Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S2)
specjalność: technika w rolnictwie, leśnictwie i ochronie środowiska
Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komunikacja społeczna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Grieger <Andrzej.Grieger@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Grieger <Andrzej.Grieger@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza o społeczeństwie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie podstawowych form oraz czynników wpływających na dobór metody komunikowania. |
C-2 | Umiejętność rozpoznawania zróżnicowanych rozwiązań przekazu informacji o misji i działalności przedsiębiorstwa. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy public relations. | 1 |
T-W-2 | Zarządzanie public relations. | 1 |
T-W-3 | Etyka i prawo a public relations. | 1 |
T-W-4 | Komunikowanie - środki, formy, siła perswazji, siła mediów. | 1 |
T-W-5 | Planowanie działania w public relations - badania socjologiczne, badania psychologiczne, wskazywanie audytoriów. oceny, pomiar. | 1 |
T-W-6 | Media - komunikacja wewnątrz instytucjonalna, media dla zbiorowości zewnętrznych. | 1 |
T-W-7 | Okazje specjalne - imprezy specjalne,imprezy okolicznościowe, bankiety. | 1 |
T-W-8 | Budowanie postaw specjalisty public relations (kontakty z dziennikarzami). | 1 |
T-W-9 | Internet jako medium w biznwsie - poczta elektroniczna, videokonferencje, strony internetowe. | 1 |
T-W-10 | Internet jako medium w edukacji - e-learning. | 1 |
T-W-11 | Komunikatory, bramki sms, portale i serwisy społecznościowe. | 1 |
T-W-12 | Kontakty z prasą - lista, zestawy informacji, konferencja prasowa. | 1 |
T-W-13 | Kształtowanie wizerunku firmy - audyt komunikacyjny, reputacja produktu, stosunki ze społecznością, zarządzanie reputacją. | 1 |
T-W-14 | Aktywne firmowe serwisy informacyjne. | 1 |
T-W-15 | Działania niestandardowe - sponsoring, kreatywne obecności stałe, marketing wirusowy. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury. | 12 |
A-W-3 | Przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu. | 3 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład informacyjny. |
M-2 | Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_2A_A01_W29 Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności. | TRL_2A_W29 | R2A_W02, R2A_W09 | InzA2_W03, InzA2_W04 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-7, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_2A_A01_U30 Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie. | TRL_2A_U30 | R2A_U02 | — | C-2 | T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-9, T-W-7, T-W-11, T-W-13, T-W-15 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_2A_A01_K01 Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania. | TRL_2A_K01 | R2A_K08 | InzA2_K02 | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-10, T-W-12, T-W-14 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_2A_A01_W29 Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności. | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie definiuje podstawowe zagadnienia, ale nie łączy ich w układ zadaniowy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_2A_A01_U30 Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie. | 2,0 | |
3,0 | Student prezentuje podstawowe definicje bez umiejętności do rozwiązywania konkretnych zadań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_2A_A01_K01 Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi połączyć posiadaną wiedzę z zagadnieniami ogólnogospodarczymi regulującymi zasady komunikacji społecznej w przedsiębiorstwie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Goban-Klas T., Public Relations - pojęcia, definicje, uwarunkowania., Wyd. Business Press, Warszawa, 1997
- Clamen M., Lobbing i jego sekrety., Wyd. Felberg, Warszawa, 2005
- Zelmer Z., Public Relations. Kreowanie reputacji firmy., Wyd. Poltext, Warszawa, 1992
Literatura dodatkowa
- Sznajder A., Sztuka promocji., Wyd. Businessman Book, Warszawa, 1993
- Wajda A., Czarnowski P., Public Relations - praktyka działania., Wyd. Business Press, Warszawa, 1997
- Van Schendelen R., Machavelii w Brukseli, Wyd. GWP, Sopot, 2006