy traw na nasiona.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_3A_C08-1_K01Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej zakresu produkcji roślinnej z zachowaniem środowiska naturalnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyROL_3A_K02Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej za realizację przyjętej koncepcji zdrowej żywności, z zachowaniem środowiska naturalnego.
Cel przedmiotuC-1Poznanie specyfiki produkcji nasiennej traw.
Treści programoweT-K-1Specyfika hodowli traw. Potencjał nasienny odmian hodowlanych traw. Czynniki determinujące plon nasion odmian pastewnych i gazonowych traw. Odmianoznawstwo traw i roślin motylkowatych. Zakładanie, nawożenie, pielęgnacja i zbiór plantacji nasiennych traw. Opłacalność produkcji nasion traw. Aktualny stan i tendencje rozwojowe nasiennictwa roślin łąkowych w Polsce.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej za dobór metod produkcji roślinnej.
3,0Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej za rdobór metod produkcji roślinnej.
3,5
4,0
4,5
5,0