Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S2)
specjalność: Geoinformatyka

Sylabus przedmiotu Zarządzanie obszarami wodnymi:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie obszarami wodnymi
Specjalność Obszary wrażliwe
Jednostka prowadząca Katedra Kształtowania Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Tadeusz Durkowski <Tadeusz.Durkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Jarnuszewski <Grzegorz.Jarnuszewski@zut.edu.pl>, Lilla Mielnik <Lilla.Mielnik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,50,30zaliczenie
projektyP2 15 1,50,30zaliczenie
wykładyW2 30 2,00,40egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przyrodnicze uwarunkowania gospodarowania przestrzenią (I), zagadnienia gospodarki wodne z Planowanie infrastruktury btechnicznej (II)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie wiedzy o uwarunkowaniach prawnych, gospodarczych, przyrodniczych i społecznych umożliwiających zachowanie właściwego stanu środowiska wodnego, ogranieczenie konfliktów społecznych. Uzyskanie wiedzy o zarządzaniu obszarami wód morskich i śródlądowych, ichwielofunkcyjnycm wykorzystaniu, planowanie nowych inwestycji
C-2Wykorzystanie dostępnych danych o akwenach wodnych w procesie planowania przestrzennego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wykorzystanie jezior - turystyczne, rolnicze, przemysłowe3
T-A-2Zasady zagospodarowania rekracyjno-turystycznego jezior5
T-A-3Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego zbiornika wodnego7
15
projekty
T-P-1Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego zbiornika wodnego10
T-P-2Zagrożenia środowiska wodnego - transport, pozyskiwanie surowców, rozwój energi odnawialnej, rybołóstwo5
15
wykłady
T-W-1Aspekty prawne zarządzania wodami-nowe wyzwania4
T-W-2Polityka wodna państwa2
T-W-3Zarzadzanie obszarami wodnymi - podział kompetencji4
T-W-4Jeziora i zbiorniki przybrzeżne - cech diagnostyczne, monitoring4
T-W-5Problemy gospodarcze, środowiskowe i społeczne eutrofizacji jezior3
T-W-6Możliwości i zasady wielofunkcyjnego wykorzystania jezior z zasadami zrównoważonego rozwoju3
T-W-7Rozklad obszarów morskich - morze terytorialne, strefa przyległa, wyłączna sterfa ekonomiczna2
T-W-8Morskie wody wewnętrzne3
T-W-9Wielofunkcyjne wykorzystanie morskich wód wewnętrznych - transport, rybołówstwo morskie, zalewowe, surowce energetyczne5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do dwóch kolokwiów10
A-A-3Przygotowanie i zebranie materiałów do koncepcji zagospodarowania zbiornika wodnego12
A-A-4konsultacje opracowania5
A-A-5Studiowanie literatury technicznej3
45
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Zbieranie materiałów informacyjnych5
A-P-3Wykonywanie opracowania zagospodarowania zbiornika wodnego15
A-P-4Studiowanie literatury technicznej5
A-P-5Konsultacje projektu5
45
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2przygotowanie do egzaminu5
A-W-3przygotowanie prezentacji z wybranego zagadnienia12
A-W-4Konsulktacje8
A-W-5Zapoznaie się z litaraturą dotryczącą monitoringu wód5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład konwersatoryjny z użyciem komputera, wykład informacyjny, ćwiczenia audytoryjne, ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: agzamin
S-2Ocena formująca: Dwa kolokwia cząstkowe z zakresu ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_O18_W04
Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z różnymi aspektami gopsodarowania przestrzenią dotyczączą obszarów wrażliwych oraz z wykorzystaniem technologii informacyjnych
GP2_2A_W07, GP2_2A_W04R2A_W02, R2A_W03, R2A_W07, R2A_W09, T2A_W02, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W09, T2A_W11InzA2_W03, InzA2_W04C-1, C-2T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-P-1, T-P-2, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-7, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_O18_U03
Posiada umiejętność rozumienia i analizy złożonych zależności zachodzących w środowisku przyrodniczym
GP2_2A_U04, GP2_2A_U07, GP2_2A_U05R2A_U01, R2A_U02, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U06, T2A_U01, T2A_U02, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10InzA2_U03C-1T-A-3, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_O18_K02
Ma kompetencje w zakresie działalności inżynieryjnej i świadomośc wpływu jej na środowisko wodne
GP2_2A_K02R2A_K05, R2A_K06, T2A_K02C-2T-A-3, T-P-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_O18_W04
Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z różnymi aspektami gopsodarowania przestrzenią dotyczączą obszarów wrażliwych oraz z wykorzystaniem technologii informacyjnych
2,0
3,0Student ma wiedze na temat polskich wód morskich i śródlądowych, zarządzania wodami
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_O18_U03
Posiada umiejętność rozumienia i analizy złożonych zależności zachodzących w środowisku przyrodniczym
2,0
3,0Student wykorzystuje dostępne bazy danych z zakresu gospodarki wodne i zarządzania obszarami wodnymi
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_O18_K02
Ma kompetencje w zakresie działalności inżynieryjnej i świadomośc wpływu jej na środowisko wodne
2,0
3,0Student w ograniczony sposób korzysta z zdobytej wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Cieślak A., Założenia polityki rozwoju obszarów przybrzeżnych. W:ZZOPw Polsce- stan obecny i perspektywy, Instytut Nauk o Ziemii U. Szczeciński, Szczecin, Uniwersytet Szczeciński, 2005
  2. Sejmik Samorządowy, Plan Zagospodarowania Województwa Zachodniopomorskiego, Szczecin, 2014
  3. Bajkiewicz-Grabowska E., mikulski S., Hydrologia ogólna, Wydawnictwo PWN, Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Kowalczyk P. i inni, Natura 2000 a gospodarka wodna, Ministerstwo Środowiska, Warszawa, 2009
  2. zbiorowy, www. brzegmorski.pl, 2014

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wykorzystanie jezior - turystyczne, rolnicze, przemysłowe3
T-A-2Zasady zagospodarowania rekracyjno-turystycznego jezior5
T-A-3Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego zbiornika wodnego7
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego zbiornika wodnego10
T-P-2Zagrożenia środowiska wodnego - transport, pozyskiwanie surowców, rozwój energi odnawialnej, rybołóstwo5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Aspekty prawne zarządzania wodami-nowe wyzwania4
T-W-2Polityka wodna państwa2
T-W-3Zarzadzanie obszarami wodnymi - podział kompetencji4
T-W-4Jeziora i zbiorniki przybrzeżne - cech diagnostyczne, monitoring4
T-W-5Problemy gospodarcze, środowiskowe i społeczne eutrofizacji jezior3
T-W-6Możliwości i zasady wielofunkcyjnego wykorzystania jezior z zasadami zrównoważonego rozwoju3
T-W-7Rozklad obszarów morskich - morze terytorialne, strefa przyległa, wyłączna sterfa ekonomiczna2
T-W-8Morskie wody wewnętrzne3
T-W-9Wielofunkcyjne wykorzystanie morskich wód wewnętrznych - transport, rybołówstwo morskie, zalewowe, surowce energetyczne5
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do dwóch kolokwiów10
A-A-3Przygotowanie i zebranie materiałów do koncepcji zagospodarowania zbiornika wodnego12
A-A-4konsultacje opracowania5
A-A-5Studiowanie literatury technicznej3
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Zbieranie materiałów informacyjnych5
A-P-3Wykonywanie opracowania zagospodarowania zbiornika wodnego15
A-P-4Studiowanie literatury technicznej5
A-P-5Konsultacje projektu5
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2przygotowanie do egzaminu5
A-W-3przygotowanie prezentacji z wybranego zagadnienia12
A-W-4Konsulktacje8
A-W-5Zapoznaie się z litaraturą dotryczącą monitoringu wód5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_O18_W04Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z różnymi aspektami gopsodarowania przestrzenią dotyczączą obszarów wrażliwych oraz z wykorzystaniem technologii informacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_W07Ma wiedzę na temat zarządzania przestrzenią, a także psychologicznych aspektów kształtowania przestrzeni; zna techniki ustalania i kształtowania wizerunku miejsc oraz rolę marketingu terytorialnego w stymulowaniu rozwoju lokalnego.
GP2_2A_W04Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z różnymi aspektami gospodarowania przestrzenią, dotyczącymi obszarów wrażliwych oraz z wykorzystywaniem technologii informatycznych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W02ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W03ma pogłębioną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W07ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
R2A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy o uwarunkowaniach prawnych, gospodarczych, przyrodniczych i społecznych umożliwiających zachowanie właściwego stanu środowiska wodnego, ogranieczenie konfliktów społecznych. Uzyskanie wiedzy o zarządzaniu obszarami wód morskich i śródlądowych, ichwielofunkcyjnycm wykorzystaniu, planowanie nowych inwestycji
C-2Wykorzystanie dostępnych danych o akwenach wodnych w procesie planowania przestrzennego
Treści programoweT-A-2Zasady zagospodarowania rekracyjno-turystycznego jezior
T-A-1Wykorzystanie jezior - turystyczne, rolnicze, przemysłowe
T-A-3Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego zbiornika wodnego
T-P-1Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego zbiornika wodnego
T-P-2Zagrożenia środowiska wodnego - transport, pozyskiwanie surowców, rozwój energi odnawialnej, rybołóstwo
T-W-1Aspekty prawne zarządzania wodami-nowe wyzwania
T-W-2Polityka wodna państwa
T-W-9Wielofunkcyjne wykorzystanie morskich wód wewnętrznych - transport, rybołówstwo morskie, zalewowe, surowce energetyczne
T-W-7Rozklad obszarów morskich - morze terytorialne, strefa przyległa, wyłączna sterfa ekonomiczna
T-W-3Zarzadzanie obszarami wodnymi - podział kompetencji
T-W-4Jeziora i zbiorniki przybrzeżne - cech diagnostyczne, monitoring
T-W-5Problemy gospodarcze, środowiskowe i społeczne eutrofizacji jezior
T-W-6Możliwości i zasady wielofunkcyjnego wykorzystania jezior z zasadami zrównoważonego rozwoju
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny z użyciem komputera, wykład informacyjny, ćwiczenia audytoryjne, ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: agzamin
S-2Ocena formująca: Dwa kolokwia cząstkowe z zakresu ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma wiedze na temat polskich wód morskich i śródlądowych, zarządzania wodami
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_O18_U03Posiada umiejętność rozumienia i analizy złożonych zależności zachodzących w środowisku przyrodniczym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U04Umie zidentyfikować zagrożenia środowiska, potrafi posłużyć się skutecznymi metodami jego ochrony: administracyjnymi i inżynierskimi.; potrafi podjąć decyzję dotyczącą zagospodarowania przestrzeni zgodną z zasadami zrównoważonego rozwoju.
GP2_2A_U07Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej.
GP2_2A_U05Umie przygotować decyzje administracyjne wynikające z procedur planowania przestrzennego, umie posługiwać się terminologią prawniczą i administracyjną w odniesieniu do planowania przestrzennego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy o uwarunkowaniach prawnych, gospodarczych, przyrodniczych i społecznych umożliwiających zachowanie właściwego stanu środowiska wodnego, ogranieczenie konfliktów społecznych. Uzyskanie wiedzy o zarządzaniu obszarami wód morskich i śródlądowych, ichwielofunkcyjnycm wykorzystaniu, planowanie nowych inwestycji
Treści programoweT-A-3Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego zbiornika wodnego
T-W-8Morskie wody wewnętrzne
T-W-9Wielofunkcyjne wykorzystanie morskich wód wewnętrznych - transport, rybołówstwo morskie, zalewowe, surowce energetyczne
T-W-5Problemy gospodarcze, środowiskowe i społeczne eutrofizacji jezior
T-W-6Możliwości i zasady wielofunkcyjnego wykorzystania jezior z zasadami zrównoważonego rozwoju
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny z użyciem komputera, wykład informacyjny, ćwiczenia audytoryjne, ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: agzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykorzystuje dostępne bazy danych z zakresu gospodarki wodne i zarządzania obszarami wodnymi
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_O18_K02Ma kompetencje w zakresie działalności inżynieryjnej i świadomośc wpływu jej na środowisko wodne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R2A_K06posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Wykorzystanie dostępnych danych o akwenach wodnych w procesie planowania przestrzennego
Treści programoweT-A-3Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego zbiornika wodnego
T-P-2Zagrożenia środowiska wodnego - transport, pozyskiwanie surowców, rozwój energi odnawialnej, rybołóstwo
T-W-1Aspekty prawne zarządzania wodami-nowe wyzwania
T-W-2Polityka wodna państwa
T-W-3Zarzadzanie obszarami wodnymi - podział kompetencji
T-W-5Problemy gospodarcze, środowiskowe i społeczne eutrofizacji jezior
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny z użyciem komputera, wykład informacyjny, ćwiczenia audytoryjne, ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: agzamin
S-2Ocena formująca: Dwa kolokwia cząstkowe z zakresu ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w ograniczony sposób korzysta z zdobytej wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0