Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MR_1A_O3_W01 | Student zna i rozumie zagadnienia związane ze znaczeniem metabolizmu wtórnego oraz podłożem biochemicznym adaptacji roślin do środowiska. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MR_1A_W04 | ma ogólną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej i o zadaniach technicznych na poziomie inżynierskim dostosowaną do kierunku Medycyna Roślin |
---|
MR_1A_W10 | ma podstawową wiedzę o czynnikach abiotycznych i biotycznych wpływających na wzrost i rozwój roślin oraz ich kontroli |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W01 | ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
R1A_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z zagadnieniami związanymi ze znaczeniem metabolizmu wtórnego oraz podłożem biochemicznym adaptacji roślin do środowiska. |
---|
C-2 | Zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami biochemicznymi w ocenie interakcji między rośliną a środowiskiem. |
Treści programowe | T-W-1 | Biochemiczna i metaboliczna adaptacja roślin do warunków klimatycznych i glebowych |
---|
T-W-2 | Mechanizmy detoksykacji ksenobiotyków w organizmach roślinnych. |
T-W-3 | Homeostaza energetyczna komórki roślinnej w zmiennych warunkach środowiskowych. |
T-W-4 | Biochemia zapylania roślin: rola nektaru i pyłku oraz barwy i zapachu kwiatów. |
T-W-5 | Interakcje biochemiczne pomiędzy roślinami wyższymi oraz oddziaływania roślina wyższa - roślina niższa. |
T-W-6 | Biochemiczne podstawy odporności roślin na choroby. |
T-W-7 | Znaczenie fitotksyn i fitoaleksyn w chorobach roślin. |
T-W-8 | Statyczna i indukowana obrona roślin |
T-W-9 | Toksyny roślinne i ich wpływ na zwierzęta. |
T-A-1 | Podstawy metabolizmu wtórengo roślin. |
T-A-2 | Główne grupy biogenetyczne substancji wywodzących się z metabolizmu podstawowego sacharydów, substancje powstawłe w wyniku przemian acetylo-CoA, substancje powstałe w wyniku przemian aktywnego izoprenu, substancje wywodzące się biogenetycznie z kwasu szikimowego, substancje powstałe w wyniku przemian aminokwasów. |
T-A-3 | Związki fenolowe i alkaloidy jako substancje w obronie roślin przed patogenami. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Samodzielna praca na bazie uzyskanych informacji oraz własciwa ich interpretacja. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian pisemny z treści ćwiczeniowych. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę o znaczeniu metabolizmu wtórnego oraz podłożu biochemicznym adaptacji roślin do środowiska. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |