Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Inżynieria rolnicza (S3)

Sylabus przedmiotu Niekonwencjonalne silniki spalinowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria rolnicza
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Niekonwencjonalne silniki spalinowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK6 14 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1ogólna wiedza z zakresu budowy i zasady działania silników spalinowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1poznanie budowy i zasady działania niekonwencjonalnych silników spalinowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Koncepcja silnika tłokowego, historia konstrukcji silników spalinowych2
T-K-2Silniki o spalaniu wewnętrznym i zewnętrznym2
T-K-3Silniki turbinowe, turboodrzutowe i odrzutowe1
T-K-4Wielopaliwowe układy zasilania1
T-K-5Komory spalania silników wielopaliwowych, silniki pojazdów wojskowych1
T-K-6Niekonwencjonalne metody zasilania silników: gazem wodnym, parą wodną, paliwem stałym; wtrysk dodatkowego utleniacza do komory spalania2
T-K-7Mikrosilniki spalinowe do napędu urządzeń przenośnych, silniki pneumatyczne, silniki tłokowe wspomagane turbinowo1
T-K-8Charakterystyki użytkowe wybranych silników niekonwencjonalnych2
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach12
A-K-2samodzielne przygotowanie do zajęć19
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład konwersatoryjny
M-2dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_3A_C06-2_W01
ma wiedzę pozwalającą na dobór technik prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody
TRL_3A_W05C-1T-K-3, T-K-5, T-K-6, T-K-8, T-K-1, T-K-2, T-K-7, T-K-4M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_3A_C06-2_U01
umiejętnie wykorzystuje specyficzne techniki prowadzące do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody
TRL_3A_U05C-1T-K-3, T-K-5, T-K-6, T-K-8, T-K-1, T-K-2, T-K-7, T-K-4M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_3A_C06-2_K01
ma świadomość samodoskonalenia
TRL_3A_K01C-1T-K-3, T-K-5, T-K-6, T-K-8, T-K-1, T-K-2, T-K-7, T-K-4M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_3A_C06-2_W01
ma wiedzę pozwalającą na dobór technik prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody
2,0
3,0ma wiedzę pozwalającą na dobór technik prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_3A_C06-2_U01
umiejętnie wykorzystuje specyficzne techniki prowadzące do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody
2,0
3,0umiejętnie wykorzystuje specyficzne techniki prowadzące do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_3A_C06-2_K01
ma świadomość samodoskonalenia
2,0
3,0ma świadomość samodoskonalenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jastrzębska G., Odnawialne źródła energii i pojazdy proekologiczne, WNT, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Wajand J. A., Wajand J. T., Tłokowe silniki spalinowe średnio- i szybkoobrotowe, WNT, Warszawa, 2000

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Koncepcja silnika tłokowego, historia konstrukcji silników spalinowych2
T-K-2Silniki o spalaniu wewnętrznym i zewnętrznym2
T-K-3Silniki turbinowe, turboodrzutowe i odrzutowe1
T-K-4Wielopaliwowe układy zasilania1
T-K-5Komory spalania silników wielopaliwowych, silniki pojazdów wojskowych1
T-K-6Niekonwencjonalne metody zasilania silników: gazem wodnym, parą wodną, paliwem stałym; wtrysk dodatkowego utleniacza do komory spalania2
T-K-7Mikrosilniki spalinowe do napędu urządzeń przenośnych, silniki pneumatyczne, silniki tłokowe wspomagane turbinowo1
T-K-8Charakterystyki użytkowe wybranych silników niekonwencjonalnych2
12

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach12
A-K-2samodzielne przygotowanie do zajęć19
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_3A_C06-2_W01ma wiedzę pozwalającą na dobór technik prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTRL_3A_W05Ma zintegrowaną wiedzę pozwalającą na organizację badań naukowych, uwzględniających dobór odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody oraz poprawy jakości życia człowieka.
Cel przedmiotuC-1poznanie budowy i zasady działania niekonwencjonalnych silników spalinowych
Treści programoweT-K-3Silniki turbinowe, turboodrzutowe i odrzutowe
T-K-5Komory spalania silników wielopaliwowych, silniki pojazdów wojskowych
T-K-6Niekonwencjonalne metody zasilania silników: gazem wodnym, parą wodną, paliwem stałym; wtrysk dodatkowego utleniacza do komory spalania
T-K-8Charakterystyki użytkowe wybranych silników niekonwencjonalnych
T-K-1Koncepcja silnika tłokowego, historia konstrukcji silników spalinowych
T-K-2Silniki o spalaniu wewnętrznym i zewnętrznym
T-K-7Mikrosilniki spalinowe do napędu urządzeń przenośnych, silniki pneumatyczne, silniki tłokowe wspomagane turbinowo
T-K-4Wielopaliwowe układy zasilania
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-1Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma wiedzę pozwalającą na dobór technik prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_3A_C06-2_U01umiejętnie wykorzystuje specyficzne techniki prowadzące do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTRL_3A_U05Wykazuje się umiejętnością wykorzystania specyficz-nych technik przy opracowywaniu nowych technolo-gii prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody oraz jakości życia człowieka.
Cel przedmiotuC-1poznanie budowy i zasady działania niekonwencjonalnych silników spalinowych
Treści programoweT-K-3Silniki turbinowe, turboodrzutowe i odrzutowe
T-K-5Komory spalania silników wielopaliwowych, silniki pojazdów wojskowych
T-K-6Niekonwencjonalne metody zasilania silników: gazem wodnym, parą wodną, paliwem stałym; wtrysk dodatkowego utleniacza do komory spalania
T-K-8Charakterystyki użytkowe wybranych silników niekonwencjonalnych
T-K-1Koncepcja silnika tłokowego, historia konstrukcji silników spalinowych
T-K-2Silniki o spalaniu wewnętrznym i zewnętrznym
T-K-7Mikrosilniki spalinowe do napędu urządzeń przenośnych, silniki pneumatyczne, silniki tłokowe wspomagane turbinowo
T-K-4Wielopaliwowe układy zasilania
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-1Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umiejętnie wykorzystuje specyficzne techniki prowadzące do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_3A_C06-2_K01ma świadomość samodoskonalenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTRL_3A_K01Ma świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, a także potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Cel przedmiotuC-1poznanie budowy i zasady działania niekonwencjonalnych silników spalinowych
Treści programoweT-K-3Silniki turbinowe, turboodrzutowe i odrzutowe
T-K-5Komory spalania silników wielopaliwowych, silniki pojazdów wojskowych
T-K-6Niekonwencjonalne metody zasilania silników: gazem wodnym, parą wodną, paliwem stałym; wtrysk dodatkowego utleniacza do komory spalania
T-K-8Charakterystyki użytkowe wybranych silników niekonwencjonalnych
T-K-1Koncepcja silnika tłokowego, historia konstrukcji silników spalinowych
T-K-2Silniki o spalaniu wewnętrznym i zewnętrznym
T-K-7Mikrosilniki spalinowe do napędu urządzeń przenośnych, silniki pneumatyczne, silniki tłokowe wspomagane turbinowo
T-K-4Wielopaliwowe układy zasilania
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-1Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma świadomość samodoskonalenia
3,5
4,0
4,5
5,0