Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP2_2A_C11_W01 | Student/ka zna podstawowe procedury w zakresie sporządzania opracowań planistycznych dla cennych obszarów przyrodniczych. Zna uwarunkowania wdrażania zapisów planów ochrony i ich praktycznej realizacji. Ma wiedzę na temat struktury organizacyjnej i kompetencji administracji obszarów chronionych.
Zna strategię ochrony przyrody Polski i Europy. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP2_2A_W02 | Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej. |
---|
GP2_2A_W07 | Ma wiedzę na temat zarządzania przestrzenią, a także psychologicznych aspektów kształtowania przestrzeni; zna techniki ustalania i kształtowania wizerunku miejsc oraz rolę marketingu terytorialnego w stymulowaniu rozwoju lokalnego. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_W01 | ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_W02 | ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R2A_W03 | ma pogłębioną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R2A_W06 | ma rozszerzoną wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach |
R2A_W09 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
T2A_W01 | ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W09 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
T2A_W11 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Uzyskanie wiedzy o procedurach w zakresie sporządzania opracowań planistycznych dla cennych obszarów przyrodniczych. Zdobycie umiejętności i kompetencji w ocenie i wdrażniu zapisów planów ochrony. |
---|
Treści programowe | T-W-5 | Zarządzanie obszarami przestrzennymi w kompetencjach gmin i nadleśnictw. |
---|
T-W-7 | Prywatne obszary chronione – nowa forma ochrony przyrody. |
T-W-1 | Plan ochrony parku narodowego – zakres, realizacja, wdrożenie. |
T-W-3 | Rezerwaty przyrody – dokumentacja powołująca, plan ochrony, praktyka zarządzenia, rozwiązywanie konfliktów. |
T-W-4 | Ochrona krajobrazu przyrodniczego: parki krajobrazowe i obszary chronionego krajobrazu – ograniczenia rozwojowe, praktyka administracyjna. |
T-W-6 | Integracja ochrony w różnych obiektach przestrzennych, łączność ekologiczna. |
T-W-8 | Realizacja celów ochrony na tle europejskiego systemu ochrony przyrody. |
T-W-2 | Ostoje systemu Natura 2000 – plan ochrony, plan zadań ochronnych, konsekwencje wdrożenia, możliwości derogacji. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Przygotowanie rezentacji multimedialnej |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian z tematyki wykładowej |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena prezentacji multimedialnej |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | WYkaże w sprawdzianie elementarną wiedzę z zakresu tematyki wykładowej. Przygotuje i przedstawi prezentazję omawiającą niewyczerpująco wybrany temat, bez wyciągania wniosków. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |