Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OG_1A_O04-2_U01 | Po zrealizowaniu treści programowych student będzie potrafił ocenić negatywne skutki chemizacji ronictwa i podać metody ich minimalizacji |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OG_1A_U04 | student ma umiejętność określania konieczności i terminu wykonania zabiegów ochrony roślin w uprawach ogrodniczych oraz doboru środków i metod ich prowadzenia |
---|
OG_1A_U06 | student ma umiejętność wyboru oraz zaplanowania technologii uprawy, przechowywania i przetwarzania, stosowanych w ogrodnictwie w celu uzyskania najlepszych efektów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem jakości produktu finalnego oraz analizy ekonomicznej przedsięwzięcia |
OG_1A_U10 | student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania gospodarstwa ogrodniczego pod względem zastosowanych procesów technologicznych i rozwiązań technicznych, stosuje te rozwiązania w praktyce |
OG_1A_U11 | student potrafi zdiagnozować zasobność gleb i podłoży ogrodniczych, posługuje się metodami oceny stanu odżywienia roślin, stosuje zasady racjonalnego nawożenia mineralnego zgodnego z potrzebami uprawianych roślin ogrodniczych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Wyrobienie umiejętności zmniejszania uciążliwości dla środowiska związanych z produkcją i stosowaniem agrochemikaliów |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Skutki produkcji i stosowania nawozów mineralnych. Ładunek zanieczyszczeń w nawozach mineralnych |
---|
T-W-4 | Pestycydy a środowisko - czynniki wpływające na akumulację i rozkład substancji
aktywnych. Monitoring gleb, wód i jakości płodów rolnych |
T-W-7 | Metody i regulacje prawne zapobiegające ujemnym skutkom chemizacji rolnictwa. Wybrane problemy standaryzacji nawozów i środków ochrony roślin |
T-W-5 | Charakterystyka oddziaływania, obieg w biosferze i zagrożenia wynikające z
zanieczyszczenia środowiska wybranymi pierwiastkami śladowymi związanymi z chemizacją rolnictwa |
T-W-2 | Skutki produkcji i stosowania nawozów naturalnych i organicznych. Ładunek zanieczyszczeń w nawozach naturalnych i organicznych |
T-W-6 | Stosowanie odpadów o znaczeniu nawozowym a ochrona środowiska |
T-W-1 | Zakres chemizacji rolnictwa, rodzaje agrochemikaliów, cel stosowania i wielkość ich zużycia w rolnictwie polskim i światowym |
T-A-2 | Bilansowanie składników pokarmowych roślin w glebach gospodarstw rolnych w zależności od systemu gospodarowania (konwencjonalny, integrowany, ekologiczny) |
T-A-3 | Obliczanie ładunku zanieczyszczeń metalami ciężkimi gleb użyźnianych nawozami i odpadamim o znaczeniu nawozowym |
T-A-4 | Obliczanie zużycia pestycydów i obciążenia środowiska substancją aktywną w różnych systemach gospodarki rolnej. Krajowe i światowe przyklady ponadnormatywnego zastosowania pestycydów i skutki środowiskowe |
T-A-1 | Podstawowe zasady ustalania wymagań pokarmowych i potrzeb nawozowych roślin, jako element ochrony środowiska. Komputerowe doradztwo nawozowe |
Metody nauczania | M-2 | Wykład problemowy |
---|
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena cząstkowa przeprowadzana w trakcie realizacji zajęć, za aktywność i zaangażowanie studenta oraz umiejętność organizacji pracy w zespole |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie oceny przyrodniczych skutków chemizacji rolnictwa |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |