Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie i kształtowanie krajobrazu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie i kształtowanie krajobrazu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Eliza Sochacka-Sutkowska <Eliza.Sochacka-Sutkowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 9 1,00,30zaliczenie
wykładyW1 18 2,00,40egzamin
projektyP1 9 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza dotycząca podstaw projektowania ze studiów i stopnia.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie teoretycznej wiedzy dotyczącej klasyfikacji krajobrazów, składowych, uwarunkowań i czynników ich kształtowania oraz sposobów ocen wartości wizualnych krajobrazu i zasad jego projektowania.
C-2Nabycie praktycznych umiejętności z zakresu oceny wartości wizualnych krajobrazu oraz możliwości i zasad jego projektowania.
C-3Ukształtowanie postawy otwartej na współpracę i poszukującej kreatywnych rozwiązań w kształtowaniu i projektowaniu krajobrazu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Badanie i ocena wartości wizualnych krajobrazu miejskiego. Sformułowanie wniosków z badania. Graficzny zapis waloryzacji.9
9
projekty
T-P-1Opracowanie projektu przekształcenia fragmentu analizowego krajobrazu. Graficzne przedstawienie proponowanych zmian w warstwie kompozycyjnej i funkcjonalnej krajobrazu. Aspekt podkreślenia tożsamości i znaczenia miejsca.9
9
wykłady
T-W-1Systemy klasyfikacji krajobrazów1
T-W-2Krajobraz kulturowy - elementy składowe.1
T-W-3Elementy kompozycji przestrzennej krajobrazu. Składowe, typy i wymiarowanie wnętrz krajobrazowych. Sekwencje wnętrz krajobrazowych. Panoramy miejskie i wnętrza urbanistyczne.4
T-W-4Percepcja krajobrazu, metody analiz i waloryzacji krajobrazu, oceny atrakcyjności wizualnej krajobrazu, znaczenie i rola tożsamości krajobrazu, ochrona a budowa tożsamości krajobrazu.4
T-W-5Potrzeby społeczne w projektowaniu krajobrazu. Studia map mentalnych.2
T-W-6Współczesne wyzwania w kształtowaniu i projektowaniu krajobrazów. Krajobraz w systemie prawnym.4
T-W-7Analizy percepcji krajobrazu. Modele preferencji.2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestwnictwo w zajęciach9
A-A-2Praca własna21
30
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Opracowanie projektu.21
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Przygotowanie do egzaminu.22
A-W-3Studia literatury i poszukiwanie inspiracji20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3ćwiczenia projektowe
M-4Wykład problemowy
M-5Metoda przypadków
M-6ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocenie podlega poprawność i adekwatność dokonanych analiz krajobrazu oraz trafność wywiedzionych wniosków i wytycznych dla działań projektowych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocenie podlega stan wiedzy studenta z treści wykładowych przedmiotu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocenie podlega jakość, adkwatność i indywidualność zaproponowanych rozwiązań przestrzenno-funkcjonalnych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_C08_W01
Student ma wiedzę z zakresu percepcji krajobrazu, metod badania wartości wizualnych i oceny atrakcyjności, w tym znaczenia tożsamości krajobrazu z uwzglądnieniem subiektywnych potrzeb człowieka.
GP2_2A_W07R2A_W02, R2A_W09, T2A_W09, T2A_W11InzA2_W04C-1T-A-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-6M-2, M-3, M-1, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_C08_U01
Student potrafi dokonać oceny wartości wizualnych krajobrazu rozpoznając poszczególne jego elementy, przyjmując adekwatną do typu krajobrazu metodę analizy następnie sporządzić propozycję projektową przekszałceń krajobrazu kulturowego w jego warstwie kompozycyjnej i funkcjonalnej wykorzystując i podkreślając tożsamość i znaczenie miejsca.
GP2_2A_U01, GP2_2A_U04, GP2_2A_U07R2A_U01, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U06, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10InzA2_U03C-2T-A-1, T-P-1M-2, M-3, M-5, M-6S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_C08_K01
Student zdobywa umiejętność pracy w zespole oraz kształtuje postawę otwartą i twóczą wobec wyzwań projektowych.
GP2_2A_K02, GP2_2A_K06R2A_K05, R2A_K06, R2A_K08, T2A_K02, T2A_K06C-3T-A-1, T-P-1M-2, M-3, M-6S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_C08_W01
Student ma wiedzę z zakresu percepcji krajobrazu, metod badania wartości wizualnych i oceny atrakcyjności, w tym znaczenia tożsamości krajobrazu z uwzglądnieniem subiektywnych potrzeb człowieka.
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie percepcji krajobrazu i metod oceny jego atrakyjności.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_C08_U01
Student potrafi dokonać oceny wartości wizualnych krajobrazu rozpoznając poszczególne jego elementy, przyjmując adekwatną do typu krajobrazu metodę analizy następnie sporządzić propozycję projektową przekszałceń krajobrazu kulturowego w jego warstwie kompozycyjnej i funkcjonalnej wykorzystując i podkreślając tożsamość i znaczenie miejsca.
2,0
3,0Student potrafi dokonać analizy i oceny wartości wizualnych krajobrazu i zaproponować dla niego poprawne rozwiązania projektowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_C08_K01
Student zdobywa umiejętność pracy w zespole oraz kształtuje postawę otwartą i twóczą wobec wyzwań projektowych.
2,0
3,0Postawa i kompetencje społeczne efektu są realizowane w podstawowym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bogdanowski J., jednostek i wnętrz architektoniczno – krajobrazowych (JARK – WAK) w studiach i projektowaniu, Wydawnictwo Pilitechniki Krakowskiej, Kraków, 1994
  2. Boehm A., Wnętrze w kompozycji krajobrazu, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2004
  3. Wejchert K., Elementy kompozycji urbanistycznej, Arkady, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Lynch K., Obraz miasta, Archivolta, Kraków, 2011, 1
  2. Wojciechowski K., Problemy percepcji i oceny estetycznej krajobrazu, UMCS, Lublin, 1987
  3. Richling A., Podstawy metodyczne wizualnej atrakcyjności krajobrazu, Uniwersytet Warszawski, Warszawa, 1992

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Badanie i ocena wartości wizualnych krajobrazu miejskiego. Sformułowanie wniosków z badania. Graficzny zapis waloryzacji.9
9

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Opracowanie projektu przekształcenia fragmentu analizowego krajobrazu. Graficzne przedstawienie proponowanych zmian w warstwie kompozycyjnej i funkcjonalnej krajobrazu. Aspekt podkreślenia tożsamości i znaczenia miejsca.9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Systemy klasyfikacji krajobrazów1
T-W-2Krajobraz kulturowy - elementy składowe.1
T-W-3Elementy kompozycji przestrzennej krajobrazu. Składowe, typy i wymiarowanie wnętrz krajobrazowych. Sekwencje wnętrz krajobrazowych. Panoramy miejskie i wnętrza urbanistyczne.4
T-W-4Percepcja krajobrazu, metody analiz i waloryzacji krajobrazu, oceny atrakcyjności wizualnej krajobrazu, znaczenie i rola tożsamości krajobrazu, ochrona a budowa tożsamości krajobrazu.4
T-W-5Potrzeby społeczne w projektowaniu krajobrazu. Studia map mentalnych.2
T-W-6Współczesne wyzwania w kształtowaniu i projektowaniu krajobrazów. Krajobraz w systemie prawnym.4
T-W-7Analizy percepcji krajobrazu. Modele preferencji.2
18

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestwnictwo w zajęciach9
A-A-2Praca własna21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Opracowanie projektu.21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Przygotowanie do egzaminu.22
A-W-3Studia literatury i poszukiwanie inspiracji20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_C08_W01Student ma wiedzę z zakresu percepcji krajobrazu, metod badania wartości wizualnych i oceny atrakcyjności, w tym znaczenia tożsamości krajobrazu z uwzglądnieniem subiektywnych potrzeb człowieka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_W07Ma wiedzę na temat zarządzania przestrzenią, a także psychologicznych aspektów kształtowania przestrzeni; zna techniki ustalania i kształtowania wizerunku miejsc oraz rolę marketingu terytorialnego w stymulowaniu rozwoju lokalnego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W02ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie teoretycznej wiedzy dotyczącej klasyfikacji krajobrazów, składowych, uwarunkowań i czynników ich kształtowania oraz sposobów ocen wartości wizualnych krajobrazu i zasad jego projektowania.
Treści programoweT-A-1Badanie i ocena wartości wizualnych krajobrazu miejskiego. Sformułowanie wniosków z badania. Graficzny zapis waloryzacji.
T-W-2Krajobraz kulturowy - elementy składowe.
T-W-3Elementy kompozycji przestrzennej krajobrazu. Składowe, typy i wymiarowanie wnętrz krajobrazowych. Sekwencje wnętrz krajobrazowych. Panoramy miejskie i wnętrza urbanistyczne.
T-W-5Potrzeby społeczne w projektowaniu krajobrazu. Studia map mentalnych.
T-W-4Percepcja krajobrazu, metody analiz i waloryzacji krajobrazu, oceny atrakcyjności wizualnej krajobrazu, znaczenie i rola tożsamości krajobrazu, ochrona a budowa tożsamości krajobrazu.
T-W-6Współczesne wyzwania w kształtowaniu i projektowaniu krajobrazów. Krajobraz w systemie prawnym.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-3ćwiczenia projektowe
M-1Wykład informacyjny
M-4Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocenie podlega stan wiedzy studenta z treści wykładowych przedmiotu.
S-1Ocena podsumowująca: Ocenie podlega poprawność i adekwatność dokonanych analiz krajobrazu oraz trafność wywiedzionych wniosków i wytycznych dla działań projektowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie percepcji krajobrazu i metod oceny jego atrakyjności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_C08_U01Student potrafi dokonać oceny wartości wizualnych krajobrazu rozpoznając poszczególne jego elementy, przyjmując adekwatną do typu krajobrazu metodę analizy następnie sporządzić propozycję projektową przekszałceń krajobrazu kulturowego w jego warstwie kompozycyjnej i funkcjonalnej wykorzystując i podkreślając tożsamość i znaczenie miejsca.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U01Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną.
GP2_2A_U04Umie zidentyfikować zagrożenia środowiska, potrafi posłużyć się skutecznymi metodami jego ochrony: administracyjnymi i inżynierskimi.; potrafi podjąć decyzję dotyczącą zagospodarowania przestrzeni zgodną z zasadami zrównoważonego rozwoju.
GP2_2A_U07Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Nabycie praktycznych umiejętności z zakresu oceny wartości wizualnych krajobrazu oraz możliwości i zasad jego projektowania.
Treści programoweT-A-1Badanie i ocena wartości wizualnych krajobrazu miejskiego. Sformułowanie wniosków z badania. Graficzny zapis waloryzacji.
T-P-1Opracowanie projektu przekształcenia fragmentu analizowego krajobrazu. Graficzne przedstawienie proponowanych zmian w warstwie kompozycyjnej i funkcjonalnej krajobrazu. Aspekt podkreślenia tożsamości i znaczenia miejsca.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-3ćwiczenia projektowe
M-5Metoda przypadków
M-6ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocenie podlega jakość, adkwatność i indywidualność zaproponowanych rozwiązań przestrzenno-funkcjonalnych.
S-1Ocena podsumowująca: Ocenie podlega poprawność i adekwatność dokonanych analiz krajobrazu oraz trafność wywiedzionych wniosków i wytycznych dla działań projektowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dokonać analizy i oceny wartości wizualnych krajobrazu i zaproponować dla niego poprawne rozwiązania projektowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_C08_K01Student zdobywa umiejętność pracy w zespole oraz kształtuje postawę otwartą i twóczą wobec wyzwań projektowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
GP2_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R2A_K06posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R2A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie postawy otwartej na współpracę i poszukującej kreatywnych rozwiązań w kształtowaniu i projektowaniu krajobrazu.
Treści programoweT-A-1Badanie i ocena wartości wizualnych krajobrazu miejskiego. Sformułowanie wniosków z badania. Graficzny zapis waloryzacji.
T-P-1Opracowanie projektu przekształcenia fragmentu analizowego krajobrazu. Graficzne przedstawienie proponowanych zmian w warstwie kompozycyjnej i funkcjonalnej krajobrazu. Aspekt podkreślenia tożsamości i znaczenia miejsca.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-3ćwiczenia projektowe
M-6ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocenie podlega poprawność i adekwatność dokonanych analiz krajobrazu oraz trafność wywiedzionych wniosków i wytycznych dla działań projektowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Postawa i kompetencje społeczne efektu są realizowane w podstawowym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0