Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_B02_U01 | Student zna technikę pracy w laboratorium chemicznym. Samodzielnie wykonuje oznaczenia z analizy jakościowej i ilościowej (np. oznacza chemiczny skład roślin). Potrafi opracować i zinterpretować wyniki analiz chemicznych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U04 | potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu; |
---|
TRL_1A_U08 | potrafi wykorzystać poznaną wiedzę w zakresie fizyki i chemii do pomiaru podstawowych wielkości, zrozumienia i analizy zjawisk fizycznych i chemicznych występujących w obszarze produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce leśnej; |
TRL_1A_U30 | potrafi przygotować i zrealizować eksperymenty, w tym symulacje komputerowe, oraz wyciągać wnioski z ich wyników; |
TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-4 | Nabycie przez studentów umiejętności wykonywania obliczeń chemicznych. |
---|
C-3 | Nabycie przez studentów umiejętności pracy w laboratorium chemicznym w zakresie analizy jakościowej i ilościowej związków chemicznych. |
C-5 | Nabycie przez studentów umiejętności interpretacji i opracowywania wyników analiz chemicznych. |
Treści programowe | T-L-3 | Elementy analizy ilościowej. Obliczenia stechiometryczne. Acydymetria. Redoksometria. Kompleksometria. |
---|
T-L-2 | Elementy analizy jakościowej. Reakcje charakterystyczne wybranych kationów i anionów. Identyfikacja soli prostych. |
T-L-1 | Technika pracy w laboratorium chemicznym. Wykonywanie reakcji. |
Metody nauczania | M-3 | Metody praktyczne (samodzielne wykonywanie reakcji i analiz). |
---|
M-2 | Metody problemowe (rozwiązywanie zadań, omawianie wyników analiz, dyskusje). |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie samodzielnie wykonanej analizy. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Kolokwium z wybranej części materiału. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student zna ogólnie technikę pracy w laboratorium chemicznym. Umie samodzielnie wykonać analizę, ale jest ona czasami obarczona błędami. Potrafi opracować i zinterpretować wyniki analizy, ale czasami popełnia przy tym błędy. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |