Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N2)

Sylabus przedmiotu Język obcy - angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy - angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Waligórska <Katarzyna.Waligorska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wprowadzenie do gospodarki przestrzennej. Najważniejsze zagadnienia i ich definicja.4
T-L-2Planowanie przestrzenne i jego zasady2
T-L-3Rodzaje planowania przestrzennego.2
T-L-4Proces planowania przestrzennego2
T-L-5Zagadnienia z ochrony środowiska2
T-L-6Planowanie miasta i jego wpływ na mieszkańców4
T-L-7Jak obliczyć wartość gruntu3
T-L-8Przestrzeń otwarta i tereny zielone. Mikroklimat.6
T-L-9Punkty orientacyjne, pomniki, widoki3
T-L-10Zmiany komunikacyjne a życie miasta2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Zajęcia praktyczne30
A-L-2Przygotowanie do zajęć45
A-L-3Udział w konsultacjach5
A-L-4Przygotowanie do egzaminu8
A-L-5Egzamin2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_OA14a_W01
Ma wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
GP2_2A_W03R2A_W04, R2A_W05, T2A_W07InzA2_W02, InzA2_W05C-2, C-1T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10M-3, M-6, M-2, M-5, M-4, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_A14a_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
GP2_2A_U01R2A_U04, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07C-1T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10M-3, M-6, M-2, M-4, M-1S-2, S-1
GP2_2A_A14a_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
GP2_2A_U01R2A_U04, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07C-2T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10M-5, M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_A14a_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
GP2_2A_K01R2A_K01, R2A_K07, T2A_K01C-2T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10M-3, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_OA14a_W01
Ma wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
2,0
3,0Student ma wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_A14a_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
GP2_2A_A14a_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_A14a_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. NYC's Silent Infrastructure Challenge: Aging Public Buildings, www.citylimits, artykuł ze strony lokalnej Nowego Yorku, 2014, dokument w wersji papierowej + płyta (urban planning)
  2. Sustainable Land Management, Sourcebook by The World Bank, 2014, (pdf)płyta
  3. https://www.ted.com/talks/janette_sadik_khan_new_york_s_streets_not_so_mean_any_more?language=en#, 2014, film 14 min o zmianach spowodowanych zagospodarowaniem przestrzennym w centrum Nowego Yorku
  4. Chapter 3 Creating the Urban Structure, 2014, pdf na płycie
  5. Start with the park, 2014, pdf na płycie
  6. Spatial plan from Australia, 2014, pdf na płycie
  7. Land Use Planning. Concept, Tools and Applications., Published by giz, 2011, (pdf)płyta
  8. Mariusz Meller, English Through Civil Engineering, Koszalin, 1998
  9. Bill Mascull, Business Vocabulary in Use- Advanced, Cambridge University Press, 2005
  10. How to calculate land value?, 2014, Artykuł - wersja papierowa + płyta
  11. Where we live. book trial., 2014, pdf na płycie
  12. The Role of Transport in Urban Development Policy, Sustainable Transport: A Sourcebook for Policy-makers in Developing Cities, 2011, ( płyta + wydruk) str.1-7
  13. Delivering great places to live, 2014, pdf ebook

Literatura dodatkowa

  1. S.Kulińska- Stanek, A Reading Companion for Students of Architecture, Kraków, 2006
  2. Diana Balmori and Joel Sanders, Between Landscape and Architecture., Ground Work, 2011
  3. Krzysztof Czekierda, Słownik Ochrony Środowiska i Ochrony Przyrody, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1996
  4. Instant Academic Skills by Sarah Lane, Cambridge University Press, 2011
  5. www.gardenvisit.com, 2011
  6. www.worldlandscapearchitect.com, Landscape Architecture Magazine, 2014
  7. Elżbieta Kloc, English for Students of Horticulture, Wydawnictwo Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, Kraków, 2009
  8. Ilona Wojewódzka-Olszówka, English for Architecture. Architecture In English., Kraków, 2004
  9. Holden Robert & Liversedge Jamie, Construction for Landscape Architecture, Laurence King Publishing, London, 2011
  10. http://strategie.zut.edu.pl/pl,page,zasady-zagospodarowania-w-formie-opisowej-przyklady-z-australii.html, 2014
  11. Eliza Romaniuk, Reader Friendly Civil Engineering, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wprowadzenie do gospodarki przestrzennej. Najważniejsze zagadnienia i ich definicja.4
T-L-2Planowanie przestrzenne i jego zasady2
T-L-3Rodzaje planowania przestrzennego.2
T-L-4Proces planowania przestrzennego2
T-L-5Zagadnienia z ochrony środowiska2
T-L-6Planowanie miasta i jego wpływ na mieszkańców4
T-L-7Jak obliczyć wartość gruntu3
T-L-8Przestrzeń otwarta i tereny zielone. Mikroklimat.6
T-L-9Punkty orientacyjne, pomniki, widoki3
T-L-10Zmiany komunikacyjne a życie miasta2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia praktyczne30
A-L-2Przygotowanie do zajęć45
A-L-3Udział w konsultacjach5
A-L-4Przygotowanie do egzaminu8
A-L-5Egzamin2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_OA14a_W01Ma wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_W03Zna metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich dotyczących gospodarki przestrzennej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W04ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-5Zagadnienia z ochrony środowiska
T-L-6Planowanie miasta i jego wpływ na mieszkańców
T-L-4Proces planowania przestrzennego
T-L-3Rodzaje planowania przestrzennego.
T-L-2Planowanie przestrzenne i jego zasady
T-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wprowadzenie do gospodarki przestrzennej. Najważniejsze zagadnienia i ich definicja.
T-L-7Jak obliczyć wartość gruntu
T-L-8Przestrzeń otwarta i tereny zielone. Mikroklimat.
T-L-9Punkty orientacyjne, pomniki, widoki
T-L-10Zmiany komunikacyjne a życie miasta
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
M-4dyskusja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A14a_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U01Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-5Zagadnienia z ochrony środowiska
T-L-6Planowanie miasta i jego wpływ na mieszkańców
T-L-4Proces planowania przestrzennego
T-L-3Rodzaje planowania przestrzennego.
T-L-2Planowanie przestrzenne i jego zasady
T-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wprowadzenie do gospodarki przestrzennej. Najważniejsze zagadnienia i ich definicja.
T-L-7Jak obliczyć wartość gruntu
T-L-8Przestrzeń otwarta i tereny zielone. Mikroklimat.
T-L-9Punkty orientacyjne, pomniki, widoki
T-L-10Zmiany komunikacyjne a życie miasta
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-2praca w grupach
M-4dyskusja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A14a_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U01Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-L-5Zagadnienia z ochrony środowiska
T-L-6Planowanie miasta i jego wpływ na mieszkańców
T-L-4Proces planowania przestrzennego
T-L-3Rodzaje planowania przestrzennego.
T-L-2Planowanie przestrzenne i jego zasady
T-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wprowadzenie do gospodarki przestrzennej. Najważniejsze zagadnienia i ich definicja.
T-L-7Jak obliczyć wartość gruntu
T-L-8Przestrzeń otwarta i tereny zielone. Mikroklimat.
T-L-9Punkty orientacyjne, pomniki, widoki
T-L-10Zmiany komunikacyjne a życie miasta
Metody nauczaniaM-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A14a_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_K01Wykazuje potrzebę stałego doskonalenia i aktualizowania wiedzy kierunkowej, podnoszenia kompetencji, a także uczenia się przez całe życie, ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
T2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-L-5Zagadnienia z ochrony środowiska
T-L-6Planowanie miasta i jego wpływ na mieszkańców
T-L-4Proces planowania przestrzennego
T-L-3Rodzaje planowania przestrzennego.
T-L-2Planowanie przestrzenne i jego zasady
T-L-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wprowadzenie do gospodarki przestrzennej. Najważniejsze zagadnienia i ich definicja.
T-L-7Jak obliczyć wartość gruntu
T-L-8Przestrzeń otwarta i tereny zielone. Mikroklimat.
T-L-9Punkty orientacyjne, pomniki, widoki
T-L-10Zmiany komunikacyjne a życie miasta
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0