Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N1)
specjalność: Zielarstwo
Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium inżynierskie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>, Monika Grzeszczuk <Monika.Grzeszczuk@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych. |
W-2 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu statystyki i informatyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z z budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej. |
C-2 | Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych. |
C-3 | Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przygotowanie do prowadzenia badań naukowych. Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, charakterystyka materiału badawczego, metody badań. | 4 |
T-S-2 | Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego. | 4 |
8 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Opracowanie wyników badań (tworzenie tabel i rysunków), interpretacja wyników badań. | 4 |
T-S-2 | Prezentacja wstępnych wyników badań | 4 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-S-2 | Konsultacje związane z tematyką seminarium | 8 |
A-S-3 | Przygotowanie do seminarium | 8 |
A-S-4 | Przygotowanie prezentacji własnej studenta | 6 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Konsultacje dydaktyczne odnośnie zasad opracowania wyników badań. | 12 |
A-S-2 | Pzrygotowanie prezentacji własnych wyników badań. | 10 |
A-S-3 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie |
M-2 | Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Medody programowe z użyciem komputera |
M-4 | Metody praktyczne - pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_C22_W01 Student ma wiedzę na temat struktury pracy, układu, metod badań stosowanych w pracach inżynierskich. | OG_1A_W05 | R1A_W05, R1A_W08, R1A_W09 | InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05 | C-1 | T-S-1 | M-2, M-1, M-4 | S-1 |
OG_1A_C22_W02 Student ma wiedzę na temat zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania. | OG_1A_W05, OG_1A_W17 | R1A_W02, R1A_W05, R1A_W07, R1A_W08, R1A_W09 | InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05 | C-2 | T-S-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_C22_U01 Student posiada umiejętność pisania pracy naukowej w języku polskim, włącznie z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej. | OG_1A_U09 | R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07, R1A_U08, R1A_U09 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-2, C-3 | T-S-2, T-S-1 | M-3, M-2, M-1, M-4 | S-1, S-2 |
OG_1A_C22_U02 Student posiada umiejętność wykonywania doświadczeń, eksperymentów, interpretowania wyników badań oraz prezentowania ich. | OG_1A_U08, OG_1A_U09, OG_1A_U18 | R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07, R1A_U08, R1A_U09 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-2, C-3 | T-S-1 | M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_C22_K01 Student posiada umiejętność pracy w zespole. | OG_1A_K05 | R1A_K02, R1A_K03, R1A_K05, R1A_K07, R1A_K08 | InzA_K01, InzA_K02 | C-2, C-1, C-3 | T-S-1, T-S-2, T-S-1 | M-3, M-2, M-4 | S-1, S-2 |
OG_1A_C22_K02 Student ma świadomość potrzeby doskonalenia się w zakresie tematyki pracy dyplomowej. | OG_1A_K01 | R1A_K01, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08 | InzA_K01, InzA_K02 | C-3 | T-S-1, T-S-2, T-S-1 | M-3, M-2, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_C22_W01 Student ma wiedzę na temat struktury pracy, układu, metod badań stosowanych w pracach inżynierskich. | 2,0 | Student nie opanował wymaganej wiedzy w stopniu podstawowym. |
3,0 | Student opanował wymaganą wiedzę w stopniu podstawowym. | |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktury , układu pracy itp. stosuje je w odniesieniu do własnej ptracy dyplomowej. Zna metody badań stosowane we własnej pracy. | |
4,0 | Student dobrze opanował wiedzę na temat struktury, układu pracy dyplomowej. Zna metody badań stosowane we własnej pracy. | |
4,5 | Student dobrze opanował wiedzę na temat struktury, układu pracy dyplomowej z róznych dziedzin. Zna metody badań stosowane nie tylko we własnej pracy. | |
5,0 | Student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat struktury, układu pracy itp. z różnych dziedzin. Zna metody badań stosowane w róznych dziedzinach, właściwei je ocenia i wyciąga wnioski. | |
OG_1A_C22_W02 Student ma wiedzę na temat zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania. | 2,0 | Student nie zna zasad korzystania w pracy dyplomowej z fachowej literatury. |
3,0 | Student w stopniu podstawowym opanował zasady korzystania w pracy dyplomowej z fachowej literatury, głównie polskojęzycznej. | |
3,5 | Student w stopniu podstawowym opanował zasady korzystania z literatury fachowej krajowej i zagranicznej zna podstawy jej cytowania. | |
4,0 | Student opanował zasady korzystania z literatury fachowej krajowej i zagranicznej, opanował dobrze podstawy jej cytowania. | |
4,5 | Student dobrze opanował zasady korzystania z literatury fachowej polskiej i zagranicznej, zna dobrze zasady jej cytowania i wyszukiwania w dostępnych bazach danych. | |
5,0 | Student bardzo dobrze opanował zasady korzystania w pracy z najnowszej literatury fachowej krajowej i zagranicznej, bez problemów wyszukuje dostępne bazy danych, zna bardzo dobrze zasady cytowania literatury, prawidłowo sporządza wykaz piśmiennictwa. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_C22_U01 Student posiada umiejętność pisania pracy naukowej w języku polskim, włącznie z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej. | 2,0 | Student nie posiada umiejętności pisania pracy dyplomowej. |
3,0 | Student w stopniu podstawowym opanował umiejętnośc pisania pracy dyplomowej, ma problemy z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej, | |
3,5 | Student opanował umiejętnośc pisania pracy dyplomowej, prawidłowo cytuje literaturę fachową krajową i zagraniczną. | |
4,0 | Student dobrze opanował umiejętnośc pisania pracy dyplomowej, prawidłowo cytuje zebraną literaturę fachową krajową i zagraniczną. | |
4,5 | Student dobrze opanował umiejętność pisania pracy dyplomowej oraz zasady cytowania fachowej literatury. | |
5,0 | Student bardzo dobrze opanował umiejętność pisania pracy dyplomowej oraz zasady cytowania najnowszej fachowej literatury, zarówno jkajowej, jak i zagranizcnej. | |
OG_1A_C22_U02 Student posiada umiejętność wykonywania doświadczeń, eksperymentów, interpretowania wyników badań oraz prezentowania ich. | 2,0 | Student nie opanował umiejętności wykonywania doświadczenia, nie potrafi zinterpretować wyników własnych badań. |
3,0 | Student w stopniu podstawowym opanował umiejętność wykonywania własnego doświadczenia, potrafi zinterpretować podstawowe wyniki uzyskanych wyników. | |
3,5 | Student opanował umiejętność wykonywania własnego doświadczenia, nie ma problemu z interpretacją własnych wyników badań. | |
4,0 | Student dobrze opanował umiejętność wykonywania doświadczenia, prawidłowo interpretuje własne wyniki badań i potrafi je zaprezentować. | |
4,5 | Student bardzo dobrze opanował umiejętność wykonywania własnego doświadczenia, potrafi krytycznie odnieść się do interpretacji wyników doświadczenia własnego i innych, potrafi zaprazentować własne wyniki badań. | |
5,0 | Student bardzo dobrze opanował umiejętnośc wykonywania doświadczeń i interpretacji wyników badań oraz ich dyskusji, potrafi krytycznie odnieść się do interpratacji wyników doświadczenia własnego i innych. Prawidłowo wyciąga wnioski, potrafi zaprezentować własne wyniki badań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_C22_K01 Student posiada umiejętność pracy w zespole. | 2,0 | Student nie potrafi pracować w zespole. |
3,0 | Student biernie uczestniczy w pracy zespołowej nie wykazując własnej inicjatywy. | |
3,5 | Student uczestniczy w pracy zespołowej sporadycznie przejawiając własną inicjatywę. | |
4,0 | Student jest w stanie zorganizować pracę zespołową. | |
4,5 | Student potrafi dobrze zorganizować pracę w zespole. | |
5,0 | Student z bardzo dobrym skutkiem i zaangażowaniem organizuje pracę w zespole przyjmując w nim rolę przywódczą. | |
OG_1A_C22_K02 Student ma świadomość potrzeby doskonalenia się w zakresie tematyki pracy dyplomowej. | 2,0 | Student nie jest zainteresowany doskonaleniem własnego warsztatu pracy. |
3,0 | Student biernie wykonuje polecenia prowadzącego zajęcia bez przejawiania własnej inicjatywy. | |
3,5 | Student nie przejawia zbytniego zaintyeresowania doskonaleniem własnego warsztatu pracy, sporadycznie bierze udział w dyskusji dydaktycznej. | |
4,0 | Student przejawia zainteresowanie doskonaleniem własnego warsztatu pracy, bierze udział w dyskusji dydaktycznej. | |
4,5 | Student przejawia zainteresowanie doskonaleniem własnego warsztatu pracy, poszukuje nowych rozwiązań, często bierze udział w dyskusji. | |
5,0 | Student przejawia bardzo duże zainteresowanie doskonaleniem własnego warsztatu pracy, stosuje nowoczesne rozwiązania, jest bardzo aktywny w prowadzeniu dyskusji i konwersacji. |
Literatura podstawowa
- Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową., Wyd. Złote myśli, 2006
- Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010
Literatura dodatkowa
- Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską., TAWPN Universitates, Kraków, 2006