Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MR_1A_O29_U01 | Student potrafi interpretować scenariusze zmian klimatu oraz wskazać kierunki dostosowania produkcji roślinnej do skutków zmian klimatu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MR_1A_U09 | potrafi rozpoznać i przeanalizować zjawiska wpływające na stan rozwojowy i zdrowotny rośliny oraz zaplanować i zastosować zabiegi mające na celu poprawę warunków jej wzrostu |
---|
MR_1A_U11 | posiada umiejętność podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów występujących w medycynie roślin z wykorzystaniem technologii tradycyjnych i nowoczesnych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
---|
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z przyczynami i skutkami zmian klimatu oraz znaczeniem zmian klimatu dla produkcji roślinnej. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Określanie tendencji zmian wybranych elementów klimatu. |
---|
T-A-2 | Modelowanie plonów roślin w funkcji danych meteorologicznych z różnym horyzontem czasowym. |
T-A-3 | Opracowanie strategii adaptacji wybranej rośliny do przewidywanych zmian klimatu. |
Metody nauczania | M-2 | Metoda programowa z użyciem komputera |
---|
M-3 | Metody aktywizujące: metoda przypadków, sytuacyjna |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie części praktycznej z ćwiczeń |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi w prosty sposób przedstawić i ocenić wpływ zmian klimatu na prdukcję roślinną. Potrafi zasosować modele zmian klimatu i opracować prostą strategię adaptacyjną dla wybranej produkcji roślinnej. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |