Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OZE_1A_C29_U01 | Student potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do prawidłowego utrzymania gotowości technicznej maszyn i urządzeń oraz podejmować decyzje w zakresie doboru optymalnych metod naprawczych dostosowanych do wymagań eksploatacyjnych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OZE_1A_U11 | potrafi wykorzystać poznaną wiedzę z obszaru nauki o materiałach, grafiki inżynierskiej, części maszyn i maszynoznawstwa, wytwórczych procedur technologicznych, a także obsługi i utrzymania maszyn i urządzeń do:
1) właściwego stosowania materiałów w technice,
2) czytania rysunków technicznych, odwzorowywania i wymiarowania elementów maszyn i urządzeń, w tym z zastosowaniem programu CAD,
3) analizy pracy mechanizmów i prawidłowego doboru części oraz zespołów w urządzeniach, a także projektowania i wykonywania obliczeń wytrzymałościowych dla prostych elementów,
4) doboru wytwórczych procedur technologicznych dla prostych elementów maszyn i urządzeń,
5) planowania i nadzorowania systemów użytkowania i utrzymania maszyn w dobrym stanie technicznym; |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
---|
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie wiedzy z zakresu podstawowych zasad wykonywania napraw w zależności od rodzaju części oraz rodzaju uszkodzenia |
---|
C-3 | Kształcenie umiejętności poprawnego planowania procesów obsługowo-naprawczych w zależności od stopnia zmechanizowania i zautomatyzowania procesu produkcji |
C-2 | Prawidłowe zabezpieczanie procesów przechowywanie maszyn oraz znajomość procesów destrukcyjnych wpływających na trwałość i niezawodność obiektów technicznych |
Treści programowe | T-A-1 | Technologiczność obsługowa i naprawcza obiektów technicznych, projektowanie cyklów przeglądowo naprawczych |
---|
T-A-2 | Diagnostyka oraz defektoskopia w eksploatacjij maszyn i urządzeń |
T-A-3 | Materiały eksploatacyjne - paliwa, smary, środki myjące itp - gospodarowanie i przechowywanie. Zasady prawidłowej gospodarki materiałami eksploatacyjnymi |
T-A-5 | Naprawa typowych części maszyn, podstawowe zasady wykorzystywane do naprawy części maszyn (przekwalifikowanie części, wymiary naprawcze, metody plastyczne, chemiczne i galwaniczne nakładanie powłok) |
T-A-4 | Przechowywanie maszyn i urzadzeń zwiazanych z pozyskaniem i produkcją odnawialnysch żródeł energii |
T-L-1 | Oczyszczanie elementów maszyn, (mechaniczne, chemiczne), malowanie |
T-L-2 | Badanie wybranych cech tribologicznych środków smarnych, badanie powłok malarskich |
T-L-3 | Montaż i demontaż wybranych obiektów |
T-L-4 | Weryfikacja części maszyn w procesach naprawy (części klasy wałek, części klasy tuleja, części klasy korpus - łącznik |
T-L-5 | Spawanie, napawanie, lutowanie oraz klejenie w obsłudze technicznej maszyn i urzadzeń |
T-W-4 | Naprawa i regeneracja części maszyn. Zasady prawidłowego montażu i demontażu: utrzymanie czystości, opracowanie planu operacyjnego, dobór urządzeń pomocniczych, stosowanie oznakowań, normalizacja wyposażenia, uwzględnienie cech konstrukcyjnych i stanu połączeń. |
T-W-1 | Przedmiot w ujęciu systemowym teorii eksploatacji wraz z uwzględnieniem procesów starzenia materiałów i maszyn. Użytkowanie i obsługiwanie jako procesy eksploatacji. Zasady użytkowania maszyn oraz infrastruktury technicznej. Zasady obsługiwania i ich wpływ na trwałość i niezawodność maszyn i urzadzeń. |
T-W-5 | Tarcie i zużycie. Identyfikacja tarciowych procesów niszczących WW – zużycie ścierne, adhezyjne, łuszczenie, gruzełkowe itp. |
T-W-2 | Korozja w procesie eksploatacji. Korozja jako proces destrukcji materiałów konstrukcyjnych. Podstawowe metody ochrony przed korozją. Ochrona trwała i ochrona czasowa. |
T-W-3 | Podstawowe fazy procesu technologicznego naprawy. Rodzaje napraw. Naprawy doraźne i naprawy planowe. Naprawy profilaktyczne i naprawy o dużym zakresie. Metody planowania napraw. Wybór metody naprawy. |
T-W-6 | Metody przeciwdziałania procesom niszczącym. Dobór materiałów, procesów wytwarzania. Znaczenie smarowania w przeciwdziałaniu procesom niszczącym – rodzaje smarowania, środki smarne |
Metody nauczania | M-3 | Wykład informacyjny |
---|
M-4 | Wykład problemowy |
M-5 | Pokaz |
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-4 | Ocena formująca: Pisemne sprawdziany kontrolne w czasie trwania zajęć |
---|
S-2 | Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie |
S-3 | Ocena formująca: Ocena sprawozdania z wykonanych ćwiczeń |
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny na zasadach pytań zamkniętych i otwartych. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym potrafi rozpoznać i scharakteryzować podstawowe systemy związane z obsługą techniczną oraz systemy utrzymania gotowości technicznej maszyn i obiektów technicznych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |