Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N2)
specjalność: Geoinformatyka

Sylabus przedmiotu Kartograficzne metody wizualizacji danych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kartograficzne metody wizualizacji danych
Specjalność Geoinformatyka
Jednostka prowadząca Katedra Kształtowania Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Podlasiński <Marek.Podlasinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Michał Kupiec <Michal.Kupiec@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 10 0,50,30zaliczenie
wykładyW4 16 1,00,40egzamin
ćwiczenia audytoryjneA4 6 0,50,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Dobra znajomość obsługi oprogramowania GIS oraz programów graficznych, podstawowa wiedza dotycząca geodezji i kartografii, statystyki oraz analizy danych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student zna podstawowe i zaawansowane metody wizualizacji danych kartograficznych oraz sposoby edycji map.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawowe zasady prezentacji danych kartograficznych.1
T-A-2Formalne wymogi prezentacji dokumentów planistycznych.1
T-A-3Kolor w kartografii.1
T-A-4Elementy informacyjne map. Kompozycja map.2
T-A-5Zaliczenie przedmiotu.1
6
projekty
T-P-1Sposoby prezentacji rzeźby terenu oraz Numerycznego Modelu Terenu.2
T-P-2Przykłady wizualizacji problemów trójwymiarowych na przykładzie analiz oświetlenia budynków.2
T-P-3. Wykorzystanie danych statystycznych z Banku Danych Lokalnych i Statkart do wykonywania map tematycznych1
T-P-4Edycja i postprocessing map w programach graficznych.2
T-P-5Infografiki, kartografia w mediach społecznościowych.2
T-P-6Tworzenie geoportalu dla serwisu samorządowego lub pozarządowego na przykładzie usług ArcMap.1
10
wykłady
T-W-1Zasady prezentacji danych kartograficznych1
T-W-2Walory artystyczne i estetyczne w kartografii. Wykorzystanie barw, tekstur, symboli w kartografii1
T-W-3Dane ilościowe oraz metody ich wizualizacji kartograficznej.1
T-W-4Dane jakościowe oraz metody ich prezentacji1
T-W-5Instrukcje i standardy prezentacji danych państwowego zasobu kartograficznego, danych geodezyjnych i urbanistycznych.1
T-W-6Zasady konstrukcji i prezentacji modeli ukształtowania terenu, wykorzystanie modelowania 3d w kartografii.1
T-W-7Wizualizacja danych statystycznych, ekonomicznych i marketingowych w GIS.1
T-W-8Kartografia i wizualizacja danych w naukach społecznych i mediach społecznościowych.1
T-W-9Wizualizacje kartograficzne dla potrzeb medialnych i informacyjnych.1
T-W-10Infografiki i prezentacja danych multidyscyplinarnych.1
T-W-11Postprocessing kartograficzny. Wykorzystanie oprogramowania graficznego w celu zwiększenia wartości artystycznej i informacyjnej map.1
T-W-12Przygotowanie materiałów kartograficznych na potrzeby stron internetowych.1
T-W-13Zasady przygotowania kompozycji wydruków kartograficznych.1
T-W-14Automatyzacja wizualizacji kartograficznych.1
T-W-15Tworzenie i funkcjonowanie geoportali kartograficznych.2
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach6
A-A-2Praca samodzielna studenta9
15
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Praca samodzielna studenta5
15
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach16
A-W-2Studia literatury i praca własna studenta.14
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1prezentacje multimedialne
M-2dyskusja panelowa
M-3projekty indywidualne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: projekty śródsemestralne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_G25_W01
Zna metody wizualizacji danych przestrzennych
GP2_2A_W03, GP2_2A_W04R2A_W03, R2A_W04, R2A_W05, R2A_W07, T2A_W02, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_G25_U01
Potrafi analizować zjawiska przestrzenne za pomocą narzędzi GIS
GP2_2A_U01, GP2_2A_U07R2A_U04, R2A_U06, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07, T2A_U09InzA2_U03C-1T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_G25_K01
Rozpoznaje i umie analizować uwarunkowania przestrzenne o charakterze naturalnym i antropogenicznym.
GP2_2A_K02, GP2_2A_K05R2A_K04, R2A_K05, R2A_K06, T2A_K02, T2A_K07C-1T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_G25_W01
Zna metody wizualizacji danych przestrzennych
2,0
3,0Zna metody wizualizacji danych przestrzennych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_G25_U01
Potrafi analizować zjawiska przestrzenne za pomocą narzędzi GIS
2,0
3,0Potrafi analizować zjawiska przestrzenne za pomocą narzędzi GIS
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_G25_K01
Rozpoznaje i umie analizować uwarunkowania przestrzenne o charakterze naturalnym i antropogenicznym.
2,0
3,0Student osiągnął efekt kształcenia dotyczący kompetencji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Pasławski J. (red.), Wprowadzenie do kartografii i topografii, Nowa Era, Wrocław, 2006
  2. Żyszkowska W., Spallek W., Borowicz D., Kartografia tematyczna., PWN, Warszawa, 2012
  3. Medyńska-Gulij B., Kartografia i geowizualizacja., PWN, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Tomlinson R., Rozważania o GIS. Planowanie Systemów Informacji Geograficznej dla menadżerów., Wyd. ESRI Polska, Warszawa, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawowe zasady prezentacji danych kartograficznych.1
T-A-2Formalne wymogi prezentacji dokumentów planistycznych.1
T-A-3Kolor w kartografii.1
T-A-4Elementy informacyjne map. Kompozycja map.2
T-A-5Zaliczenie przedmiotu.1
6

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Sposoby prezentacji rzeźby terenu oraz Numerycznego Modelu Terenu.2
T-P-2Przykłady wizualizacji problemów trójwymiarowych na przykładzie analiz oświetlenia budynków.2
T-P-3. Wykorzystanie danych statystycznych z Banku Danych Lokalnych i Statkart do wykonywania map tematycznych1
T-P-4Edycja i postprocessing map w programach graficznych.2
T-P-5Infografiki, kartografia w mediach społecznościowych.2
T-P-6Tworzenie geoportalu dla serwisu samorządowego lub pozarządowego na przykładzie usług ArcMap.1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zasady prezentacji danych kartograficznych1
T-W-2Walory artystyczne i estetyczne w kartografii. Wykorzystanie barw, tekstur, symboli w kartografii1
T-W-3Dane ilościowe oraz metody ich wizualizacji kartograficznej.1
T-W-4Dane jakościowe oraz metody ich prezentacji1
T-W-5Instrukcje i standardy prezentacji danych państwowego zasobu kartograficznego, danych geodezyjnych i urbanistycznych.1
T-W-6Zasady konstrukcji i prezentacji modeli ukształtowania terenu, wykorzystanie modelowania 3d w kartografii.1
T-W-7Wizualizacja danych statystycznych, ekonomicznych i marketingowych w GIS.1
T-W-8Kartografia i wizualizacja danych w naukach społecznych i mediach społecznościowych.1
T-W-9Wizualizacje kartograficzne dla potrzeb medialnych i informacyjnych.1
T-W-10Infografiki i prezentacja danych multidyscyplinarnych.1
T-W-11Postprocessing kartograficzny. Wykorzystanie oprogramowania graficznego w celu zwiększenia wartości artystycznej i informacyjnej map.1
T-W-12Przygotowanie materiałów kartograficznych na potrzeby stron internetowych.1
T-W-13Zasady przygotowania kompozycji wydruków kartograficznych.1
T-W-14Automatyzacja wizualizacji kartograficznych.1
T-W-15Tworzenie i funkcjonowanie geoportali kartograficznych.2
16

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach6
A-A-2Praca samodzielna studenta9
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Praca samodzielna studenta5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach16
A-W-2Studia literatury i praca własna studenta.14
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_G25_W01Zna metody wizualizacji danych przestrzennych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_W03Zna metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich dotyczących gospodarki przestrzennej.
GP2_2A_W04Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z różnymi aspektami gospodarowania przestrzenią, dotyczącymi obszarów wrażliwych oraz z wykorzystywaniem technologii informatycznych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W03ma pogłębioną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W04ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R2A_W07ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student zna podstawowe i zaawansowane metody wizualizacji danych kartograficznych oraz sposoby edycji map.
Treści programoweT-W-1Zasady prezentacji danych kartograficznych
T-W-2Walory artystyczne i estetyczne w kartografii. Wykorzystanie barw, tekstur, symboli w kartografii
T-W-3Dane ilościowe oraz metody ich wizualizacji kartograficznej.
T-W-4Dane jakościowe oraz metody ich prezentacji
T-W-5Instrukcje i standardy prezentacji danych państwowego zasobu kartograficznego, danych geodezyjnych i urbanistycznych.
T-W-6Zasady konstrukcji i prezentacji modeli ukształtowania terenu, wykorzystanie modelowania 3d w kartografii.
T-W-7Wizualizacja danych statystycznych, ekonomicznych i marketingowych w GIS.
T-W-8Kartografia i wizualizacja danych w naukach społecznych i mediach społecznościowych.
T-W-9Wizualizacje kartograficzne dla potrzeb medialnych i informacyjnych.
T-W-10Infografiki i prezentacja danych multidyscyplinarnych.
T-W-11Postprocessing kartograficzny. Wykorzystanie oprogramowania graficznego w celu zwiększenia wartości artystycznej i informacyjnej map.
T-W-12Przygotowanie materiałów kartograficznych na potrzeby stron internetowych.
T-W-13Zasady przygotowania kompozycji wydruków kartograficznych.
T-W-14Automatyzacja wizualizacji kartograficznych.
T-W-15Tworzenie i funkcjonowanie geoportali kartograficznych.
Metody nauczaniaM-1prezentacje multimedialne
M-2dyskusja panelowa
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna metody wizualizacji danych przestrzennych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_G25_U01Potrafi analizować zjawiska przestrzenne za pomocą narzędzi GIS
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U01Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną.
GP2_2A_U07Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Student zna podstawowe i zaawansowane metody wizualizacji danych kartograficznych oraz sposoby edycji map.
Treści programoweT-P-4Edycja i postprocessing map w programach graficznych.
T-P-5Infografiki, kartografia w mediach społecznościowych.
T-P-6Tworzenie geoportalu dla serwisu samorządowego lub pozarządowego na przykładzie usług ArcMap.
T-P-1Sposoby prezentacji rzeźby terenu oraz Numerycznego Modelu Terenu.
T-P-2Przykłady wizualizacji problemów trójwymiarowych na przykładzie analiz oświetlenia budynków.
T-P-3. Wykorzystanie danych statystycznych z Banku Danych Lokalnych i Statkart do wykonywania map tematycznych
T-A-1Podstawowe zasady prezentacji danych kartograficznych.
T-A-2Formalne wymogi prezentacji dokumentów planistycznych.
T-A-3Kolor w kartografii.
T-A-4Elementy informacyjne map. Kompozycja map.
T-A-5Zaliczenie przedmiotu.
Metody nauczaniaM-2dyskusja panelowa
M-3projekty indywidualne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: projekty śródsemestralne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi analizować zjawiska przestrzenne za pomocą narzędzi GIS
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_G25_K01Rozpoznaje i umie analizować uwarunkowania przestrzenne o charakterze naturalnym i antropogenicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
GP2_2A_K05Jest zdolny do rozpoznania zależności i związków zachodzących w środowisku przestrzennym w wymiarze funkcjonalnym i kompozycyjnym i do twórczego myślenia o przestrzeni
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R2A_K06posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Student zna podstawowe i zaawansowane metody wizualizacji danych kartograficznych oraz sposoby edycji map.
Treści programoweT-P-4Edycja i postprocessing map w programach graficznych.
T-P-5Infografiki, kartografia w mediach społecznościowych.
T-P-6Tworzenie geoportalu dla serwisu samorządowego lub pozarządowego na przykładzie usług ArcMap.
T-P-1Sposoby prezentacji rzeźby terenu oraz Numerycznego Modelu Terenu.
T-P-2Przykłady wizualizacji problemów trójwymiarowych na przykładzie analiz oświetlenia budynków.
T-P-3. Wykorzystanie danych statystycznych z Banku Danych Lokalnych i Statkart do wykonywania map tematycznych
T-W-1Zasady prezentacji danych kartograficznych
T-W-2Walory artystyczne i estetyczne w kartografii. Wykorzystanie barw, tekstur, symboli w kartografii
T-W-3Dane ilościowe oraz metody ich wizualizacji kartograficznej.
T-W-4Dane jakościowe oraz metody ich prezentacji
T-W-5Instrukcje i standardy prezentacji danych państwowego zasobu kartograficznego, danych geodezyjnych i urbanistycznych.
T-W-6Zasady konstrukcji i prezentacji modeli ukształtowania terenu, wykorzystanie modelowania 3d w kartografii.
T-W-7Wizualizacja danych statystycznych, ekonomicznych i marketingowych w GIS.
T-W-8Kartografia i wizualizacja danych w naukach społecznych i mediach społecznościowych.
T-W-9Wizualizacje kartograficzne dla potrzeb medialnych i informacyjnych.
T-W-10Infografiki i prezentacja danych multidyscyplinarnych.
T-W-11Postprocessing kartograficzny. Wykorzystanie oprogramowania graficznego w celu zwiększenia wartości artystycznej i informacyjnej map.
T-W-12Przygotowanie materiałów kartograficznych na potrzeby stron internetowych.
T-W-13Zasady przygotowania kompozycji wydruków kartograficznych.
T-W-14Automatyzacja wizualizacji kartograficznych.
T-W-15Tworzenie i funkcjonowanie geoportali kartograficznych.
T-A-1Podstawowe zasady prezentacji danych kartograficznych.
T-A-2Formalne wymogi prezentacji dokumentów planistycznych.
T-A-3Kolor w kartografii.
T-A-4Elementy informacyjne map. Kompozycja map.
T-A-5Zaliczenie przedmiotu.
Metody nauczaniaM-2dyskusja panelowa
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student osiągnął efekt kształcenia dotyczący kompetencji.
3,5
4,0
4,5
5,0