Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N1)

Sylabus przedmiotu Fizyka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Odnawialne źródła energii
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fizyka
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki i Agrofizyki
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksander Brzóstowicz <Aleksander.Brzostowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Romualda Bejger <Romualda.Bejger@zut.edu.pl>, Andrzej Gawlik <Andrzej.Gawlik@zut.edu.pl>, Lilla Mielnik <Lilla.Mielnik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 12 2,00,59zaliczenie
laboratoriaL1 15 2,00,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu matematyki i fizyki na poziomie szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zwięzłe przedstawienie najważniejszych pojęć, zasad, praw oraz teorii fizycznych w zakresie niezbędnym do prawidłowego rozumienia i interpretacji procesów występujących w przyrodzie.
C-2Nabycie przez studentów umiejętności prawidłowego wykonywania pomiarów wielkości fizycznych prostych i złożonych, stosowania jednostek miar zgodnych z SI oraz oobliczeń wyniku końcowego łącznie z określeniem jego wiarygodności, przydatności i rzetelności.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zasady bezpiecznej pracy w pracowni fizycznej, użytkowania analogowych i cyfrowych przyrządów pomiarowych. Wprowadzenie do oceny niepewności wyników pomiarów. Formalne i merytoryczne wymogi dotyczące przygotowywania sprawozdań z ćwiczeń.1
T-L-2Wyznaczanie gęstości ciał1
T-L-3Pomiar wilgotności powietrza2
T-L-4Pomiary kalorymetryczne2
T-L-5Pomiary rezystancji metodą bezpośrednią i techniczną lub Wyznaczanie siły elektromotorycznej ogniwa2
T-L-6Wyznaczanie sprawności urządzeń elektrycznych2
T-L-7Pomiar podstawowych wielkości fotometrycznych lub Wyznaczanie skuteczności lamp oświetleniowych2
T-L-8Pomiar radioaktywności wybranych próbek2
T-L-9Omówienie, interpretacja i podsumowanie uzyskanych rezultatów podczas wykonanych ćwiczeń.1
15
wykłady
T-W-1Zagadnienia wstępne: Rola fizyki w rozwoju nauki. Wielkości i prawa fizyczne. Układ jednostek SI. Grawitacja.1
T-W-2Elementy mechaniki: kinematyka i dynamika punktu materialnego, praca jako sposób przekazywania energii.1
T-W-3Wielkości i prawa opisujące ruch płynów doskonałych i rzeczywistych.1
T-W-4Kinetyczno – molekularna teoria budowy materii. Elementy termodynamiki.1
T-W-5Zjawiska transportu cząsteczkowego. Zjawiska powierzchniowe w cieczach.1
T-W-6Klasyczna teoria przewodnictwa elektrycznego. Wielkości i prawa związane z przepływem prądu elektrycznego. Pole magnetyczne.2
T-W-7Właściwości elektryczne i magnetyczne materii.1
T-W-8Fale elektromagnetyczne. Dualizm korpuskularno – falowy. Kwantowe własności promieniowania1
T-W-9Ogólna charakterystyka atomu i jądra atomowego. Promieniotwórczość naturalna. Rodzaje promieniowania jądrowego. Oddziaływanie promieniowania z materią.1
T-W-10Promieniowanie słoneczne i jego skutki.1
T-W-11Pisemne zaliczenie z tematyki wykładów1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych.10
A-L-3Konsultacje związane z korektą sprawozdań.10
A-L-4Sporządzanie sprawozdań z ćwiczeń15
A-L-5Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych.10
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo studenta w wykładach12
A-W-2Konsultacje związane z tematyką wykładów.6
A-W-3Samodzielne studiowanie oraz poszerzanie wiadomości dotyczących tematyki realizowanej na wykładach.20
A-W-4Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego.22
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny połączony z prezentacją multimedialną.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne.
M-3Dyskusja dydaktyczna.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń.
S-2Ocena podsumowująca: Końcowa ocena skorygowanych sprawozdań i zaliczenie ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe z wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_B03_W01
ma podstawową, uporządkowaną wiedzę w zakresie fizyki obejmującą: elementy mechaniki, wielkości i prawa opisujące ruch płynów, fizyka cząsteczkowa, podstawy elektryczności, elementy fizyki atomowej i jądrowej, fale elektromagnetyczne, kwantowe właściwości promieniowania oraz budowę ciała stałego,
OZE_1A_W02R1A_W01, R1A_W03, R1A_W05InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-2, T-W-10M-1, M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_B03_U01
umie ze zrozumieniem analizować zjawiska fizyczne, potrafi mierzyć podstawowe wielkości fizyczne
OZE_1A_U06R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06InzA_U01, InzA_U07C-2T-L-7, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-8, T-L-9, T-L-1M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_B03_K01
Student wykazuje dbałośc o udostępnione narządzia, urządzenia i aparaturę.Student wykazuje umiejętność pracy w zespole realizującym wyznaczone zadanie.
OZE_1A_K02R1A_K01, R1A_K07InzA_K02C-2T-W-1, T-L-9, T-L-1M-2, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_B03_W01
ma podstawową, uporządkowaną wiedzę w zakresie fizyki obejmującą: elementy mechaniki, wielkości i prawa opisujące ruch płynów, fizyka cząsteczkowa, podstawy elektryczności, elementy fizyki atomowej i jądrowej, fale elektromagnetyczne, kwantowe właściwości promieniowania oraz budowę ciała stałego,
2,0
3,0Student wykazuje zadowalające opanowanie wiedzy ze zrealizowanego materiału.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_B03_U01
umie ze zrozumieniem analizować zjawiska fizyczne, potrafi mierzyć podstawowe wielkości fizyczne
2,0
3,0Student przy pomocy nauczyciela obsługuje proste przyrządy pomiarowe i wykonuje pomiary podstawowych wielkości fizycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_B03_K01
Student wykazuje dbałośc o udostępnione narządzia, urządzenia i aparaturę.Student wykazuje umiejętność pracy w zespole realizującym wyznaczone zadanie.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym wykazuje zanagażowanie w pracę zespołową. Zazwyczaj szanuje pracę własną i innych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bobrowski Cz., Fizyka – krótki kurs, WN-T, Warszawa, wyd. 6 (lub następne wydania - wznowienia)

Literatura dodatkowa

  1. Przestalski S., Elementy fizyki, biofizyki i agrofizyki, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zasady bezpiecznej pracy w pracowni fizycznej, użytkowania analogowych i cyfrowych przyrządów pomiarowych. Wprowadzenie do oceny niepewności wyników pomiarów. Formalne i merytoryczne wymogi dotyczące przygotowywania sprawozdań z ćwiczeń.1
T-L-2Wyznaczanie gęstości ciał1
T-L-3Pomiar wilgotności powietrza2
T-L-4Pomiary kalorymetryczne2
T-L-5Pomiary rezystancji metodą bezpośrednią i techniczną lub Wyznaczanie siły elektromotorycznej ogniwa2
T-L-6Wyznaczanie sprawności urządzeń elektrycznych2
T-L-7Pomiar podstawowych wielkości fotometrycznych lub Wyznaczanie skuteczności lamp oświetleniowych2
T-L-8Pomiar radioaktywności wybranych próbek2
T-L-9Omówienie, interpretacja i podsumowanie uzyskanych rezultatów podczas wykonanych ćwiczeń.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zagadnienia wstępne: Rola fizyki w rozwoju nauki. Wielkości i prawa fizyczne. Układ jednostek SI. Grawitacja.1
T-W-2Elementy mechaniki: kinematyka i dynamika punktu materialnego, praca jako sposób przekazywania energii.1
T-W-3Wielkości i prawa opisujące ruch płynów doskonałych i rzeczywistych.1
T-W-4Kinetyczno – molekularna teoria budowy materii. Elementy termodynamiki.1
T-W-5Zjawiska transportu cząsteczkowego. Zjawiska powierzchniowe w cieczach.1
T-W-6Klasyczna teoria przewodnictwa elektrycznego. Wielkości i prawa związane z przepływem prądu elektrycznego. Pole magnetyczne.2
T-W-7Właściwości elektryczne i magnetyczne materii.1
T-W-8Fale elektromagnetyczne. Dualizm korpuskularno – falowy. Kwantowe własności promieniowania1
T-W-9Ogólna charakterystyka atomu i jądra atomowego. Promieniotwórczość naturalna. Rodzaje promieniowania jądrowego. Oddziaływanie promieniowania z materią.1
T-W-10Promieniowanie słoneczne i jego skutki.1
T-W-11Pisemne zaliczenie z tematyki wykładów1
12

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych.10
A-L-3Konsultacje związane z korektą sprawozdań.10
A-L-4Sporządzanie sprawozdań z ćwiczeń15
A-L-5Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych.10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo studenta w wykładach12
A-W-2Konsultacje związane z tematyką wykładów.6
A-W-3Samodzielne studiowanie oraz poszerzanie wiadomości dotyczących tematyki realizowanej na wykładach.20
A-W-4Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego.22
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_B03_W01ma podstawową, uporządkowaną wiedzę w zakresie fizyki obejmującą: elementy mechaniki, wielkości i prawa opisujące ruch płynów, fizyka cząsteczkowa, podstawy elektryczności, elementy fizyki atomowej i jądrowej, fale elektromagnetyczne, kwantowe właściwości promieniowania oraz budowę ciała stałego,
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_W02ma podstawową, uporządkowaną wiedzę w zakresie: 1) fizyki, obejmującą elementy mechaniki klasycznej i relatywistycznej, wielkości i prawa opisujące ruch płynów, fizykę cząsteczkową, elektryczność, elementy fizyki atomowej i jądrowej, fale elektromagnetyczne, kwantowe właściwości promieniowania oraz budowę ciała stałego, 2) mechaniki, obejmującą płaskie i przestrzenne układy sił, środek ciężkości, tarcie, ruch prostoliniowy i krzywoliniowy, podstawowe pojęcia i prawa dynamiki, momenty bezwładności, dynamikę ruchu obrotowego, 3) mechaniki płynów, 4) techniki cieplnej, obejmującą zasady termodynamiki, przemiany odwracalne gazów, termodynamikę pary wodnej, termodynamikę gazów wilgotnych, obiegi termiczne maszyn cieplnych, termodynamikę procesu spalania, wymianę i wymienniki ciepła, 5) wytrzymałości materiałów, obejmującą naprężenia i odkształcenia, rozciąganie i ściskanie, ścinanie, momenty bezwładności figur płaskich, skręcanie, zginanie, wyboczenie, hipotezy wytężeniowe, w tym niezbędną do: 1) zrozumienia i analizy zjawisk fizycznych występujących przy pozyskiwaniu energii ze źródeł odnawialnych, 2) pomiaru podstawowych wielkości fizycznych, 3) eksploatacji urządzeń występujących przy pozyskiwaniu, przetwarzaniu i wykorzystywaniu energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, 4) samodzielnego rozwiązywania prostych problemów technicznych;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zwięzłe przedstawienie najważniejszych pojęć, zasad, praw oraz teorii fizycznych w zakresie niezbędnym do prawidłowego rozumienia i interpretacji procesów występujących w przyrodzie.
Treści programoweT-W-3Wielkości i prawa opisujące ruch płynów doskonałych i rzeczywistych.
T-W-4Kinetyczno – molekularna teoria budowy materii. Elementy termodynamiki.
T-W-5Zjawiska transportu cząsteczkowego. Zjawiska powierzchniowe w cieczach.
T-W-6Klasyczna teoria przewodnictwa elektrycznego. Wielkości i prawa związane z przepływem prądu elektrycznego. Pole magnetyczne.
T-W-1Zagadnienia wstępne: Rola fizyki w rozwoju nauki. Wielkości i prawa fizyczne. Układ jednostek SI. Grawitacja.
T-W-7Właściwości elektryczne i magnetyczne materii.
T-W-8Fale elektromagnetyczne. Dualizm korpuskularno – falowy. Kwantowe własności promieniowania
T-W-9Ogólna charakterystyka atomu i jądra atomowego. Promieniotwórczość naturalna. Rodzaje promieniowania jądrowego. Oddziaływanie promieniowania z materią.
T-W-2Elementy mechaniki: kinematyka i dynamika punktu materialnego, praca jako sposób przekazywania energii.
T-W-10Promieniowanie słoneczne i jego skutki.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny połączony z prezentacją multimedialną.
M-3Dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje zadowalające opanowanie wiedzy ze zrealizowanego materiału.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_B03_U01umie ze zrozumieniem analizować zjawiska fizyczne, potrafi mierzyć podstawowe wielkości fizyczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_U06potrafi wykorzystać poznaną wiedzę w zakresie fizyki, techniki cieplnej, mechaniki ogólnej, mechaniki płynów i wytrzymałości materiałów, a także chemii i mikrobiologii do: 1) zrozumienia i analizy zjawisk fizycznych i chemicznych występujących przy pozyskiwaniu energii ze źródeł odnawialnych, 2) pomiaru podstawowych wielkości fizycznych i chemicznych, 3) rozwiązywania prostych problemów inżynierskich w ramach studiowanego kierunku;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studentów umiejętności prawidłowego wykonywania pomiarów wielkości fizycznych prostych i złożonych, stosowania jednostek miar zgodnych z SI oraz oobliczeń wyniku końcowego łącznie z określeniem jego wiarygodności, przydatności i rzetelności.
Treści programoweT-L-7Pomiar podstawowych wielkości fotometrycznych lub Wyznaczanie skuteczności lamp oświetleniowych
T-L-2Wyznaczanie gęstości ciał
T-L-3Pomiar wilgotności powietrza
T-L-4Pomiary kalorymetryczne
T-L-5Pomiary rezystancji metodą bezpośrednią i techniczną lub Wyznaczanie siły elektromotorycznej ogniwa
T-L-6Wyznaczanie sprawności urządzeń elektrycznych
T-L-8Pomiar radioaktywności wybranych próbek
T-L-9Omówienie, interpretacja i podsumowanie uzyskanych rezultatów podczas wykonanych ćwiczeń.
T-L-1Zasady bezpiecznej pracy w pracowni fizycznej, użytkowania analogowych i cyfrowych przyrządów pomiarowych. Wprowadzenie do oceny niepewności wyników pomiarów. Formalne i merytoryczne wymogi dotyczące przygotowywania sprawozdań z ćwiczeń.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne.
M-3Dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń.
S-2Ocena podsumowująca: Końcowa ocena skorygowanych sprawozdań i zaliczenie ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przy pomocy nauczyciela obsługuje proste przyrządy pomiarowe i wykonuje pomiary podstawowych wielkości fizycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_B03_K01Student wykazuje dbałośc o udostępnione narządzia, urządzenia i aparaturę.Student wykazuje umiejętność pracy w zespole realizującym wyznaczone zadanie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_K02jest świadomy ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania oraz ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze fachowej i innych źródłach, również w języku obcym;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studentów umiejętności prawidłowego wykonywania pomiarów wielkości fizycznych prostych i złożonych, stosowania jednostek miar zgodnych z SI oraz oobliczeń wyniku końcowego łącznie z określeniem jego wiarygodności, przydatności i rzetelności.
Treści programoweT-W-1Zagadnienia wstępne: Rola fizyki w rozwoju nauki. Wielkości i prawa fizyczne. Układ jednostek SI. Grawitacja.
T-L-9Omówienie, interpretacja i podsumowanie uzyskanych rezultatów podczas wykonanych ćwiczeń.
T-L-1Zasady bezpiecznej pracy w pracowni fizycznej, użytkowania analogowych i cyfrowych przyrządów pomiarowych. Wprowadzenie do oceny niepewności wyników pomiarów. Formalne i merytoryczne wymogi dotyczące przygotowywania sprawozdań z ćwiczeń.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne.
M-3Dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Końcowa ocena skorygowanych sprawozdań i zaliczenie ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym wykazuje zanagażowanie w pracę zespołową. Zazwyczaj szanuje pracę własną i innych.
3,5
4,0
4,5
5,0