Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP2_2A_C01_U01 | Stosuje techniki i narzędzia GIS w zakresie gospodarki przestrzennej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP2_2A_U01 | Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną. |
---|
GP2_2A_U07 | Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej. |
GP2_2A_U09 | Potrafi prognozować i oceniać skutki środowiskowe polityk i planów przestrzenno-rozwojowych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-2 | Zdobycie nowych umiejętności analizy i wizualizacji danych o charakterze przestrzennym |
---|
C-3 | Zdobycie nowych umiejętności z zakresu opracowania typowych załączników kartograficznych w dokumentach planistycznych. |
Treści programowe | T-P-1 | Wykorzystanie analiz kartograficznych w inwentaryzacjach przyrodniczych i urbanistycznych. Projektowanie bazy danych oraz jej wizualizacja |
---|
T-P-2 | Przygotowanie i analiza map akustycznych |
T-P-3 | Analizy 3D w planowaniu, przygotowanie Numerycznego Modelu Terenu na podstawie warstwic |
T-A-3 | Metody przygotowania ustawowych, standardowych załączników kartograficznych na potrzeby SUiKZ oraz MPZP |
T-A-1 | Ustalenie zakresu dokumentacji planistycznej i środowiskowej na poziomie samorzadowym |
T-A-2 | Ocena przedsięwzięcia planistycznego pod kątem analiz kartograficznych na przykładzie SUiKZ wybranej gminy. Drzewa problemów i sieci przyczynowo-skutkowe w planowaniu rozwoju gminy |
T-A-4 | Wykorzystanie analiz kartograficznych w inwentaryzacjach przyrodniczych i urbanistycznych. Projektowanie bazy danych oraz jej wizualizacja |
T-A-5 | Wykorzystanie państwowego zasobu informacji przestrzennej do przygotowana elementów kartograficznych dokumentacji |
T-A-6 | Przygotowanie i analiza map akustycznych |
T-A-7 | Analizy kartograficzne w rozwiązywaniu typowych konfliktów przestrzennych na poziomie lokalnym (lokalizacja inwestycji uciążliwych, farm wiatrowych, budownictwa mieszkaniowego, dróg, uwarunkowania środowiskowe |
T-A-8 | Zaliczenie przedmiotu |
T-W-10 | Wizualizacja danych ekonomicznych i statystycznych. wykorzystywanych w gospodarowaniu przestrzeni. |
T-W-11 | Możliwości wizualizacji problemów przestrzennych w 3d. |
T-W-1 | Narzędzia kształtowania ładu przestrzennego w Polsce. |
T-W-2 | Procedury postępowania w dokumentacji planistycznej i środowiskowej. Rola opracowań kartograficznych w dokumentacji planistycznej |
T-W-3 | Proces inwestycyjny i polityka środowiskowa. |
T-W-4 | Prawodawstwo związane z procesem planowania i inwestycjami a wymogi informacji geograficznej. |
T-W-5 | Komponent kartograficzny w dokumentacji planistycznej. |
T-W-6 | Analizy kartograficzne jako element analizy strategii działań. Metody numeryczne w procesie podejmowania decyzji. |
T-W-7 | Dostęp do informacji o środowisku, raporty środowiskowe. |
T-W-8 | Państwowy Zasób Danych Geograficznych. Źródła informacji przestrzennej o konfliktach i zagrożeniach środowiskowych. |
T-W-9 | Metody wizualizacji kartograficznej stosowane w dokumentacji planistycznej. |
T-W-12 | GIS jako narzędzie konsultacji społecznych. |
T-W-13 | Analizy kartograficzne jako element pracy organizacji pozarządowych. |
T-W-14 | Przegląd oprogramowania wspomagającego decyzje przestrzenne. |
Metody nauczania | M-3 | Samodzielne i zespołowe metody projektowe. |
---|
M-4 | Zajęcia w grupach z wykorzystaniem metod aktywizujących. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Zaliczenia projektów śródsemestralnych. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student umie prawidłowo przygotować standardowe załączniki kartograficzne dla dokumentacji planistycznej |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |