Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OS_1A_C17_W01 | W zakresie wiedzy student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki odpadami |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OS_1A_W10 | Ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich. Dodatkowo posiada podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością. |
---|
OS_1A_W07 | Zna podstawy metod, technik technologii pozwalających kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka. Zna narzędzia i materiały pozwalające wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka. Rozróżnia typowe technologie inżynierskie w zakresie ochrony i kształtowania środowiska. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
---|
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
R1A_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
---|
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Ocena sposobów oddziaływania składowisk odpadów na stan środowiska przyrodniczego oraz zasad prowadzenia monitoringu składowisk. Zapoznanie się z zasadami i kryteriami oceny przydatności odpadów do wykorzystania w rolnictwie, rekultywacji terenów zdegradowanych. Umiejętność rekultywacji składowisk odpadów i innych obiektów uciążliwych dla środowiska. |
---|
Treści programowe | T-L-9 | Ocena jakości komopostów |
---|
T-L-8 | Oznaczanie parametrów fizykochemicznych gruntów stosowanych do uszczelniania składowisk odpadów |
T-L-3 | Zasady wyznaczania i obliczania wymaganych poziomów redukcji odpadów biodegradowalnych kierowanych do składowania |
T-L-11 | Ocena stopnia zanieczyszczenia środowiska powodowanego termicznymi metodami unieszkodliwiania odpadów komunalnych |
T-L-1 | Ocena oddziaływania składowisk odpadów na środowisko |
T-L-2 | Badania składu morfologicznego odpadów komunalnych |
T-L-10 | Oznaczanie wartości opałowej odpadów |
T-L-12 | Kryteria zastosowane w katalogu odpadów |
T-L-4 | Monitoring składowisk odpadów |
T-L-5 | Oznaczenie potencjału redox i różnych form związków azotu w odciekach pochodzących ze składowisk odpadów. |
T-L-6 | Analiza składu biogazu powstającego w składowiskach odpadów oraz ocena możliwości jego energetycznego wykorzystania |
T-L-7 | Analiza wtycznych prawa dotyczących lokalizacji składowisk odpadów |
T-W-8 | Metody termicznego unieszkodliwiania odpadów |
T-W-9 | Kompostowanie i fermentacja odpadów |
T-W-7 | Mechaniczno-biologiczne metody przetwarzania odpadów |
T-W-4 | Procesy zachodzące w składowiskach odpadów komunalnych |
T-W-2 | Sposób prowadzenia i zakres badań odpadów komunalnych. |
T-W-3 | Zasady i wymogi prawidłowej lokalizacji, budowy, eksploatacji i rekultywacji składowisk odpadów. |
T-W-5 | Ocena oddziaływania składowisk odpadów na środowisko przyrodnicze |
T-W-1 | Stan gospodarki odpadami w Polsce i UE na tle przepisów prawa. |
T-W-6 | Systemy inżynierskie stosowane w budowie składowisk odpadów |
Metody nauczania | M-2 | Prezentacje multimedialne |
---|
M-3 | Praca w grupach |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
M-1 | Wykład informacyjny przedwtawiający zagadnienia teoretyczne |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Sumaryczna ocena aktywności i zdobytej wiedzy na ćwiczeniach audytoryjnych i laboratoryjnych |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie podsumowujące zdobytą wiedzę na wykładach |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student:
- w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy,
- w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału,
- w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe,
- w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie,
- w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |