Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OZE_1A_C10_U01 | potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do zestawienia podstawowych układów stosowanych w automatyce |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OZE_1A_U07 | potrafi zastosować nabytą wiedzę z elektrotechniki, elektroniki i automatyki przy pozyskiwaniu, przetwarzaniu i wykorzystaniu energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych; |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
---|
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem nauczania jest uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu zastosowań elementów i układów automatyki w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz zapoznanie studentów z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi z zakresu układów regulacji i sterowania w tej produkcji. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Pojęcia podstawowe i klasyfikacja układów automatyki. Elementy układów automatyki. |
---|
T-L-6 | Budowa i zasada działania czujników do pomiaru podstawowych wielkości nieelektrycznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej. Zastosowanie układów sterowania i regulacji automatycznej w produkcji roślinnej i zwierzęcej. Przegląd najnowszych rozwiązań układów sterowania i regulacji automatycznej w produkcji roślinnej i zwierzęcej. |
T-L-2 | Wybrane układy nieliniowe. Czujnik pomiarowy i przetwornik w układzie regulacji. Podstawowe przetworniki pomiarowe. |
T-L-5 | Układy sygnalizacji i blokad. Wprowadzenie w tematykę automatyzacji produkcji roślinnej i zwierzęcej. |
T-L-4 | Urządzenia cyfrowe w układach automatyki. Pojęcia podstawowe, urządzenia wejściowe i wyjściowe w komputerowych układach sterowania. |
T-L-3 | Zasady regulacji. Regulatory typu: P., PI, PD, PID, nastawy regulatorów. Regulatory wielostawne. Rejestracja podstawowych wielkości analogowych i cyfrowych. Komputerowe sterowanie pomiarami wielkości fizycznych i chemicznych. |
T-W-3 | Pomiary podstawowych wielkości elektrycznych i nieelektrycznych. |
T-W-4 | Wybrane układy nieliniowe. Czujnik pomiarowy i przetwornik w układzie regulacji. Podstawowe przetworniki pomiarowe. |
T-W-2 | Budowa i zasada działania czujników do pomiaru podstawowych wielkości elektrycznych i nieelektrycznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej. |
T-W-1 | Wiadomości wprowadzające - podstawowe pojęcia z dziedziny automatyki. |
T-W-8 | Elementy automatyki zabezpieczeniowej: ochrona przeciwporażeniowa, zabezpieczenia przed wystąpieniem stanów awaryjnych w pracy urządzeń. Układy sygnalizacji i blokad. Wprowadzenie w tematykę automatyzacji produkcji roślinnej i zwierzęcej. |
T-W-9 | Zastosowanie układów sterowania i regulacji automatycznej w produkcji roślinnej i zwierzęcej. Przegląd najnowszych rozwiązań układów sterowania i regulacji automatycznej w produkcji roślinnej i zwierzęcej. |
T-W-6 | Rejestracja podstawowych wielkości analogowych i cyfrowych. Komputerowe sterowanie pomiarami wielkości fizycznych i chemicznych. |
T-W-7 | Budowa i właściwości eksploatacyjne typowych elementów automatyki. Urządzenia cyfrowe w układach automatyki. Pojęcia podstawowe, urządzenia wejściowe i wyjściowe w komputerowych układach sterowania. |
T-W-5 | Zasady regulacji. Regulatory typu: P., PI, PD, PID, nastawy regulatorów. Regulatory wielostawne. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratorykne |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe |
---|
S-1 | Ocena formująca: ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do zestawienia prostych układów stosowanych w automatyce |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |