Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GW_1A_PO15-2_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zastosować tarasy hydroponiczne usprawniające usuwanie azotu ze ścieków pochodzących z obiegów zamkniętych. Potrafi określić parametry chemiczne ścieków oczyszczonych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GW_1A_U04 | Ma umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji i formułowania oraz uzasadniania opinii związanych ze środowiskiem wodnym. |
---|
GW_1A_U05 | Potrafi pracować w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac. Rozumie potrzebę i ma możliwości samokształcenia. |
GW_1A_U09 | Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować najważniejsze składniki flory i fauny środowiska wodnego i określić ich znaczenie dla gospodarki oraz używać poprawnej nomenklatury w zakresie biologii i ekologii. |
GW_1A_U11 | Posiada podstawowe umiejętności rozwiązywania problemów inżynierskich i eksploatacji środowiska wodnego. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
---|
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Opanowanie przez studenta kluczowych pojęć związanych z systemami oczyszczającymi w gospodarce wodnej. Zdobycie wiedzy z zakresu metod stosowanych w obiegach zamkniętych. Zdobycie wiedzy z zakresu oczyszczania wody przeznaczonej do spożycia oraz na potrzeby bytowo-gospodarcze. Zdobycie wiedzy z zakresu wykorzystania kombinowanych metod oczyszczania ścieków, jak i metod wykorzystujących oczyszczalnie hydrobotaniczne. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Odnowa wody przeznaczonej do spożycia. Wybór sposobu oczyszczania wody. Procesy oczyszczania wody |
---|
T-W-2 | Odnowa wody przeznaczonej na potrzeby bytowo-gospodarcze. Procesy koagulacji, flokulacji, dekarbonizacji. Omówienie procesów sedymentacji i flotacji. |
T-W-3 | Procesy filtracji w odnowie wody. Główne mechanizmy procesu filtracji. Odwrócona osmoza. Procesy mikro, ultra i nanofiltracji. |
T-W-4 | Podstawy inżynierii bioreaktorów. Tryby pracy bioreaktorów. Mieszanie i napowietrzanie bioreaktorów |
T-W-5 | Rozwiązania techniczne i systemy technologiczne bioreaktorów stosowanych w procesach oczyszczania ścieków. |
T-W-6 | Zintegrowane systemy biologicznego usuwania zanieczyszczeń organicznych i związków biogennych ze ścieków. Zintegrowane systemy biologiczne. Zintegrowane systemy biologiczno-chemiczne. |
T-W-7 | Obiegi zamknięte wykorzystywane do hodowli ryb. Wykorzystanie hydroponiki w obiegach zamkniętych. Pojęcie akwaponiki. Hydrobotaniczne oczyszczalnie ścieków – przegląd systemów. |
T-L-1 | Założenie doświadczenia w obiegu zamkniętym (hodowla ryb) z wykorzystaniem tarasów hydroponicznych. |
T-L-2 | Wstępne określenie parametrów wody użytej do obiegu zamkniętego. |
T-L-3 | Laboratoryjne określenie parametrów chemicznych ścieków powstałych w obiegu zamkniętym (hodowla ryb). |
T-L-4 | Laboratoryjne określenie parametrów chemicznych ścieków oczyszczonych po procesie nitryfikacji powstałych w obiegu zamkniętym. |
T-L-5 | Laboratoryjne określenie parametrów chemicznych wody w układzie pełnym z wykorzystaniem, tarasów hydroponicznych. |
T-L-6 | Wyznaczenie redukcji związków azotu w układzie pełnym, z wykorzystaniem tarasów hydroponicznych . |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie. |
---|
M-2 | Metody podajace: objaśnienia |
M-3 | Metody programowe: z użyciem projektora multimedialnego |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena ze sprawozdań ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium z ćwiczeń laboratoryjnych. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z części wykładowej. |
S-4 | Ocena formująca: Obserwacja ciągła w trakcie zajęć dydaktycznych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student zdobył założone efekty kształcenia w zakresie umiejętno |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |