Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C14_W01 | umiejętność oceny czynników wpływających na stan uwilgotnienia gleb i rozpoznanie metod regulacji stosunków powietrzno-wodnych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_W10 | ma uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie:
1) produkcji roślinnej, obejmującą charakterystykę popularnych roślin upraw-nych, uprawę roli, siew i sadzenie oraz pielęgnowanie i nawożenie roślin, zmianowanie i płodozmiany, zasady użytkowania łąk i pastwisk, systemy gospodarowania w rolnictwie, wpływ mechanizacji na środowisko glebowe i produkcję roślinną,
2) produkcji ogrodniczej, obejmującą charakterystykę podstawowych grup roślin ogrodniczych oraz organizację produkcji i sprzedaży roślin ogrodni-czych,
3) produkcji zwierzęcej, obejmującą podstawy reprodukcji zwierząt, podstawy żywienia i paszoznawstwa, podstawy profilaktyki weterynaryjnej, dobrostan zwierząt, wymogi dla pomieszczeń inwentarskich, systemy i metody chowu, hodowli i użytkowania wybranych gatunków zwierząt, zagrożenia dla ludzi, zwierząt i środowiska naturalnego związane z intensywną produkcją zwierzęcą,
4) gospodarki leśnej, obejmującą ekosystem leśny, kategorie lasów ochron-nych i zasady prowadzenia w nich gospodarki leśnej, charakterystykę zasobów leśnych i przyrodniczych warunków produkcji leśnej w Polsce, regionalizację przyrodniczo-leśną i typologię siedlisk leśnych, cechy drzewostanu, mapy siedliskowe i drzewostanowe, strukturę i jakość hodowlaną oraz techniczną drzewostanu, zabiegi pielęgnacyjne, rębnie, zagrożenia, monitoring i ochronę lasów,
z wyraźnym zaznaczeniem elementów środowiskowych, przydatną do rozu-mienia uwarunkowań i zasad produkcji roślinnej, zwierzęcej i leśnej; |
---|
TRL_1A_W26 | ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą ocenę jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju w Polsce i krajach europejskich, kształtowanie zabudowy osiedli wiejskich, gospodarkę mediami komunalnymi, ściekami i odpadami, obiektami wodno-melioracyjnymi oraz turystycznymi i rekreacyjnymi, w tym przydatną i niezbędna dla dostrzegania i rozumienia aktualnych problemów i związków występujących w procesie rozwoju obszarów wiejskich, również z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną środowiska naturalnego; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
R1A_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
Cel przedmiotu | C-1 | zastosowanie zabiegów melioracyjnych do kształtowania stosunków powietrzno-wodnych gleb |
---|
C-2 | Ocena i sposoby eksploatacji systemów melioracyjnych |
Treści programowe | T-W-9 | Eksploatacja urządzeń melioracyjnych, utrzymanie urządzeń melioracji podstawowych i szczegółowych |
---|
T-W-3 | Przyrodnicze uwarunkowania melioracji terenów dolinowych |
T-W-2 | Melioracje jako czynnik kształtowania środowiska przyrodniczego. Rola melioracji w produkcji rolniczej |
T-W-5 | Drenowanie, elementy sieci, układy, zasady projektowania drenowania, wytyczne drenowania |
T-W-8 | Mała retencja, retencyjne zbiorniki rolnicze. Gospodarowanie wodą |
T-W-1 | Pojęcie melioracji, podział. Elementy Prawa Wodnego w zakresie melioracji |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie |
---|
S-1 | Ocena formująca: kolokwia cząstkowe (dwa) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student w dostateczny sposób ocenia stosunki wodno-powietrzne w glebach i dobiera odpowiednie metody poprawy |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |