Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MS_2A_A1-1_U01 | potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MS_2A_U01 | Posiada umiejętność wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w języku polskim i języku obcym. Potrafi dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
MS_2A_U02 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania analitycznego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) oraz opisowej w języku polskim i obcym. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
---|
Treści programowe | T-LK-2 | Komórka (artykuły) |
---|
T-LK-1 | Komórki i ich rodzaje.
-podręcznik numer 1, str. 12-20 (Cell theory), str. 21-39 (Prokaryotic cells, eucaryotic cells, membranes, cell division) |
T-LK-3 | Chemia życia.
- podręcznik numer 1, str. 40-46 (Chemical elements and water, carbohydrates, lipids and proteins), str. 47-49 (DNA structure, DNA replication), str. 49-60 (Transcription and translation, enzymes, cell respiration, photosynthesis) |
T-LK-8 | Genetyka (artykuły) |
T-LK-10 | Ekologia i ewolucja (cz.1).
-podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification) |
T-LK-4 | Ekologia i ewolucja (cz.2).
-podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification) |
T-LK-5 | Nauka o roślinach.
-podręcznik numer 1, str. 214-220 (Plant structure and growth), str. 220-227 (Transport in angiospermophytes), str. 228-235 (Reproduction in angiospermophytes) |
T-LK-7 | Genetyka i biotechnologia.
-podręcznik numer 1, str. 87-100 (Genetic engineering and biotechnology) |
T-LK-6 | Mikroby i biotechnologia.
-podręcznik numer 1, str. 437-448 (Diversity of microbes, microbes and environment), str. 448-455 (Microbes and biotechnology, microbes and food production), str. 455-470 (Metabolism of microbes, microbes and disease) |
T-LK-9 | Genetyka.
-podręcznik numer 1, str. 67-70 (Chromosomes, genes, alleles and mutation), str. 71-76 (Meiosis), str. 77-86 (Theoretical genetics) |
Metody nauczania | M-3 | prezentacja |
---|
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-4 | dyskusja |
M-2 | praca w grupach |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
---|
S-2 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |