Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)
Sylabus przedmiotu Ekonomika miast i regionów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk społecznych, nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ekonomika miast i regionów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekologii, Ochrony i Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl>, Paweł Kreja <pawel.kreja@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość podstawowych informacji z zakresu ekonomii miast i regionów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznanie i zrozumienie podstawowych wiadomości z zakresu ekonomii miast i regionów |
C-2 | poznanie i zrozumienie pojęć z zakresu rozwoju regionalnego |
C-3 | opanowanie umiejętności oceny dokumentów ze sfery rozwoju |
C-4 | zrozumienie przez studentów podstawowych zasad funkcjonowania miasta |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Miasto i jego otoczenie | 5 |
T-W-2 | Funkcje miast | 3 |
T-W-3 | Usługi miejskie i obszary mieszkaniowe | 6 |
T-W-4 | Gospodarczy i przestrzenny rozwój miast | 10 |
T-W-5 | Zarządzanie miastami | 3 |
T-W-6 | Regiony i rozwój regionalny | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w zajęciach | 30 |
A-W-2 | udział w konsultacjach związanych z analizą dokumentów z akresu polityki przestrzennej | 8 |
A-W-3 | przygotowanie i czytanie wskazanej literatury | 10 |
A-W-4 | przygotowanie do egzaminu | 10 |
A-W-5 | zdawanie egzaminu | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład z prezentacją multimedialną |
M-2 | dyskusja |
M-3 | analiza studiów przypadków |
M-4 | prezentacje studentów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena współdziałania w pracy i grupie podczas tworzenia studiów przypadków |
S-2 | Ocena formująca: ocena umiejętności rozumienia i oceny zjawisk przestrzennych |
S-3 | Ocena formująca: ocena umiejętności i rozumienia zjawisk z zakresu polityki przestrzennej |
S-4 | Ocena formująca: ocena zaliczeniowa (zaliczenie pisemne obejmujące pytania testowe, zadania do rozwiązania oraz pytania) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_C11_W02 zna instrumenty polityki przestrzennej | GP_1A_W01 | R1A_W01, R1A_W02, R1A_W03, S1A_W01, S1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W11 | — | C-4, C-2, C-1, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-4, M-2, M-1, M-3 | S-3, S-2, S-4, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_C11_U01 potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej | GP_1A_U04 | R1A_U05, S1A_U08 | — | C-4, C-2, C-1, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-4, M-2, M-1, M-3 | S-3, S-2, S-4, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_C11_K01 potrafi w sposób szeroki weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej | GP_1A_K07, GP_1A_K02, GP_1A_K01 | R1A_K01, R1A_K04, R1A_K07, S1A_K01, S1A_K04, S1A_K06, T1A_K01, T1A_K05 | — | C-4, C-2, C-1, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-4, M-2, M-1, M-3 | S-3, S-2, S-4, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_C11_W02 zna instrumenty polityki przestrzennej | 2,0 | Nie zna instrumentów polityki przestrzennej |
3,0 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu dobrym | |
4,5 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_C11_U01 potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej | 2,0 | W najmniejszym stopniu nie potrafi zweryfikować i ocenić działalności poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej |
3,0 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu dobrym | |
4,5 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu więcej niz dobrym | |
5,0 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_C11_K01 potrafi w sposób szeroki weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej | 2,0 | Nie potrafi w wąski sposób weryfikować skuteczności poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej |
3,0 | Potrafi weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | potrafi weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | potrafi weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu dobrym | |
4,5 | potrafi weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | potrafi w sposób szeroki weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej |
Literatura podstawowa
- M. Nowak, polityka przestrzenna w polskich obszarach metropolitalnych, CeDeWu, Warszawa, 2010
- M. Nowak T. Skotarczak, Zarządzanie przestrzenią miasta, CeDeWu, Warsyawa, 2012
- M. Nowak T. Skotarczak, Zarządzanie miastem, CeDeWu, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- W. Gaczek, Zarządzanie w gospodarce przestrzennej, Branta, Bydgoszcz, 2003
- M. Nowak T. Skotarczak, Inwestycje w mieście, CeDeWu, Warszawa, 2012
- M. Nowak P. Mickiewicz, Plan zagospodarowania przestrzennego województwa w zarządzaniu rozwojem regionalnym, CeDeWu, Warszawa, 2012