Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_O10-1_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, w sposób ogólny analizuje i ocenia pod wzgledem prawnym funkcjonowanie prostych systemów dla obszaru techniki trolniczej, właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych metod przy rozwiazywaniu problemów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U21 | w sposób ogólny analizuje i ocenia pod względem prawnym funkcjonowanie prostych systemów oraz procesów typowych dla obszaru techniki rolniczej i leśnej, potrafi zaprojektować i ocenić pod względem organizacyjnym proste procesy produkcyjno-usługowe występujące w produkcji rolniczej i gospodarce leśnej oraz zarządzać nimi, a także przeprowadzić dla nich wstępną analizę ekonomiczną, posiada zdolność prowadzenia działalności gospodarczej w obszarze produkcji roślinnej i gospodarki leśnej; |
---|
TRL_1A_U29 | właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich; |
TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Opanowanie podstawowych wiadomości z zakresu metod szacowania wartości gruntów, maszyn, urządzeń i obiektów technicznych.stosowanych w rolnictwie |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Rodzaje nieruchomości – podział według kryterium podmiotowego i przedmiotowego. Zasady gospodarki ziemią na obszarach wiejskich. Elementy oceny ziemi na potrzeby produkcji rolnej. Wyłączanie gruntów z produkcji rolnej i leśnej. Źródła informacji o nieruchomościach. Układ, forma i treść operatu szacunkowego. Ustalenie stanu prawnego przedmiotu wyceny. Metodologia wyceny nieruchomości. Badanie i analiza rynku nieruchomości dla potrzeb wyceny. Metody wyceny zasiewów i upraw rolnych. Wycena plantacji kultur wieloletnich. Wycena nieruchomości rolnych wykorzystywanych jako stawy rybne. Cechy taksacyjne drzew i drzewostanów. Urządzenia techniczne jako przedmiot wyceny – definicje. Metody oceny stanu technicznego. Sposoby wyznaczania zużycia technicznego. Procedura wyceny metodą porównania parami. Metoda analizy statystycznej rynku i jej wykorzystanie w wycenie maszyn i urządzeń. Wycena maszyn i urządzeń trwale związanych z nieruchomościami |
---|
Metody nauczania | M-1 | Wykłady, prezentacje multimedialne połączone z dyskusją, samodzielny dobór metody i wycena wybranego obiektu rolniczego.
Ćwiczenia – kierowanie i obserwacja wykonywanych zadań przez studentów. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Pozytywna ocena z kolokwium obejmującego tematykę wykładów. Pozytywna ocena z kolokwium obejmującego tematykę ćwiczeń. Aktywne uczestnictwo w zajęciach. Wagi dla poszczególnych form zajęć (wykłady - ww =1, ćwiczenia - wc=0,6) |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada wystarczających umiejętności, w odniesieniu do zakresu programu, niezbędnych do uzyskania zaliczenia przedmiotu |
3,0 | Student posiada ograniczone, podstawowe umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu |
4,0 | Student opanował dobrze umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu |
4,5 | Student opanował ponad dobrze umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu |
5,0 | Student opanował bardzo dobrze umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu |