Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OG_1A_O11-N2_U01 | Student potrafi powiązać obecność związków bioaktywnych w żywności z jej jakością oraz wpływem na zdrowie konsumenta |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OG_1A_U06 | student ma umiejętność wyboru oraz zaplanowania technologii uprawy, przechowywania i przetwarzania, stosowanych w ogrodnictwie w celu uzyskania najlepszych efektów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem jakości produktu finalnego oraz analizy ekonomicznej przedsięwzięcia |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie studentom wiedzy z zakresu właściwości i możliwości wykorzystania prozdrowotnych składników owoców i warzyw w produkcji żywności |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Wzbogacanie żywności składnikami owoców i warzyw w celu przedłużenia jej trwałości oraz otrzymania nowych produktów |
---|
T-A-2 | Charakterystyka najważniejszych bioaktywnych składników chemicznych owoców i warzyw wykorzystywanych w produkcji żywności |
T-A-1 | Innowacyjne technologie w produkcji żywności zawierającej i wzbogaconej bioaktywnymi składnikami pochodzenia roślinnego |
T-L-1 | Porównanie koncentracji związków o właściwościach przeciwutleniających w wybranych produktach owocowych i warzywnych |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
---|
M-3 | Pokaz |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
M-5 | ćwiczenia laboratoryjne |
M-6 | Metoda projektów (raport) |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję |
---|
S-4 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny |
S-3 | Ocena podsumowująca: Raport |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi powiązać obecności związków bioaktywnych w żywności z jej jakością oraz wpływem na zdrowie konsumenta |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym powiązać obecność związków bioaktywnych w żywności z jej jakością oraz wpływem na zdrowie konsumenta |
3,5 | Student potrafi w stopniu zadowalającym powiązać obecność związków bioaktywnych w żywności z jej jakością oraz wpływem na zdrowie konsumenta |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym powiązać obecność związków bioaktywnych w żywności z jej jakością oraz wpływem na zdrowie konsumenta |
4,5 | Student potrafi w stopniu ponad dobrym powiązać obecność związków bioaktywnych w żywności z jej jakością oraz wpływem na zdrowie konsumenta |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym powiązać obecność związków bioaktywnych w żywności z jej jakością oraz wpływem na zdrowie konsumenta |