Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OS_1A_B05-3_W01 | Student zna podstawowe definicje i regulacje prawne i społeczne związane z edukacją ekologiczną. Potrafi Kształtowac potencjał przyrody w celu poprawy jakośći życia człowieka. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OS_1A_W04 | Zna podstawowe definicje i regulacje ekonomiczne, prawne i społeczne związane z kierunkiem ochrona i kształtowania środowiska. Rozumie społeczne, ekonomiczne, prawne i inne pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej. |
---|
OS_1A_W07 | Zna podstawy metod, technik technologii pozwalających kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka. Zna narzędzia i materiały pozwalające wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka. Rozróżnia typowe technologie inżynierskie w zakresie ochrony i kształtowania środowiska. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W02 | ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
---|
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów ze znaczeniem edukacji ekologicznej i możliwościami jej prowadzenia, rozumienie edukacji ekologicznej jako elementu edukacji obywatelskiej prowadzącej do rozwijania społeczeństwa akceptującego zasady zrównoważonego rozwoju. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Nadużywanie symboliki ekologicznej (greenwashing, zielone kłamstwo, ekomarketing). Kampanie edukacyjno-promocyjne o tematyce środowiskowej (Edukacja mimowolna – rola mediów). |
---|
T-A-3 | Edukacja formalna w zakresie treści ekologicznych – analiza programów nauczania, podręczników, treści ekologiczne w programach studiów wybranych kierunków. |
T-A-2 | Procedury konstruowania programu edukacji środowiskowej dla społeczności lokalnej. Projekt ścieżki edukacyjnej |
T-A-4 | Edukacja pozaszkolna – wojewódzkie służby ochrony środowiska, samorządy, administracja terenów cennych pod względem przyrodniczym, organizatorzy wypoczynku i turystyki, RDLP (nadleśnictwa), RDOŚ. |
T-A-5 | Edukacja ekologiczna w miejscu pracy i zamieszkania – treści ekologiczne w strategiach przedsiębiorstw przemysłowych, sieci handlowych, spółdzielni mieszkaniowych.
Zaliczenie przedmiotu. |
T-W-2 | Metody aktywizujące w edukacji ekologicznej. Akcje i kampanie edukacyjne – planowanie i ewaluacja. |
T-W-7 | Edukacja środowiskowa społeczności lokalnych. Projekty środowiskowe realizowane w województwie zachodniopomorskim. Założenia i funkcjonowanie ośrodków edukacji przyrodniczej, leśnej i ekologicznej w woj. zachodniopomorskim. |
T-W-6 | Gospodarka odpadami komunalnymi - wiadomości ogólne, przykłady akcji edukacyjnych, analiza materiałów edukacyjno-informacyjnych, rola samorządu lokalnego w zarządzaniu odpadami, efektywność racjonalnej gospodarki odpadami a partycypacja społeczeństwa. |
T-W-4 | Badania społeczne w planowaniu edukacji ekologicznej. Metody ilościowe i jakościowe. Kwestionariusz wywiadu, wywiad bezpośredni, badania fokusowe. Badania opinii publicznej. |
T-W-3 | Finansowanie działań w ramach edukacji nieformalnej (instytucje finansujące, rodzaje programów finansowych, jak starać się o fundusze?). |
T-W-5 | Rolnictwo ekologiczne - założenia, audyt, opłacalność, programy finansujące |
T-W-1 | Co to jest edukacja środowiskowa? - definicje, trendy krajowe i międzynarodowe. Historia edukacji środowiskowej w Polsce i na świecie. Formalna i nieformalna edukacja ekologiczna. Interdyscyplinarny charakter edukacji ekologicznej. Narodowa Strategia Edukacji Ekologicznej, instytucje mające statutowy obowiązek edukacji ekologicznej. |
Metody nauczania | M-2 | wykład konwersatoryjny |
---|
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metoda przypadków |
M-1 | wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: ocena wykonania projektu |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia przedmiotu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi wymienić podstawowe definicje i regulacje prawne zwiazne z edukacja ekologiczną. Wie jakie działania może podjąć w celu poprawy jakości życia poprzez kształtowanie potancjału przyrody. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |