Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MR_1A_B07_K01 | jest świadomy zróżnicowania budowy i funkcjonowania roślin na różnych poziomach organizacji oraz rozumie potrzebe stałego poszerzania wiedzy w tym zakresie z wykorzystaniem różnych materiałów źródłowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MR_1A_K01 | rozumie potrzebę ustawicznego zdobywania i poszerzania wiedzy w zakresie ochrony roślin i środowiska |
---|
MR_1A_K02 | potrafi prawidłowo rozstrzygać dylematy związane z działalnością zawodową w zakresie medycyny roślin |
MR_1A_K03 | jest przygotowany do pracy indywidualnej i zespołowej w organizacjach i instytucjach zajmujących się produkcją roślinną oraz organizacją ochrony roślin |
MR_1A_K04 | potrafi podjąć decyzję dotyczącą wdrażania w życie zasad integrowanej ochrony roślin, docenia znaczenie profilaktyki i konieczności protekcji środowiska |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie |
---|
R1A_K02 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
R1A_K03 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
R1A_K04 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
R1A_K05 | ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego |
R1A_K06 | ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska |
R1A_K07 | ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
InzA_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z budową roślin nasiennych na różnych poziomach złożoności oraz z charakterystyką systematyczną, morfologiczną i biologiczną najważniejszych roślin użytkowych. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Poziomy organizacji ciała roślin. Specyficzne składniki komórki roślinnej. |
---|
T-W-2 | Klasyfikacja i charakterystyka wybranych tkanek roślinnych. |
T-W-3 | Budowa anatomiczna organów wegetatywnych roślin oraz wzrost na długość i grubość. |
T-W-4 | Budowa morfologiczna, zróżnicowanie oraz modyfikacje organów wegetatywnych roślin. Rozmnażanie wegetatywne. |
T-W-5 | Rozmnażanie generatywne roślin nasiennych - budowa kwiatu, zapylenie, zapłodnienie, budowa oraz zróżnicowanie owoców i nasion. Periodyczne (fenologiczne) fazy rozwojowe roślin - kiełkowanie, wegetacja, kwitnienie, owocowanie, spoczynek. |
T-W-6 | Charakterystyka najważniejszych użytkowych roślin nasiennych obejmująca następujące zagadnienia: przynależność systematyczna i cechy diagnostyczne, charakterystyka morfologiczna, rozwój i rozmnażanie, znaczenie gospodarcze i sposoby wykorzystania. |
T-L-1 | Budowa komórki roślinnej, lokalizacja i wykrywanie materiałów zapasowych |
T-L-2 | Budowa i funkcje wybranych tkanek roslinnych |
T-L-3 | Budowa anatomiczna korzeni, łodyg i liści roślin jednorocznych i wieloletnich |
T-L-4 | Zróżnicowanie budowy morfologicznej roślin, przykłady modyfikacji organów. |
T-L-5 | Budowa i klasyfikacja kwiatów, kwiatostanów i owoców. |
T-L-6 | Przegląd systematyczny i charakterystyka morfologiczna i użytkowa roslin jednoliściennych |
T-L-7 | przegląd systematyczny i charakterystyka morfologiczna i użytkowa roslin dwuliściennych |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych |
---|
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny |
---|
S-2 | Ocena formująca: sprawdzian pisemny |
S-3 | Ocena formująca: sprawdzian praktyczny |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | ma świadomość znaczenia wiedzy o zróżnicowaniu budowy i funkcji roślin na różnych poziomach organizacji oraz umiejętności ich rozpoznawania i możliwości wykorzystania, w stopniu podstawowym |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |