Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (N1)
Sylabus przedmiotu Infrastruktura obszarów wiejskich:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Infrastruktura obszarów wiejskich | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Hawrot-Paw <Malgorzata.Hawrot-Paw@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Karbowy <Andrzej.Karbowy@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomośc zagadnień z rysunku technicznego |
W-2 | Znajomośc zagadnień z budowy i zasady działania maszyn i urzadzeń |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przybliżyć problematykę i aktualne zagadnienia budowy i funkcjonowania obiektów technicznej infrastruktury terenów wiejskich |
C-2 | Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków (technicznych, organizacyjnych, społecznych, itp.) zachodzących w procesie utrzymania i użytkowania obiektów technicznej infrastruktury terenów wiejskich |
C-3 | Ukształtowac umiejętności zastosowania podawanej wiedzy w projektowaniu infrastruktury obszarów wiejskich |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Kierunki i poziom rozwoju technicznej infrastruktury na obszarach wiejskich - stan obecny, prognozy i wskaźniki rozwoju | 1 |
T-A-2 | Gospodarka mediami komunalnymi | 1 |
T-A-3 | Systemy i rozwiązania techniczne zaopatrzenia obszarów wiejskich w wodę | 1 |
T-A-4 | Systemy i rozwiązania techniczne gospodarki ściekowej | 1 |
T-A-5 | Systemy i rozwiązania techniczne gospodarki odpadami | 1 |
T-A-6 | Kształtowanie zabudowy osiedli wiejskich | 1 |
T-A-7 | Siec drogowa obszarów wiejskich. Siec energetyczna obszarów wiejskich | 1 |
T-A-8 | Zasady projektowania poszczególnych elementów infrastruktury | 1 |
T-A-9 | Środowiskowe skutki budowy elementów infrastruktury obszarów wiejskich z uwzględnieniem obowiązujących standardów | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia definiujące elementy składowe infrastruktury obszarów wiejskich | 1 |
T-W-2 | Charakterystyka funkcjonalno-technologiczna podstawowych elementów infrastruktury | 1 |
T-W-3 | Kierunki i poziom rozwoju technicznej infrastruktury na obszarach wiejskich - stan obecny, prognozy i wskaźniki rozwoju | 1 |
T-W-4 | Gospodarka mediami komunalnymi | 1 |
T-W-5 | Systemy i rozwiązania techniczne zaopatrzenia obszarów wiejskich w wodę | 2 |
T-W-6 | Systemy i rozwiązania techniczne gospodarki ściekowej | 2 |
T-W-7 | Systemy i rozwiązania techniczne gospodarki odpadami | 2 |
T-W-8 | Kształtowanie zabudowy osiedli wiejskich | 2 |
T-W-9 | Siec drogowa obszarów wiejskich | 1 |
T-W-10 | Siec energetyczna obszarów wiejskich | 1 |
T-W-11 | Zasady projektowania poszczególnych elementów infrastruktury | 2 |
T-W-12 | Określenie zmiennych wyjściowych do projektowania wybranych elementów infrastruktury | 1 |
T-W-13 | Środowiskowe skutki budowy elementów infrastruktury obszarów wiejskich z uwzględnieniem obowiązujących standardów | 1 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w cwiczeniach | 9 |
A-A-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 26 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia cwiczeń (do kolokwium) | 24 |
59 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 18 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów (do kolokwium) | 22 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład informacyjny |
M-2 | Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: podsumowujący Kolokwium z zakresu treści wykładowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O03-1_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą stosowane systemy i elementy infrastruktury, ocenę jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju oraz zagadnienia jej projektowania. | TRL_1A_W26 | R1A_W06, R1A_W07 | InzA_W01 | C-1, C-2, C-3 | T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-W-7, T-W-11, T-W-2, T-W-9, T-W-10, T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-5, T-W-4, T-W-13, T-W-3, T-W-12 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O03-1_U01 Potrafi pozyskiwac informacje z literatury, baz danych i innych źródeł oraz informacje te integrowac, interpretowac i krytycznie oceniac. | TRL_1A_U01 | R1A_U01 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-8, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
TRL_1A_O03-1_U02 Potrafi dostrzegac aktualne problemy i powiązania występujące w procesie rozwoju obszarów wiejskich, także z uwzględnieniem zagadnień ochrony środowiska. | TRL_1A_U25 | R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07 | InzA_U03, InzA_U05, InzA_U08 | C-1, C-2, C-3 | T-A-2, T-A-1, T-A-9, T-W-2, T-W-4, T-W-13, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O03-1_K01 Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebe dalszego ich pogłębiania. | TRL_1A_K01 | R1A_K01, R1A_K07 | InzA_K02 | C-1, C-2, C-3 | T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-W-7, T-W-11, T-W-2, T-W-9, T-W-10, T-W-6, T-W-8, T-W-5, T-W-4, T-W-13, T-W-3, T-W-12 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
TRL_1A_O03-1_K02 Rozumie ważnośc i potrzebę ochrony naturalnego środowiska. | TRL_1A_K05 | R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06 | InzA_K01 | C-1, C-2, C-3 | T-A-1, T-A-9, T-W-2, T-W-13, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O03-1_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą stosowane systemy i elementy infrastruktury, ocenę jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju oraz zagadnienia jej projektowania. | 2,0 | |
3,0 | Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O03-1_U01 Potrafi pozyskiwac informacje z literatury, baz danych i innych źródeł oraz informacje te integrowac, interpretowac i krytycznie oceniac. | 2,0 | |
3,0 | Prezentuje podstawowe definicje be z umiejętności analizy faktów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TRL_1A_O03-1_U02 Potrafi dostrzegac aktualne problemy i powiązania występujące w procesie rozwoju obszarów wiejskich, także z uwzględnieniem zagadnień ochrony środowiska. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi definiowac podstawowe zagadnienia z zakresu przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O03-1_K01 Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebe dalszego ich pogłębiania. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi określic braki wystepujące w swojej wiedzy z zakresu przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TRL_1A_O03-1_K02 Rozumie ważnośc i potrzebę ochrony naturalnego środowiska. | 2,0 | |
3,0 | Częściowo rozumie ważnośc i potrzebę ochrony środowiska naturalnego w zakresie przedmiotu, | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Golka W., Infrastruktura i technika w zrównoważonym rozwoju rolnictwa, IBMER, Warszawa, 2005
- Szeptycki A. i zespół, Stan i kierunki rozwoju techniki oraz infrastruktury rolniczej w Polsce, IBMER, Warszawa, 2005
- Wierzbucki K., Wybrane obiekty infrastruktury technicznej obszarów wiejskich, IBMER, Warszawa, 2002
- Wierzbicki K., Wybrane obiekty infrastruktury technicznej obszarów wiejskich, IBMER, Warszawa, 2002
- Wójcicki Z., Metodyka badań postępu technologicznego w gospodarstwach rodzinnych, IBMER, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Czasopisma tematyczne