Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OG_1A_D03-ht_U01 | Student potrafi określić proporcję, dobrać barwy, ustalić zasady hierarchii w kompozycji. Dobiera na zasadzie harmonii lub kontrastu elementy składowe kompozycji. Potrafi stosować zasady porządkowania w kompozycji. Wskazuje na współdziałanie cech plastycznych tworzywa i reguł kompozycyjnych w dekoracjach roślinnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OG_1A_U03 | student ma umiejętność rozpoznawania drzew, krzewów, bylin i roślin zielnych, ich doboru do siedliska, projektowania powierzchni potrzebnej dla siedliska drzew i krzewów, projektowania, zakładania i pielęgnowania ogrodów przydomowych, wykorzystania roślin do dekoracji wnętrz |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z rozwojem dekoracji roślinnych na przestrzeni dziejów i podstawowymi regułami dekoracji roślinnych |
---|
Treści programowe | T-W-7 | Elementy dekoracji roślinnej. Cz. I. Punkt. Linie geometryczne i naturalne. Forma podstawowa i wolna. |
---|
T-W-8 | Elementy dekoracji roślinnej. Cz. II. Płaszczyzna. Podział płaszczyzny. Kontur. Struktura i faktura powierzchni. Bryła, wnętrze bryły. |
T-W-9 | Elementy dekoracji roślinnej. Cz. III. Proporcje i modyfikacje proporcji. Światło i cień. Głębia. |
T-W-10 | Barwa w kompozycji roślinnej. Koło barw. Właściwości barw. |
T-W-11 | Sposób oddziaływania barw na człowieka. Systematyka barw. |
T-W-12 | Zasady łączenia barw w dekoracji roślinnej. Harmonia i kontrast barw. Relatywizm barw. |
T-W-13 | Znaczenie barw w dekoracji roślinnej. Symbolika barw. |
T-W-14 | Rodzaje porządku i struktur porządku w dekoracji roślinnej. |
T-W-15 | Grupowanie, stopniowanie i rozproszenie elementów w dekoracji roślinnej. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny) |
---|
M-2 | Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem) |
M-3 | Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych , filmy instruktażowe) |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: test |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczeniowy |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym umie okreslić proporcje, barwy, elementy kompozycji w dekoracjach roślinnych. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |