Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OG_1A_D05-ht_U02 | Potrafi wskazać i zastosować właściwe metody ochrony roślin stosowanych w hortiterapii przed najważniejszymi chorobami i szkodnikami |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OG_1A_U04 | student ma umiejętność określania konieczności i terminu wykonania zabiegów ochrony roślin w uprawach ogrodniczych oraz doboru środków i metod ich prowadzenia |
---|
OG_1A_U13 | student stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w realizacji procesów technologicznych związanych z produkcją ogrodniczą, potrafi korzystać z regulacji prawnych i środków finansowych pozyskiwanych w efekcie realizacji krajowych i międzynarodowych projektów badawczych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | zapoznanie z wiedzą o warunkach sprzyjających występowaniu chorób i szkodników roślin |
---|
C-1 | zapoznanie z gatunkami szkodników i grzybów o dużym znaczeniu dla zdrowotności roślin stosowanych w hortiterapii |
C-3 | zapoznanie studentów ze skutecznymi, a zarazem bezpiecznymi dla środowiska metodami zwalczania chorób i szkodników roślin oraz poprawnym ich zastosowaniem |
Treści programowe | T-A-1 | Diagnostyka najważniejszych grup szkodników roślin stosowanych w hortiterapii na podstawie cech morfologicznych oraz uszkodzeń roślin powodowanych przez wybrane fitofagi. |
---|
T-A-2 | Biologia, rozwój i szkodliwość wybranych szkodników roślin znaczących w hortiterapii. |
T-A-3 | Charakterystyka najważniejszych szkodników roślin ozdobnych uprawianych we wnętrzach, w gruncie i pod osłonami oraz drzew i krzewów owocowych. |
T-A-5 | Diagnostyka i szkodliwość chorób roślin ozdobnych i owocowych stosowanych w hortiterapii powodowanych przez grzyby. Biologia i zwalczanie ich sprawców. |
T-A-4 | Diagnostyka i szkodliwość chorób roślin ozdobnych i owocowych stosowanych w hortiterapii powodowanych przez wirusy, bakterie i organizmy grzybopodobne. Biologia i zwalczanie ich sprawców. |
T-W-1 | Charakterystyka najważniejszych grup chorób i szkodników roślin używanych w hortiterapii. |
T-W-2 | Typy uszkodzeń roślin ozdobnych powodowanych przez fitofagi. |
T-W-3 | Ekologiczne aspekty występowania szkodników roślin. |
T-W-5 | Istota choroby, przebieg procesu chorobowego i czynniki kształtujące go. |
T-W-6 | Rodzaje odporności roślin. |
T-W-4 | Metody prognozowania i sygnalizacji pojawu najważniejszych szkodników roślin stosowanych w hortiterapii. |
T-W-7 | Epidemiologia chorób roślin; typy epidemii i ich przebieg. |
T-W-9 | Profilaktyka w ochronie roślin używanych w hortiterapii przed chorobami i szkodnikami. |
T-W-10 | Ekologiczne i integrowane metody ochrony roślin stosowanych w hortiterapii przed chorobami i szkodnikami uprawianych w gruncie i pod osłonami. |
T-W-8 | Metody prognozowania i sygnalizacji pojawu najważniejszych chorób roślin stosowanych w hortiterapii. |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny i problemowy |
---|
M-2 | prezentacja multimedialna |
M-3 | dyskusja dydaktyczna |
M-4 | pokaz i ekspozycja |
M-5 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: sprawdzian |
---|
S-2 | Ocena formująca: kolokwium |
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
S-4 | Ocena podsumowująca: praca kontrolna z umiejętności |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | potrafi wskazać właściwe metody ochrony roślin stosowanych w hortiterapii |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |