Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MR_1A_C32_U01 | ma umiejętność wyszukiwania informacji dotyczących problemów ochrony roślin, sprawdzania własnych hipotez oraz poprawnego doboru i zastosowania skutecznych metod terapeutycznych zgodnie z zasadami integrowanej ochrony roślin |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MR_1A_U01 | potrafi wyszukiwać, analizować i wykorzystywać informacje i materiały z różnych źródeł i baz danych dotyczące medycyny roślin; ma umiejętność porównywania danych, interpretowania i wysnuwania wniosków na poziomie pracy inżynierskiej |
---|
MR_1A_U04 | posiada umiejętność prowadzenia zadań badawczych na poziomie inżynierskim i prac projektowych z zakresu medycyny roślin pod kierunkiem opiekuna naukowego oraz interpretacji ich wyników |
MR_1A_U08 | umie racjonalnie dobrać i poprawnie zastosować metody ochrony przed agrofagami kierując się zasadami integrowanej ochrony roślin |
MR_1A_U11 | posiada umiejętność podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów występujących w medycynie roślin z wykorzystaniem technologii tradycyjnych i nowoczesnych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | zapoznanie studenta z zasadami dobrych praktyk związanymi z doradztwem, techniką i ochroną roślin oraz postępowania zgodnie z zaleceniami integrowanej ochrony roślin |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Koncepcja dobrej praktyki ochrony roślin. Elementy dobrej praktyki ochrony roślin. Zasady bezpiecznego i skutecznego stosowania metod i środków ochrony roślin. Substancja czynna pestycydu a preparat chemiczny - zasady doboru pestycydów. Formy użytkowe środków ochrony roślin oraz sposoby ich aplikacji. Skutki uboczne stosowania środków ochrony roślin. Wpływ środków ochrony roślin na stan środowiska. Warunki stosowania środków ochrony roślin. |
---|
T-A-1 | Ochrona wybranych roślin uprawnych przed agrofagami w kontekście dobrych praktyk i ochrony środowiska. Przygotowanie ekspertyzy wybranego agrofaga i zaleceń ochronnych. |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | dyskusja dydaktyczna |
M-3 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena prezentacji wyników projektu |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie wiedzy z wykładów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | ma umiejętnosć wyszukiwania aktualnych informacji i rozwiązywania problemów związanych z ochroną roślin |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |