Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ROL_2A_P01_K01 | Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, podejmować decyzje, a także ma śwadomość odpowiedzialności za produkcję żywności. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ROL_2A_K01 | Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w rolnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się prze całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
ROL_2A_K04 | Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa z uwzględnieniem jego wpływu na środowisko |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
R2A_K06 | posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska |
R2A_K07 | ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie się z organizacją produkcji roślinnej w gospodarstwie oraz ciągami uprawowymi przy agrotechnice gatunków roślin w ujęciu płodozmianowym. |
---|
Treści programowe | T-PR-1 | Praktyka zawodowa jest integralną częścią praktyki zawodowej i obejmuje:
- Szczegółowe elementy technologii produkcji roślinnej, produkcja roślinna w ujęciu płodozmianowym.Ocena warunków przyrodniczych gospodarstwa. Ocena zachwaszczenia gleb. Uprawa roli. Nawożenie organiczne i mineralne. Siew i sadzenie podstawowych gatunków roślin: zboża ozimego lub jarego,buraków, ziemniaków, rzepaku, motylkowatych i innych. Pielęgnacja i ochrona roślin: zbożowych, okopowych, rzepaku, motylkowatych iinnych.Zbiór zielonek oraz ich konserwowanie - na trwałych użytkach zielonych i na polach uprawnych. Zbiory: rzepaku, zbóż, roślin strączkowych i innych. Zbiory okopowych: - ziemniaków i buraków. Przechowalnictwo podstawowych płodów rolnych. Zagospodarowanie płodów rolnych w gospodarstwie
-Zadania dla specjalności: Omówić niezbędne etapy działania w drodze przekształcania analizowanego gospodarstwa rolnego w gospodarstwo agroturystyczne (specjalność doradztwo
w agroturyzmie), przedstawić strategię rozwoju analizowanego gospodarstwa rolnego (specjalność doradztwo rolnicze) |
---|
Metody nauczania | M-1 | Metoda praktyczna / ćwiczenia produkcyjne. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz podejmować decyzje. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |