Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Proekologiczne źródła energii
Sylabus przedmiotu Efektywność energetyczna w budownictwie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Proekologiczne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Efektywność energetyczna w budownictwie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Inni | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marzena Gibczyńska <Marzena.Gibczynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowe wiadomości z techniki cieplnej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie wpływu podstawowych parametrów konstrukcyjno-użytkowych budynków na ich jakość energetyczną, klasyfikacji materiałów budowlanych pod względem przydatności termoizolacyjnej, rosnących wymagań w zakresie poprawy bilansu energetycznego współczesnych budynków. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Budownictwo efektywne energetycznie. Budynki pasywne, zero i plus energetyczne. Rodzaje izolacji i ich dobór, charakterystyka energetyczna budynków. Magazynowanie ciepła na potrzeby budynków. | 5 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-W-2 | studiowanie wskazanej literatury | 15 |
A-W-3 | wykonanie opracowania na zadany temat | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wyklad multimedialny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena opracowania wykonanego na zadany temat |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PZE_10-_A01_W01 Słuchacz studiów podyplomowych zna wpływ podstawowych parametrów konstrukcyjno-użytkowych budynków na ich jakość energetyczną. | PZE_10-_W01, PZE_10-_W05 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PZE_10-_A01_U01 Słuchacz potrafi sklasyfikować materiały budowlane pod względem ich przydatności termoizolacyjnej. | PZE_10-_U05 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PZE_10-_A01_K01 Słuchacz jest świadomy rosnących wymogów w zakresie poprawy bilansu energetycznego wspłczesnych budynków. | PZE_10-_K01, PZE_10-_K02 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PZE_10-_A01_W01 Słuchacz studiów podyplomowych zna wpływ podstawowych parametrów konstrukcyjno-użytkowych budynków na ich jakość energetyczną. | 2,0 | |
3,0 | przy 60% kompletności i poprawności wykonania pracy kontrolnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PZE_10-_A01_U01 Słuchacz potrafi sklasyfikować materiały budowlane pod względem ich przydatności termoizolacyjnej. | 2,0 | |
3,0 | przy 60% kompletności i poprawności wykonania pracy kontrolnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PZE_10-_A01_K01 Słuchacz jest świadomy rosnących wymogów w zakresie poprawy bilansu energetycznego wspłczesnych budynków. | 2,0 | |
3,0 | przy podstawowym poziomie świadomości | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lewandowski W., Ryms M., Biopaliwa. Proekologiczne odnawialne źródła energii., WNT, Warszawa, 2013
Literatura dodatkowa
- Górzyński J., Podstawy analizy energetycznej obiektów budowlanych, Wyd. Politechniki Warszawskiej., Warszawa, 2012